Computer blijft ondanks alle opschoningen ongelofelijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micky7

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Hallo ik ben nieuw hier, maar heb toch met behulp van jullie forum door te lezen heel veel problemen en dingen kunnen oplossen.
Helaas blijf ik nu steken..

Mijn computer is zo ontzettend traag. Heb alles opgeschoond en geprobeerd. Uiteindelijk zelfs volledige herinstallatie paar weken geleden. Toen leek het even goed te gaan, maar pc wordt weer trager en trager. Met opstarten, draaien van progs, internet, etc.
Wat kan ik nog doen??

Hieronder wat gegevens uit systeeminfo gehaald, ik weet niet welke info jullie nog meer nodig hebben??

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Systeemfabrikant HP Pavilion 061
Systeemmodel PX706AA-ABH t3050.nl
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 28 Stepping 0 AuthenticAMD ~1808 Mhz
BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 3.10, 9-3-2005
SMBIOS-versie 2.4
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
Gebruikersnaam RGW\HP_Eigenaar
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 88,93 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 920,76 MB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Ohja antivirusprogramma is nu legale versie van McCaffee, voor de herinstallatie had ik Nod32 ook weleens AvG, etc.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!!

Je hebt maar 512mb intern geheugen. Dit gecombineerd met een onboard videokaart, die daar ook nog max. 128mb van gebruikt. Dus er is wel erg weinig intern geheugen over om Windows vlot te kunnen laten draaien!

sluit me er bij aan.
better wat geheugen bij steken zo duur is het nu op het moment niet meer.

Oke duidelijk. Maar als dat het dan is, waarom is hij dan niet altijd zo traag geweest?? En als ik dan niet vanalles tegelijk draai moet het toch wel goed kunnen draaien??

Nog een vraag. Als ik er intern geheugen bij doe, is dan het probleem opgelost of loop ik dan weer tegen wat anders aan wat dan uitgebreid moet worden?/

Instaleer eens Advanced SystemCare van Iobit. Het is gratis en help misschien een beetje je pc te versnellen

suc6
John

wat langsaam???

Voor 99,9% ligt het aan de beveiliging! Meestal heeft men een free versie of een antivirus versie.
1. Begin met een Internet Security en configureer hem :thumb:
2. Update deze :thumb:
3. Scan iedere week :thumb:
4. Hou Windows uptodate :thumb:
5. Open geen onzin/vreemde mail :thumb:
6. Geef je hoofdemailadres niet aan iedereen, gebruik een 2e of 3e account voor vreemde toestanden. :thumb:
7. Gebruik geen peer-to-peer :thumb:
8. Gebruik je verstand!!! :cool:

Voor 99,9% ligt het aan de beveiliging! Meestal heeft men een free versie of een antivirus versie.
1. Begin met een Internet Security en configureer hem :thumb:
2. Update deze :thumb:
3. Scan iedere week :thumb:
4. Hou Windows uptodate :thumb:
5. Open geen onzin/vreemde mail :thumb:
6. Geef je hoofdemailadres niet aan iedereen, gebruik een 2e of 3e account voor vreemde toestanden. :thumb:
7. Gebruik geen peer-to-peer :thumb:
8. Gebruik je verstand!!! :cool:

Ik heb die Maccaffee erop staan, betaalde versie via mijn werk, ik update veel, scant automatisch ook wekelijks. Dat is dan toch goed? De andere punten deed ik al nooit. (8 wel ;) )

Voor wat betreft SP3, iedere keer als ik die wil installeren, loopt pc vast en moet ik via de veilige modus (die dan ook automatisch verschijnt )systeemherstel doen? Wat kan ik hieraan doen dan?

SP3 kan in bepaalde gevallen problemen geven met AMD processors.
Kijk ook eens hier voor meer info. Het betreft vaak HP systemen die ermee te maken krijgen.

Hallo ik ben nieuw hier, maar heb toch met behulp van jullie forum door te lezen heel veel problemen en dingen kunnen oplossen.
Helaas blijf ik nu steken..

Mijn computer is zo ontzettend traag. Heb alles opgeschoond en geprobeerd. Uiteindelijk zelfs volledige herinstallatie paar weken geleden. Toen leek het even goed te gaan, maar pc wordt weer trager en trager. Met opstarten, draaien van progs, internet, etc.
Wat kan ik nog doen??

Hieronder wat gegevens uit systeeminfo gehaald, ik weet niet welke info jullie nog meer nodig hebben??

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Systeemfabrikant HP Pavilion 061
Systeemmodel PX706AA-ABH t3050.nl
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 28 Stepping 0 AuthenticAMD ~1808 Mhz
BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 3.10, 9-3-2005
SMBIOS-versie 2.4
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
Gebruikersnaam RGW\HP_Eigenaar
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 88,93 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 920,76 MB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Ohja antivirusprogramma is nu legale versie van McCaffee, voor de herinstallatie had ik Nod32 ook weleens AvG, etc.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!!

Hoi Micky,

Je kan ook proberen om rambooster te installeren, rambooster maakt zoveel mogelijk werkgeheugen van je computer vrij en daardoor kan je computer sneller werken.
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met 256MB werkgeheugen maar met rambboster ging dat redelijk. Nu heb ik een andere pc maar dan met 512MB en werkt windows prima zonder rambooster.

Dus als ik jou was zou ik rambooster gewoon even proberen je kan het hier gratis downloaden: http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=51907

Het werk heel simpel maar als je er niet uitkomt dan vraag het maar

Laatst bewerkt:
ik denk dat het een temperatuur probleem is. Dat is in dit soort gevallen bijna altijd. Kan je ff speedfan downloaden en de graden van je cpu en hdds hier neerzetten aub?

ik denk dat het een temperatuur probleem is. Dat is in dit soort gevallen bijna altijd. Kan je ff speedfan downloaden en de graden van je cpu en hdds hier neerzetten aub?

Ik heb Speedfan gedownload, ik weet niet wat je precies wel en niet moet hebben, maar hieronder de graden uit het rijtje even overgenomen:

CPU: 39C
Ambient: 40C
Remote: 0C
HD0: 34C
Temp1: 40C
Core: 34C

Fan1: 1910 RPM

Hoi Micky,

Je kan ook proberen om rambooster te installeren, rambooster maakt zoveel mogelijk werkgeheugen van je computer vrij en daardoor kan je computer sneller werken.
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met 256MB werkgeheugen maar met rambboster ging dat redelijk. Nu heb ik een andere pc maar dan met 512MB en werkt windows prima zonder rambooster.

Dus als ik jou was zou ik rambooster gewoon even proberen je kan het hier gratis downloaden: http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=51907

Het werk heel simpel maar als je er niet uitkomt dan vraag het maar

Rambooster heb ik nu al een paar dagen op mijn pc staan. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet. Werkt het automatisch als ik het op de computer heb staan? Want ik druk af en toe op "Optimize". is dat nodig of hoeft dat niet?
Ik zie wel dat het CPU balkje best vaak heel even richting de 100 schiet.

Je hebt maar 512mb intern geheugen. Dit gecombineerd met een onboard videokaart, die daar ook nog max. 128mb van gebruikt. Dus er is wel erg weinig intern geheugen over om Windows vlot te kunnen laten draaien!

Ik blijf gewoon bij mijn eerdere post

Ik blijf gewoon bij mijn eerdere post

oke als dat nodig is doe ik dat. Maar ik begrijp niet waarom het dan eerder allemaal wel goed liep en nu niet. Ook niet als ik soms maar 1 programma laat lopen.

En is het niet zo dat als ik er iets geheugen bij zet, er iets anders minder goed gaat lopen? Ik kan niet onbeperkt geheugen uitbreiden bij mijn pc heb ik al gelezen.

Je zult eerst moeten kijken hoeveel geheugen je Mobo maximum aankan per slot.
Als dat is gebeurt kun je geheugen bijplaatsen tot aan de maximums per slot.

Een mogelijke verklaring waarom je PC vroeger vlot werkte.
Windows XP werkte vroeger perfect op 256Mb geheugen, maar alle progjes worden zwaarder om te gebruiken omdat ze sneller willen zijn . Daardoor is je 512Mb geheugen ook stilaan te zwak aan het worden om alles perfect te draaien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan