Dma uitzetten winxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Ik heb een Aopen mobo met Win XP home
Ik had problemen met mijn DVD brander van Sony (dru-710A)XP
Om nieuwe firmware te installeren moest ik volgens de bijgeleverde instructies
If you are using the DRU-710A, disable [DMA setting] in Windows before executing firmware update. For details, refer to [Help and Support] in Windows.
)
de DMA setting uitschakelen voor de firmware te installeren.
Dus ga ik dus naar Apparaatbeheer en

1. Dubbelklik op het pictogram IDE ATA/ATAPI Controllers .

2. Dubbelklik op de controller waarop de cd-dvd writer is aangesloten (doorgaans het secundaire IDE-kanaal).
en daar na moet ik het tabblad Geavanceerde instellingen aanklikken .

en daar houd het op bij mij.
Ik zoek me rot, klik op eigenschappen, tab stuurprogramma,
tab Hardware en kan nergens die knop geavanceerde instellingen vinden of iets anders dat naar die DMA setting verwijst
Wie kan mij vertellen hoe ik dat uitschakel?
Als het al ingeschakeld staat op mijn systeem.
Of kan ik gewoon die firmware installeren en me niets aantrekken van deze instructie?

Laatst bewerkt:
Kijk even, en meld dan terug of je ook Intel Application Accelerator op je pc hebt staan.
Dat programma beheert de instellingen m.b.t. (o.a.) DMA, dus je ziet dan geen tabblad in Apparaatbeheer dat gaat over DMA.

Tijs.

Ik heb dat verhaal van de Intelaccelator bekeken.
Het is dus een programma dat de settings maximaal afstelt en je er verder geen omkijken naar hebt. Dat is dus de reden waarom ik hem niet te zien krijg in geavanceerd apparaatbeheer. Een raadsel opgelost.

Je komt nog eens wat te weten zo. Ik zag oa. dat je in apparaatbeheer ook verborgen bestanden kon laten zien en kijk; mijn dvdspeler stond wel drie keer vermeld, waarvan 2 keer niet herkend! Alles opgeruimd en plots herkende de speler alles weer en functioneerde alles weer als vanouds. Dus zelfs zonder de nieuwste firmware te installeren, dus is mijn probleem al opgelost.Blijft voor mij de vraag waarom het apparaat drie keer vermeld komt te staan, maar goed.

Maar om nog even op die MDA settings terug te komen, die kan ik ook met de accelerator niet op disabled zetten.
Het enig wat ik kan veranderen is de -overdrachtmoduslimiet- en die limiet staat nu op "geen limiet" en kan veranderd worden naar MDA MW 1 en 2; PIO 0,2, 3, 4, en UDMA 0,1,2,3,4
Moet dat nu wel of niet veranderd...? en waarin...? als ik die firmware wil installeren of regelt die Accellerator dit allemaal?

Laatst bewerkt:
[...]Maar om nog even op die MDA settings terug te komen, die kan ik ook met de accelerator niet op disabled zetten.
Het enig wat ik kan veranderen is de -overdrachtmoduslimiet- en die limiet staat nu op "geen limiet" en kan veranderd worden naar MDA MW 1 en 2; PIO 0,2, 3, 4, en UDMA 0,1,2,3,4
Moet dat nu wel of niet veranderd...? en waarin...? als ik die firmware wil installeren of regelt die Accellerator dit allemaal?

Je zult dan een PIO overdrachtsmodus moeten aangeven, dan is (U)DMA dus uitgeschakeld.
Doe dat voor alle apparaten die aan de IDE-controller(s) hangen.
Herstart dan voor de zekerheid de pc, en kijk dan in de Intel Application Accelerator of PIO nog steeds actief is. Doe dan die firmware upgrade.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de overdrachts limiet op PIO 4 gezet bij alle IDE apparaten.
In mijn geval de dvd writer en de maxtor harde schijf.
De zaak opnieuw opgestart; gecontroleerd of het goed stond,
Daarna alle programma`s afgesloten en het firmware.exe bestand gestart en alles laten lopen en niets aangeraakt voor het flashen helemaal gedaan was.

Daarna alles opnieuw opgestart en de instellingen van de Intel Application Accelator weer terug gezet naar "geen limiet".
Helemaal gelukt. Alles opnieuw opgestart en alles werkt weer
Eerst leek de DVD-speler helemaal niets meer te herkennen maar hij had een wat trage start. Ik moet nog even kijken of het branden goed gaat maar ik zie geen reden om hier aan te twijfelen. Het is weer helemaal up-to-date.
Het is geweldig. Helemaal gelukt.

Bedankt Tijs. Ik heb weer de nodige kennis opgedaan met dank voor alle hulp en aanwijzingen.
Ik was er alleen niet uitgekomen

Eén buts minder,
BB

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan