Help mij?? ik heb een virus!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcelina

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Ik ben best wel een digibeet een hoop dat ik het probleem een beetje goed kan overbrengen.

Ik krijg onder aan het scherm een pop-up met de boodschap "Warning Security Report, Your computer is infected! It is recommended t start spyware cleaner tool.

Verder is de achtergrond van mijn bureaublad zwart, met een groot window in het miden met daarop WARNING Dangerous Spyware, many viruses were found on your computer such as Trjan orse, Passcapture etc. You personal information can fall into in the "third hands" Please check up the computer

Via internet worden er dan sites geopend als antivirusxppro2009.com?code=0000100 of hotinfolink.com of azarticles.com.

Ik heb geprobeerd om mijn pc gescannen met mcafee, maar deze wordt steeds afgesloten omdat er een fout optreed. Daarna heb ik via Hitman-Pro geprobeerd te scannen maar ook deze loopt steeds vast.
Ik heb nog even bij andere form-vragen gekeken en zag toen bij de vraag van HardRemy het advies om MBAM te downloaden en daarmee te scannen. Maar helaas bij het downloaden krijg ik opgegeven moment wel 20 pop-ups met de boodschap invalid floating piont.

Ik hoop dat u mij kunt helpen

Beste Bertus,

Ik schrijf dit berichtje via een laptop, omdat ik nu ook geen verbinding met het internet meer kan maken. Kan ik nog iets anders doen?

Ik ben best wel een digibeet een hoop dat ik het probleem een beetje goed kan overbrengen.

Ik krijg onder aan het scherm een pop-up met de boodschap "Warning Security Report, Your computer is infected! It is recommended t start spyware cleaner tool.

Verder is de achtergrond van mijn bureaublad zwart, met een groot window in het miden met daarop WARNING Dangerous Spyware, many viruses were found on your computer such as Trjan orse, Passcapture etc. You personal information can fall into in the "third hands" Please check up the computer

Via internet worden er dan sites geopend als antivirusxppro2009.com?code=0000100 of hotinfolink.com of azarticles.com.

Ik heb geprobeerd om mijn pc gescannen met mcafee, maar deze wordt steeds afgesloten omdat er een fout optreed. Daarna heb ik via Hitman-Pro geprobeerd te scannen maar ook deze loopt steeds vast.
Ik heb nog even bij andere form-vragen gekeken en zag toen bij de vraag van HardRemy het advies om MBAM te downloaden en daarmee te scannen. Maar helaas bij het downloaden krijg ik opgegeven moment wel 20 pop-ups met de boodschap invalid floating piont.

Ik hoop dat u mij kunt helpen

En dat zeker niet doen; het is een valse tool die je nog verder van huis brengt.

Nu je het internet niet meer opkan komt dat goed uit want ontkoppel hem van internet en probeer het apparaat in veilige modus op te starten.
Lukt dat dan moet je even Hijackthis draaien of Hitman Pro 3.

Ik weet wel dat het geen basic infectie is, maar een serieuse.

Als je er zelf niet zoveel vanaf weet is het dan misschien een idee om die handige kennis of neef te laten komen en met behulp van dit forum het op te lossen want bijna elk virus is eruit te halen.

Dus alleen scannen in veilige modus! Zomaar scannen zal inderdaad niet gaan, maar ik maak er op uit dat je hem nog wel kan opstarten?

Laatst bewerkt:
zet mbam op een usb stick via je laptop.

zet hem daarmee op je geinfecteerde pc.

laat hem dan eens scannen

klinkt erg gevaarlijk... wat ik zou doen... mijn computer formatteren,... heb er toch neits belagnrijks opstaan... weet niet hoet het met jouw zit dan.. of het een optie is maar dan ben je er wel meteen vanaf.

Ik heb in de veilige modus gescan met MBAM en SuperantiSpyware.
Alles lijkt nu weer normaal, als ik nu in de gewone windows opgeving scan met deze programma's krijg ik de boodschap dat ze geen foute bestanden vinden.
Wat ik nog wel een beetje raar vind ik dat als ik met McAfee wil scannen dat er dan een fout optreed, ik krijg dan zo'n windows foutrapport.
Heeft iemand nog tips?

Ik heb met de nieuwe versie Hitman Pro 3 nogmaals mijn pc gescand en daarmee ook nog e.e.a. kunnen verwijderen. Kan nu ook weer scannen met McAfee.
Volgens mij is het leed geleden.
Bedankt voor het meedenken!

Installeer alles toch maar opnieuw.

Je moet niets uiteraart, maar het zou wel heel verstandig zijn want je hebt meer problemen met Windows lees ik hier...

Ik zal het onderbouwen.

Windows heeft een behoorlijke opdonder gehad en er is het een en ander niet in orde met de hele configuratie van Windows; het register.

Het zal ook helpen om met Ccleaner alle registerfouten te verwijderen en daarna ERUNT en NTregopt downloaden en NTregopt als admin uitvoeren.
Als het Vista is dan gewoon een in place repair, dus Windows over Windows heen. Je moet wel weer alle updates installeren. (Daarom vindt ik Vlite zo goed...).

Ik zou het niet vertrouwen. Wat virusscanners NIET doen is de Veiligheidsinstellingen herstellen en/of repareren.

Lastig uit te leggen, maar mijn Laptop zit nog met zijn eerste installatie en hij is helemaal afgeslankt.

Beste Soulkeeper,
Bedankt voor de goede raad.
Zoals ik in mijn eerste berichtje al schreef, ik ben best een beetje digibeet.
Wat ik uit uw berichtje begrijp is dat er ook nog is mis zou kunnen zijn met mijn besturings-systeem. Maar van de adviezen die u verder geeft heb ik weinig kaas gegeten, met andere woorden daar snap ik helemaal niets van.
Kan je iets downloaden om je besturingssysteem te controleren?
Ik hoor het graag!

PS ik lees net op de McAfee site over de programma's Registry Power Cleaner en SnapZip, kent u deze programma's en zou ik daarmee mijn systeem kunnen herstellen?

Groeten van een toch wel een beetje ongeruste

Laatst bewerkt:
lijkt mij niet nodig om een gehele nieuwe instal te doen.

een repair zou je kunnen overwegen alsmede cclaener laten draaien.

maar wacht eerst maar eens af hoe ie zich houdt

toch nog een probleem??

Het lijkt allemaal opgelost, pc doet het weer normaal, maar McAfee heeft nu al 2x Generic BackDoor.u gededecteerd en verwijderd.
Kan ik hier nog wat aan doen? en als ik mij pc wil scannen met een cleaner, welke kan ik dan het beste gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan