bios met compaq pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
ik heb een oude compaq pc (ja zo een met een verborgen partitie) ik kan hierop niet in de bios komen iemand idee-en?

alle f-knoppen gehad ps2 en usb toetsenbord getest eerst esc of eerst del dan naar bios doet het niet en als ik op esc druk voor compaq wil laden krijg ik een foutmelding die zecht:

bootblock emergency recovery mode
the system Flash ROM image as been corrupted.

iemand idee-en?

phoenix utility 4.0 meer geeft hij niet aan bios zit of heel goed weg of is gewoon (zoals gelezen op fora)"corrupt"

1. Control-Shift-Esc bij opstarten
2. F10 bij opstarten (moet een knipperend blokje staan rechtsonder of rechtsboven op je scherm)
3. Kijken bij compaq/hp of je niet toevallig een opstartfloppy nodig hebt (die je daar dan hopelijk kunt downloaden) om in de BIOS te komen.

Meer ideeën heb ik zo niet.

Succes,

Tijs.

1. Control-Shift-Esc bij opstarten
2. F10 bij opstarten (moet een knipperend blokje staan rechtsonder of rechtsboven op je scherm)
3. Kijken bij compaq/hp of je niet toevallig een opstartfloppy nodig hebt (die je daar dan hopelijk kunt downloaden) om in de BIOS te komen.

Meer ideeën heb ik zo niet.

Succes,

Tijs.

bedankt maar dit werkt niet dan komt hij gewoon in het scherm van veilige modus starten of niet

PS ik was vergeten te zeggen als ik met diskette opstart(die ik idd gedownload heb) krijg ik een scherm waar ik mijn toetsenbord niet meer kan gebruiken heb je daar wel iets op?

Als je een draadloze danwel USB toetsenbord gebruikt nu, ipv. daarvan een PS2 aangesloten toetsenbord gebruiken. Meer tips heb ik niet hieromtrent.

Tijs.

had al vermeld dat ze het beide niet deden

Je hebt het vermeld bij het testen van toetscombinaties in de BIOS hebt proberen te komen. Je hebt niet gemeld bij/tijdens het gebruik van de floppy.

Als je dat ook al getest hebt, dan moet je niet aankomen met de mededeling dat 'je al gemeld had dat ze het beiden niet deden'. Die informatie heb je nooit gepost, want mijn tip over floppy was nieuwer dan je eerste informatie.

Kortom (indien je dat nog niet getest had): Toch even proberen met PS2 toetsenbord in het geval je van die floppy opstart.

Tijs.

Je hebt het vermeld bij het testen van toetscombinaties in de BIOS hebt proberen te komen. Je hebt niet gemeld bij/tijdens het gebruik van de floppy.

Als je dat ook al getest hebt, dan moet je niet aankomen met de mededeling dat 'je al gemeld had dat ze het beiden niet deden'. Die informatie heb je nooit gepost, want mijn tip over floppy was nieuwer dan je eerste informatie.

Kortom (indien je dat nog niet getest had): Toch even proberen met PS2 toetsenbord in het geval je van die floppy opstart.

Tijs.

ja heb ik getest :D heb namelijk niet anders pc had niet eens usb gaten in het begin
en draadloos moet ik al helemaal niet gaan proberen daar zijn drivers voor nodig.

ik heb toetsenborden geprobeert met opstartdiskette ps2 en usb (maar die slots doen het zoizo niet) bij deze dan die info

Hoi !

Zoals je PC zelf zegt: the system Flash ROM image has been corrupted

Dus: kijken of er een bios voor je Compaq voorhanden is, dat op floppy zetten en daarvan (proberen) te booten.

Je geeft geen type Compaq, anders zou ik je misschien wat anders adviseren.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zoals je PC zelf zegt: the system Flash ROM image has been corrupted

Dus: kijken of er een bios voor je Compaq voorhanden is, dat op floppy zetten en daarvan (proberen) te booten.

Je geeft geen type Compaq, anders zou ik je misschien wat anders adviseren.

Greetz,

Harry.

sorry harry boot met diskette dan doet het toetsenbord het niet meer... weet niet waarom
en het type compaq staat er niet op.(waar moet ik dit anders opzoeken?)

Hoi !

Zit er nergens een sticker op ?

Ken je het type niet kan ik je moeilijk adviseren.

En je werkt toch met een PS2-toetsenbord neem ik aan ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zit er nergens een sticker op ?

Ken je het type niet kan ik je moeilijk adviseren.

En je werkt toch met een PS2-toetsenbord neem ik aan ?

Greetz,

Harry.

nee er zit nergens een sticker op heb hem bij een illegale winkel gekocht toen ik jong was(kwam ik later achter ook xp was illegaal) dat is allemaal opgelost

maar deze vraag is niet meer nodig ik heb ubuntu er nu anders op staan en nu werkt de computer waarvoor die nodig is xp kan er gewoon af en geen bios nodig. toch bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan