Kan de harde schijf niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantjeisonline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Beste,

Ik zit met een probleem, mijn oma vroeg me om haar PC opnieuw te installeren een vet ouwe bak met windows xp. wanneer ik opstart vanaf de cd-rom lijkt er niks aan de hand te zijn tot dat ik na het laden op enter druk ( windows xp installeren ) dan krijg ik een melding dat die geen harde schijf kan vinden en dat ik moet herstarten.

Wanneer je het systeem gewoon opstart doet alles het gewoon.

Kan iemand mij helpen? BvD

Opgelost!

Laatst bewerkt:
Als de harde schijf wel gewoon werkt maar niet gevonden wordt door de XP cd, dan heb je grote kans dat het een Sata of SCSI harddisk is.
Om die te kunnen gebruiken moet je de drivers installeren als de XP cd er om vraagt (druk op f6 om een SCSI driver....enz onder in het beeld)
Als het goed is zit er bij het moederbord een cd waarmee je een dergelijke driver diskette kunt maken.

stekkers

als je een illigaalen gebruikt kijk dan of je de stekkers anders in kunt pluggen werkt bij mij vaak.
(ik heb de legaalen windows xp alleen ik had ook prolemen met mijn hardeschijf)
zo opgelost

als je een illigaalen gebruikt kijk dan of je de stekkers anders in kunt pluggen werkt bij mij vaak.
(ik heb de legaalen windows xp alleen ik had ook prolemen met mijn hardeschijf)
zo opgelost

En hoe ben je aan deze onzin gekomen?

En hoe ben je aan deze onzin gekomen?
mijn harde schijf deed het niet want hij liep constant vast naderhand ging mijn pc niet meer aan.
ik heb toen een paar stekers heb ik dubbel ik he die andere derin gedaan en hij werkte

Maar dat heeft niks met legaal of illegaal te maken. Het wel of niet legaal zit hem in de code en niet in de cd ;)

Als de harde schijf wel gewoon werkt maar niet gevonden wordt door de XP cd, dan heb je grote kans dat het een Sata of SCSI harddisk is.
Om die te kunnen gebruiken moet je de drivers installeren als de XP cd er om vraagt (druk op f6 om een SCSI driver....enz onder in het beeld)
Als het goed is zit er bij het moederbord een cd waarmee je een dergelijke driver diskette kunt maken.

Dankjewel voor de hulp dit was het probleem idd. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan