• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro + Voorwaardelijk samenvoegen excel en word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Natasja Witteve

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Hoi,

Ik wil een excel bestand samenvoegen met een word sjabloon. Ik wil het echter zo dat alleen de regels uit excel ingevoegd worden waar tekst in staat, om te voorkomen dat ik veel lege pagina´s krijg en het extra lang duurt. Ik hoop dat dit met het standaard excel mogelijk is aangezien ik (nog!) niet veel kennis heb van VBA.

Dan zou ik graag met een macro de bestanden toevoegen. En last but not least zou ik in Word ook graag een knop maken om de makro uit te voeren. In Excel is dit simpel maar in Word krijg ik het niet voor elkaar.

Gezien de altijd snelle reacties, nu alvast bedankt voor je hulp!

Natasja

Reacties?

Hoi,

Eerlijk gezegd had al wel een reactie verwacht op mijn vragen. Is het lastig of stel ik de vraag verkeerd? De bestanden meesturen lukt denk ik niet omdat ik niet weet hoe ik ze dan met elkaar moet verbinden.

Groetjes,
Natasja

Hoi,

Ik wil een excel bestand samenvoegen met een word sjabloon. Ik wil het echter zo dat alleen de regels uit excel ingevoegd worden waar tekst in staat, om te voorkomen dat ik veel lege pagina´s krijg en het extra lang duurt. Ik hoop dat dit met het standaard excel mogelijk is aangezien ik (nog!) niet veel kennis heb van VBA.

Dan zou ik graag met een macro de bestanden toevoegen. En last but not least zou ik in Word ook graag een knop maken om de makro uit te voeren. In Excel is dit simpel maar in Word krijg ik het niet voor elkaar.

Gezien de altijd snelle reacties, nu alvast bedankt voor je hulp!

Natasja

Hoi,

Eerlijk gezegd had al wel een reactie verwacht op mijn vragen. Is het lastig of stel ik de vraag verkeerd? De bestanden meesturen lukt denk ik niet omdat ik niet weet hoe ik ze dan met elkaar moet verbinden.

Groetjes,
Natasja

Ik denk dat het makkelijker is om de vraag te splitsen.
Dwz in Excel een macro die het bestand precies zo maakt zoals jij het wilt hebben.
Vervolgens deze vraag in Excel afsluiten en eventueel in het Wordgedeelte een vraag hoe het eea opgehaald kan worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Vraag wordt afgesloten

Goedemorgen Roncancio,

Dat is waarschijnlijk inderdaad handiger. Het gaat nu nog om twee dingen: de macro voor het samenvoegen en het maken van een knop daarvoor. Beiden moeten vanuit Word gedaan worden, dus ik zal de vragen opnieuw formuleren in dat deel.

Met vriendelijke groet,
Natasja Witteveen

Ik denk dat het makkelijker is om de vraag te splitsen.
Dwz in Excel een macro die het bestand precies zo maakt zoals jij het wilt hebben.
Vervolgens deze vraag in Excel afsluiten en eventueel in het Wordgedeelte een vraag hoe het eea opgehaald kan worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Met eindeloos proberen heb ik deze problemen nu opgelost. Helaas doet zich het volgende alweer voor, dus er komt een nieuwe vraag op het forum!

Goedemorgen Roncancio,

Dat is waarschijnlijk inderdaad handiger. Het gaat nu nog om twee dingen: de macro voor het samenvoegen en het maken van een knop daarvoor. Beiden moeten vanuit Word gedaan worden, dus ik zal de vragen opnieuw formuleren in dat deel.

Met vriendelijke groet,
Natasja Witteveen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan