reklame via nieuw venster.

Status
Niet open voor verdere reacties.

walterfall1

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Mogelijk is dit al eerder behandeld maar ik wil af van die vensters welke worden geopend als ik op het internet ben.
Ben ik op de site van de bank, dan start een ander venster met financiele aanbiedingen.
Bekijk ik een site van auto's dan wordt een venster geopend over auto's en accesoires.
Hoe kom ik hier van af?

Bedankt voor je snelle reaktie, ga gelijk eens kijken of ik erui kan komen.

Inmiddels scanner geinstalleerd. Direct na start 10 infecties gevonden. Volledige scan uiteindelijk vastgelopen. Snelle scan gedaan daarna en de 10 opnieuw gevonden toen alles gedelete.
Op een na: QAAOS.EXE Wat is dit.
Zit in de volgende map: C:\Windows\prefetch
Enig idee?

Ja vooral omdat het op Chaos lijkt zeker.

Volgens programma zou het in de map:
C:\documents and Settings\Woutvandijk\Localsetting\Application\qaaos.exe moeten zitten.
Hier kon ik niets vinden en via zoeken kwam ik er achter dat het dus in de map zat van Windows.
Ik heb nog eens gekeken wat er in de map Application Data zit:
Adobe - Apple Computer - Flickr - Google - Help - Identities - IM - Microsoft - Mozilla - Symantec.
Mogelijk een leidraad?

Nog wat info:

Heb even naar de eigenschappen gekeken van file QAAOS.EXE-OA6CE1EB het is een bestandstype: Stufflt Encoded file.

Geeft dit nog wat meer info?

het zegt mij verders niets en kan er weinig tot niets over vinden.

wat je zou kunnen doen is nog een logje plaatsen en kijken wat een ander forum erover zegt.
Maar heb je al wel minder of geen last van die popups e.d?

doorverwijzing
Maak even een Hijackthis log en laat die door een expert nakijken op een ander forum.

Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=19056

Plaats daarna je log in de juiste sectie en vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

Trouwens ben vergeten te zeggen dat het probleem van ongewenste vensters opgelost is dus het werkt prima je voorstel.

Bedankt in iedergeval.

Zal op een ander Forum nog eens kijken.

Prettige avond verder.

Doe maar eens ja voor zekerheid.
Misschien dat ie er iets over kunnen zeggen.En laat dat nog hier even weten.En wellicht dat iemand anders het hier ook leest en daar iets zinnigs over kan zeggen.

Je probleem is in ieder geval grotendeels opgelost:thumb:

jij ook fijne avond nog;)

Hoi !

QAAOS.EXE is een restant van verwijderde mal/spyware !

Kun je het via 't zoekvenster niet vinden ?

Zo ja: deleten.

Mogelijk staat het bij opstarten (Start - uitvoeren - msconfig - opstarten).

Daar afvinken en/of verwijderen is voldoende.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Geen probleem, @Frank !

Greetz,

Harry.

Beide bedankt voor je hulp op afstand.
In opstart vond ik ook een programma dat heet: GoogleToolbarNotifier inmiddels weg gevinkt zou dit ook de oorzaak kunnen zijn. Google bied inmiddels zoveel functies met mogelijk dit ongemak.

Heb trouwens op mijn desktop op kantoor het zelfde probleem, programma MalwareBytes gedraaid. Geen enkele infectie gevonden ( snelle scan en volledige scan uitgevoerd ) toch ook hier het openen van reklame site's

Blijf zelf ook gewoon doorzoeken.

Op mijn Desktop thuis is het probleem opgelost met de software van Malwarebytes.
Ik draai dit regelmatig en ben daar happy mee.

Op mijn computer en laptop op kantoor exacte dezelfde handelingen verricht en hierblijft het probleem terug komen.

Toolbar van Google verwijderd, geen resultaat, aanpassingen in instellingen gedaan geen resultaat.

Ook via MSCONFIG, alleen in de in opstart map aanpassingen gedaan maar kan niet precies achterhalen wat alle programma's inhouden. Als het over Adobe gaat of Realaudio, etc. etc. begrijp ik dat ik het vinkje kan weghalen maar de rest wil ik niet uitzetten.

Al met al geen RAMP maar het irriteerd mij dat ik op een site kijk en ongevraagd andere vensters open gaan met reklame boodschappen.

Hoi !

Systeemherstel uitschakelen, opnieuw scannen, zowel met Mbam als SuperAntispyware,
rebooten, systeemherstel weer inschakelen en een herstelpunt maken.

Greetz,

Harry.

PS.: En kijk es hier: http://www.pacs-portal.co.uk/startup_index.htm welke start-up items je echt nodig hebt.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je aandacht.

Zal een en ander uitvoeren.

Discussie gesloten.

Zal mij wel weer melden als ik er niet uit kom.

Bedankt nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan