Excel bestand uitwisselen met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Een vriendin van me heeft Vista en als ik bijv. een Excel bestand stuur, ik zelf heb XP, dan slaat ze dat op en nadat zij dat heeft bewerkt en het dan weer naar mij verstuurt kan ik dat niet openen. Volgens haar komt dat omdat Vista dat als een ander bestand opslaat. Weet iemand hoe dat precies zit want het lijkt me sterk dat Vista en XP geen bestanden van elkaar kunnen openen en bewerken.

Heeft ze Office 2007, dan kan het zijn dat het een Excel 2007 bestand word.
Laat haar het opslaan als "Excel 97-2003-werkmap", die zich in de Office-button bevind.
excelhulpzv0.jpg

Laatst bewerkt:
Microsoft heeft een aardige tijd geleden al een keer een compabiliteitspakket uitgegeven (op microsoft.com te downloaden), waarmee je in office 2003 gewoon office 2007 bestanden kunt openen en bewerken ;)
Werkt zeer goed!

klopt, maar ik heb gehad dat ik het van meer dan 1 persoon in bijv. .docx kreeg. Om niet iedereen terug te moeten mailen, heb ik het compabiliteitspakket geïnstalleerd. Het zal ook een keer voorkomen dat iemand vergeet het als office 97-2003 op te slaan.
Ik vind het handig om te hebben, maar dat is aan een ieder persoonlijk ;)

klopt, maar ik heb gehad dat ik het van meer dan 1 persoon in bijv. .docx kreeg. Om niet iedereen terug te moeten mailen, heb ik het compabiliteitspakket geïnstalleerd. Het zal ook een keer voorkomen dat iemand vergeet het als office 97-2003 op te slaan.
Ik vind het handig om te hebben, maar dat is aan een ieder persoonlijk ;)

Het is de bedoeling dat ik met XP een excel bestand naar haar opstuur, en dat zij het opent in Vista en bewerkt en daarna weer terug stuurt naar diverse andere mensen die ook XP hebben.
Als je dat installeert kun je dan bestanden van vista en xp met elkaar gewoon uitwisselen?
Gaat dat vanzelf om moet je dan het bestand eerst op een speciale manier opslaan?

Heb je toevallig ook een link van dat programma?

Bedankt bij voorbaat.
gr Rob

Eigenlijk heeft het niks met VISTA of XP te maken, maar met de Office-versie (2002, 2003, 2007) die je gebruikt.

Linkje naar de microsoftsite: http://support.microsoft.com/kb/923505/nl
Wel ervoor zorgen dat je bij Office de laatste servicepack hebt geinstalleerd voordat je dit compatibiliteitspakket erop zet.

Eigenlijk heeft het niks met VISTA of XP te maken, maar met de Office-versie (2002, 2003, 2007) die je gebruikt.

Linkje naar de microsoftsite: http://support.microsoft.com/kb/923505/nl
Wel ervoor zorgen dat je bij Office de laatste servicepack hebt geinstalleerd voordat je dit compatibiliteitspakket erop zet.

Nou ik weet niet of mijn vraag dan wel duidelijk genoeg was want we hebben allebei office 2007 en dan sla ik altijd alles op als 2003 omdat anderen 2007 niet kunnen openen.
Ik had juist begrepen dat Vista het onder een andere extensie opslaat en dat ik het daarom niet met XP kan openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan