versleutelen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen1956

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Ik heb een sitecom draadloze router geinstalleerd, dit werkt overigens prima, maar nu zegt mijn virusscanner dat de verbinding niet genoeg versleuteld is, en zo niet veilig genoeg is.
Wie weet wat te doen?
Virusscaner is G data internetsecurity.
Besturingssysteem laptop is Vista.

Wat voor WEP of WPA/2 code heb je op router ingesteld? Als je nog met WEP werkt raad ik je sterk aan om WPA of WPA2 te gaan gebruiken.

Wat voor WEP of WPA/2 code heb je op router ingesteld? Als je nog met WEP werkt raad ik je sterk aan om WPA of WPA2 te gaan gebruiken.

Als ik WPA2 personal invoer krijg ik een netwerkbeveiligingssleutel die ik in moet voeren, wat moet ik hiermee doen?
Of als ik dit wil omzeilen krijg ik WPA enterprise met een versleutelingstype AES,
Microsoft beveiligde EAP (PAEP).
Welke moet ik invoeren?

WPA2 personal. Hierbij kan je zelf een code kiezen. Je kan hiervoor vanalles gebruiken. Dat is de netwerksleutel. Deze moet je nadat je de WPA2 code hebt ingesteld bij alle draadloze apparaten die van je netwerk gebruik maken (uitzondering telefoons) invoeren.

WPA2 personal. Hierbij kan je zelf een code kiezen. Je kan hiervoor vanalles gebruiken. Dat is de netwerksleutel. Deze moet je nadat je de WPA2 code hebt ingesteld bij alle draadloze apparaten die van je netwerk gebruik maken (uitzondering telefoons) invoeren.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie Swallav

Heel erg bedankt voor je snelle reactie Swallav

Nu heb ik geen internet verbinding meer.
( de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk ):confused:
Iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan