nieuwe stekker, oude aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

CARMEN09

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Hoi,

Ik wil mijn nieuwe internetkabel met smalle stekker gebruiken in mijn oude computer waar een brede stekker in moet[oude versie], wat is nu een goede manier om mijn kabel in de oude comp. te kunnen gebruiken?nieuwe stekker erop zetten als die al te koop zijn??

groetjes en alvast bedankt, Carmen.

Laatst bewerkt:
wat versta je onder een smalle stekker.
netwerk aansluiting is nog steeds utp en dat is rj45
welke aansluiting heb jij dan ?

Hoi,

Ik wil mijn nieuwe internetkabel met smalle stekker gebruiken in mijn oude computer waar een brede stekker in moet[oude versie], wat is nu een goede manier om mijn kabel in de oude comp. te kunnen gebruiken?nieuwe stekker erop zetten als die al te koop zijn??

groetjes en alvast bedankt, Carmen.

Hoi,

Je bent niet echt duidelijk. 'Nieuw' is eigenlijk juist die brede stekker, tenzij er in die oude computer een ISDN-kaart zit.
Geef eerst eens aan, bij welke provider je een internetverbinding hebt, en wat het merk en type 'kastje' (modem of modem/router) is dat op de telefoon- of tv-kabel is aangesloten.

Hoi Thieu en Puppie,

Mijn oude computer gekregen, weet niet of er een ISDN kaart inzit, ben bij Ziggo, modem; SB4200E surfboard [ik schrijf maar over wat er op de modem gedrukt staat [voorzijde].

Wil een verlengingskabel met smalle stekker die past in Ziggo-modem in de oude computer doen, maar past alleen lijkt het een oude, brede stekker in. Kan een kaart kopen zodat de stekker wel past van de kabel maar voordat ik dat doe eerst misschien andere mogelijkheden uitproberen

groetjes, Carmen.

Hoi,

Als je op de achterkant van dat kabelmodem kijkt zie je, dat daar ook een (netwerk-)kabel met een brede stekker in moet en geen telefoonkabel (met een smalle stekker) zoals je eerder gebruikte. Dat zal niet gaan werken.
Je moet de kabel dus vervangen.
Als het goed is, zat die kabel bij het pakket dat je van Ziggo hebt gekregen ..... toch?

Laatst bewerkt:
de kabel die ik ook naar mijn nieuwe laptop doe voor internet is deze kabel?

de kabel die ik ook naar mijn nieuwe laptop doe voor internet is deze kabel?

Yes.

Om tegelijkertijd met beide (laptop en computer) het internet op te kunnen en/of te mailen zou je tussen je modem en deze beide een router moeten aansluiten,

weet ik maar de lap gaat via draadloos en de oude via eigen kabel

weet ik maar de lap gaat via draadloos en de oude via eigen kabel

Nou snap ik er helemaal niets meer van.
Eerst zeg je dat je een kabel gebruikt voor je laptop .......
... en nu beweer je dat je géén kabel voor je laptop gebruikt omdat die draadloos gaat.
Overigens kan je laptop nooit draadloos op je eigen internetverbinding, als je alleen maar die SB4200E hebt aangesloten.

snap je verwarring, normaak gesproken één comp, de lapt. in gebruik via kabel. Voor het idee wat we vandaag kregen, de lapt. onbeveiligde verbinding uit de lucht en de oude aan de kabel zodat ouder en kind op hetzelfde moment op een kindersite kunnen wat een wens is van mn kind alleen..voor incidenteel wil ik dat een keer doen zo'n verbinding maken, zonder onkosten

toch alvast bedankt Thieu!!

Carmen

Ok, snap 'm.
Je kunt diezelfde kabel idd. ook voor de 'oude pc' gebruiken.

Overigens hoeft zo'n draadloze router niet zoveel te kosten hoor.
Dan kan de pc bekabeld en je laptop tegelijkertijd draadloos.

o.k, misschien moeten we dat maar doen, een router, weet jij een goed, goedkoop adres dan nog Thieu?

Zit daar een 'bekende' computerzaak, zoals Paradigit, Dynabyte, Computerland o.i.d., of in een plaats in de buurt?
Via internet bestellen is tegenwoordig ook een fluitje ......

Deze Linksys is gewoon een goeie, of deze bij de routershop

Laatst bewerkt:
Lief vanj je Thieu, heel erg bedankt, ook voor je geduld!:thumb:

groet, Carmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan