na herinstalatie geluid verdwenen (ook icoontje in de startbalk weg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mierplezier

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Hoi,
Ik heb vandaag m'n computer opnieuw geinstaleerd met een cd-rom van iemand waar een zelfgeknutselde versie van windows XP op staat. Alleen nu is het geluid compleet verdwenen (ook het icoontje in m'n startbalk). Ik kan bij het configuratiescherm bij geluiden en audioapparaten niks aanklikken omdat alles grijs is en er staat: geen audioapparaten. Wat moet ik doen, ik heb echt geen verstand van deze dingen, maar wil echt heeeeel graag weer mijn muziek kunnen luisteren. Alvast ontzettend bedankt voor degene die mij kan helpen.

Dé vraag is of je een geluidschip op het moederbord hebt zitten of dat er een losse geluidskaart in het systeem zit.
De remedie is voor beide situaties dezelfde: de drivers installeren.

Download en installeer dit tooltje en vertel ons wat er in je systeem zit.

Moederbord = Assus Oxford
chipset = Intel i865PE
Heb je nog meer gegevens nodig?

Ja, wat voor geluidskaart of chip in je systeem zit.
Daarnaast graag antwoord op de vraag of je drivers hebt geïnstalleerd voor de geluidskaart.

Bedoel je: 82801EB (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller?
En ik weet niet wat drivers zijn dus ik denk niet dat ik die heb geinstalleerd

Dan moet je de cd pakken die met de computer is meegeleverd. Die stop je in de drive en vervolgens kijk je wat het menu je biedt.

Naar de site van Asus gaan en daar je moederbord opzoeken. Vervolgens kies je voor het downloaden van drivers en download je de juiste driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan