UAC: Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit heb ik gevonden over groepsbeleid:
"Dan blijft er nog één paneel over in Vista dat makkelijker te vinden zou moeten zijn: groepsbeleid. Groepsbeleid is formeel bedoeld voor bedrijfscomputers en -netwerken. We kunnen hier algemeen geldende regels opstellen. Als tweaktool voor thuisgebruik is het echter eveneens onmisbaar. Verborgen binnen dit paneel zitten instellingen op velerlei gebieden die het dagelijks leven met een Vista-computer plezieriger kunnen maken; vooral het beveiligingsbeleid bevelen we warm aan om eens doorheen te spitten."

Ik weet dus niet of je pc oorspronkelijk van een bedrijf was of dat je iets hebt ingesteld
maar typ eens in start gpedit.msc

Nah neuh.. De onderdelen komen uit een bedrijf ja.. Maar heb het zelf gebouwt. Kan dus waarschijnlijk zijn dat deze Vista (gedownload natuurlijk :)) niet helemaal voor thuis bedoelt was. Maar ja, als dit gefixed is merk je daar waarschijnlijk niet veel van.

Dat gpedit.msc werkt overigens.. Zit er nu beetje naar te kijken :P

Kleine update:

Ik heb Vista nu zo ver dat ie om het wachtwoord vraagt.. Nu nog even uitvogelen waarom Wagenaar er ook bij staat en ook alles gewoon kan uitvoeren.

Grotere update:

Het is gelukt met het GPedit, vervolgens even het andere niet admin account naar Normaal zetten, en dan vraagt ie naar mijn account en wachtwoord :) !

Laatst bewerkt:
grapjas hé, de onderdelen komen uit een bedrijf :D

ja, zoals ik al zei, ik heb nooit met groepsbeleid gewerkt, waarschijnlijk zal iemand hier op dit forum je daarmee wel kunnen helpen.

Ik persoonlijk zou een herstelpunt maken en dan wat gaan "prutsen" :P
Als het dan nog erger wordt kan je het herstelpunt terugzetten :thumb:

grapjas hé, de onderdelen komen uit een bedrijf :D

ja, zoals ik al zei, ik heb nooit met groepsbeleid gewerkt, waarschijnlijk zal iemand hier op dit forum je daarmee wel kunnen helpen.

Ik persoonlijk zou een herstelpunt maken en dan wat gaan "prutsen" :P
Als het dan nog erger wordt kan je het herstelpunt terugzetten :thumb:

Check de update :D

wel, goed dat het uiteindelijk dan toch gelukt is :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan