• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pauze automatisch berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleke

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
He hallo,

Ik heb een vraag over het automatisch berekenen van mijn werktijden. Ik heb alles voor elkaar maar ik krijg die pauzes niet in orde. Ik heb per dag een half uur pauze en die wil ik automatisch in totaal berekenen. Hieronder een deel van mijn sheet:

excelsheetnr2.jpg

Bekijk de sheet als "het geselecteerde"

gr jack.

Formule voor E3
Code:
=UUR(C3-B3)-0,5

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Klopt maar dan zie ik in de hele kolom E -0,5 staan, als ik ze doortrek naar beneden, en dat wil ik niet ivm totalen en ik werk niet elke dag. Het mooiste zou zijn dat als ik niets hebt ingevult in een cel, A# en B3, dat er dan ook geen 0,5 uur wordt afgehouden, wat logisch is als je niet werkt dan heb je geen 0,5 uur pauze genoten. Komt dan de formule waar en onwaar in beeld ????

In ieder geval bedankt.

gr jack.

Laatst bewerkt:
Jack,

Dan sluit je gewoon lege cellen uit:
Code:
=ALS(ISLEEG(C3);"";UUR(C3-B3)-0,5

Jack,

Dan sluit je gewoon lege cellen uit:
Code:
=ALS(ISLEEG(C3);"";UUR(C3-B3)-0,5

Ja oke kijk ik kom al verder nu. Maar kan ik, met een of andere formule, dat wanneer ik mijn werktijden invul dat dan automatisch het half uur erafgehaald wordt en er een totaal wordt gemaakt? Wel bedankt voor je reactie die erg helpt.

gr jack

Ja oke kijk ik kom al verder nu. Maar kan ik, met een of andere formule, dat wanneer ik mijn werktijden invul dat dan automatisch het half uur erafgehaald wordt en er een totaal wordt gemaakt? Wel bedankt voor je reactie die erg helpt.

gr jack

Dat kan, maar dan je gaan programmeren. Ik zou het simpel houden en de 2de voorgestelde formule gebruiken.

Een half uurtje pauze automatisch als je een begin uur invult

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bleke , waarschijnlijk is je vraag opgelost , zet je dan ook de topic opgelost " rechts onderraan " Ik heb nog een wijziging gedaan , je kan nu een waarde voor je pauze invulen in cel K1 ( bv 0.5 of 0.75 of 1 uur pauze )

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan