2x windows xp geinstaleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuthrick

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
hallo

ik hed een virus op de computer en daarom heb ik windows opnieuw geinstaleerd maar perongelijk op de 2 de schijf!

dus nu heb ik er 2x windows op staan!

de pc is nu heel traag.

gelukkig is de virus niet mee gekomen.

weet iemand hoe ik xp van de c schijf af haal?

alvast heel erg bedankt

Formateren

Let op je raakt alles kwijt en kan het niet meer terughalen

Formateren

Let op je raakt alles kwijt en kan het niet meer terughalen

dat moet ook de virus moet weg (anti-virus programma's kunnen de virus niet vinden)

mag er een uitleg bij

Laatst bewerkt:
Echte alles gaat weg volg deze stappen

druk op start >(deze) computer > klik met je rechtermuis knop op de schijf C: En klik dan op formatteren

nog maals je raakt alle bestanden kwijt

Dat zal niet gaan werken-> de windows versie op de primaire partitie laat zich niet binnen een andere windows verwijderen.
Opstarten met de Windows CD en vervolgens de C partitie formatteren zal de enige optie zijn.

Dat zal niet gaan werken-> de windows versie op de primaire partitie laat zich niet binnen een andere windows verwijderen.
Opstarten met de Windows CD en vervolgens de C partitie formatteren zal de enige optie zijn.

oke ik zal dat nu eens proberen.

maar zal hij dan ook sneller worden?

ik heb de pc net een maand en de windows die ik nu ga verwijderen zat er al standaard op maakt dat wat uit?

alvast bedankt

ik heb het wel gedaan met vista

Nee, dat maakt niets uit afgezien van dat daar waarschijnlijk alle goede drivers op staan. Deze zijn echter bijna altijd makkelijk te downloaden:)

Afhankelijk van het merk luidt het antwoord : "Ja" dat maakt uit.
Als je schijfjes hebt met drivers + Windows op CD, dan luidt het antwoord "Nee".
Als namelijk de C een verborgen recovery partitie bevat en je formatteert C, dan heb je een probleem.
De naslag die meegeleverd is moet daaromtrent soelaas bieden.

Laatst bewerkt:
Afhamkelijk van het merk luidt het antwoord : "Ja" dat maakt uit.
Als je schijfjes hebt met drivers + Windows op CD, dan luidt het antwoord "Nee".
Als namelijk de C een verborgen recovery partitie bevat en je formatteert C, dan heb je een probleem.
De naslag die meegeleverd is moet daaromtrent soelaas bieden.

het merk is emachines
en zo ver ik weet ik de enige driver de sound driver

pasja waar staat er op de cd fragementeren ik krijg 3 opties

1. windows xp instaleren

2. windows xp herstellen

3. afsluiten

Even voor de goede orde:
ik reageerde met "onwaarschijnlijk" op de posting dat de eerst op C geïnstalleerde Windows, binnen een op een andere partitie geïnstalleerde 2e Windows, middels die 2e Windows kan worden verwijderd / schijf kan worden geformatteerd.
Ik blijf vooralsnog van mening dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan