• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overnemen in een ander document

Status
Niet open voor verdere reacties.

cox00077

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb twee documenten in Excel 2007.
Document met klanten en een document factuur.
In het klantenbestaand is een link opgenomen naar de factuur.
Nu wil ik dat als ik klik op het volgnummer van de klant de voor de factuur van belang zijnde gegevens -naam, adres, woonplaats klantnummer,- automatisch in de factuur worden geplaatst.

Kan dat?

Oh ja ik heb geen verstand van macro's VBA ed.

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik heb twee documenten in Excel 2007.
Document met klanten en een document factuur.
In het klantenbestaand is een link opgenomen naar de factuur.
Nu wil ik dat als ik klik op het volgnummer van de klant de voor de factuur van belang zijnde gegevens -naam, adres, woonplaats klantnummer,- automatisch in de factuur worden geplaatst.

Kan dat?

Oh ja ik heb geen verstand van macro's VBA ed.

Alvast bedankt

Deze vraag is vorige week ook gesteld en staat hier in het forum ergens , ik zou zeggen de zoekfunctie van het forum eens gebruiken :thumb:

Pakt deze oplossing , sorteren , userform inclusief
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2606266&postcount=19
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=402872
bij deze de link ;)

P.S. Je hebt dezelfde vraag gesteld op 8 feb 2009

Laatst bewerkt:
cox00077,

Je kun de Klanten toch ook in de zelfde file zetten als de factuur.
Dan kun je de gegevens die je zoekt met Vert.zoeken in vullen.

Beste cox00077 ;)

Ziehier een voorbeeldje.

Zet in het vervolg de beveiliging af, heb het dan maar zelf gedaan. :D

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

In een document was het mij wel duidelijk..Het is juist mijn bedoeling om aparte bestanden te gebruiken.
Vandaar dat ik de vraag nog eens stelde.

.

In een document was het mij wel duidelijk..Het is juist mijn bedoeling om aparte bestanden te gebruiken.
Vandaar dat ik de vraag nog eens stelde.

.

cox00077 dat stond nu wel niet in je vraag dat je aparte werkmappen zou gebruiken . Wat zijn de namen van deze werkmappen ( aparte bestanden ) ? 't is maar indien er mensen een vb willen uitwerken dat ze U in de goeie richting kunnen zetten .;)

Bij deze in aparte werkmappen , om behoorlijk te kunnen werken moet je steeds bijde mappen open hebben ! .
Ik heb het voorbeeldje van Danny 147 genomen en in aparte werkmappen gezet via > rechtermuisklik op één van de tab's en dan voor Blad Verplaatsen Kopieren > Nieuwe Map gekozen , deze apart opgeslagen en met elkaar gelink .
Download ze , sla ze dan eerst op in één map en test

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan