• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

door middel van letters een resultaat aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvo

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
in dit tabel waarbij de resutaten genoteerd moeten worden middels v(gevolgd en voldoende kleurt rood), o (gevolgd maar nog niet voldoende kennis kleurt oranje) en x (niet aanwezig) wil ik een aantal onderwerpen aanmerken als meetpunten zodat ik aan het einde een resultaat kan weergeven als zijnde voldoende of onvoldoende

met getallen lukt het me wel maar met de letters v,o en x zit ik waarschijnlijk op een verkeerd spoor en krijg ik het maar niet voor elkaar

hullup en bij voorbaad dank voor de moeite

Bijlagen

Beste jeroenvo ;)

Een cijfer kan je gewoon ingeven zoals:

Code:
=ALS(A1=1;"ONVOLDOENDE";"GOED")

Met letters geef je het volgende in:

Code:
=ALS(A1="v";"ONVOLDOENDE";"GOED")

In voorwaardelijke opmaak zet je dan/

Code:
=A1="v"
en opvulling bij opmaak ROOD
Code:
=A1="o"
en opvulling bij opmaak ORANJE

Groetjes danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
goed

inderdaad dat werkt , bedankt zover
maar ik ben veeleisend ik wil meerdere cellen kunnen beoordelen om tot een -goed - of voldoende- te kunnen komen

en ik ben aan het proberen geweest maar het loopt niet lekker - of eigenlijk het doet niet wat ik wil
zou je nog een keer kunnen kijken aub
in regel 3 staat een formule die werkt
regel 4 ben ik zelf aan het prutsen geweest
en regel 5 die werkt maar dan alleen met getallen en dat moet gaan werken met v-o en of x

Bijlagen

in regel 3 staat een formule die werkt
regel 4 ben ik zelf aan het prutsen geweest
en regel 5 die werkt maar dan alleen met getallen en dat moet gaan werken met v-o en of x

Bedoel je B3 tot AS3 ? ik heb zitten zoeken in je bestandje maar zie geen formule :( Ook niet in regel 4 en regel 5 .

cijfers en letters

helemaal aan het einde van het bestandje
cel au 3 4 en 5
waarschijnlijk heb ik de vorige keer het verkeerde bestandje erbij gezet

Bijlagen

maar ik ben veeleisend ik wil meerdere cellen kunnen beoordelen om tot een -goed - of voldoende- te kunnen komen

Ik denk dan in de richting van een =AANTAL.ALS(D3:AS3;"v") en dan kanje opgeven 3 is ........... 5 is ............... en 10 is ................. .

cijfers en letters

volgens mij ben je een kanjer
alleen staat het bestandje er niet bij

lastig he

cijfers en letters

hartstikke bedankt, hier kan ik verder mee borduren

sorry dat ik je heb bezig gehouden
maar dit is wat ik zocht, ga het MORGEN verder uitwerken
nogmaals bedankt

cijfers en letters

het geheel is bruikbaar maar.........................
ba3 telt nu alle "v"in de rij
ik wil gaag een keuze hebben welke cellen ik wel en welke cellen ik niet mee wil laten tellen (ze wegen nl niet allemaal mee voor het eindresultaat)

cijfers en letters

het is opgelost, heeft even geduurt maar ik heb het gevonden
dank voor je hulp

ja na wat gepruts was ik er ineens uit

ik zal het bestand erbij doen

Hallo jeroenvo, kijk eens naar U formule in AU3 ;)
Om ze te verbeteren selecteer AU4 en trek deze naar boven , geen kleur bij waarde 0 ? ( voorwaardelijke opmaak )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan