Gezocht simpele PC rond 300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Mijn oude systeem, Shuttle XPC met AMD-Athlon XP-A 2166 Hz (+3000), 250 MB HD, 2MB geheugen is slechts 4 jaar oud en beviel me tot voor kort uitstekend maar vertoonde de laatste maanden steeds meer nukken.. Na een periode van schoonmaken, onderdelen vernieuwen, software vernieuwen zonder blijvend resultaat heb ik besloten naar een nieuw systeem uit te kijken.
Ik zie dan systemen die intern veel sneller en uitgebreider zijn dan wat ik nodig heb, en is er de vraag of ik mijn huidige Windows-XP licentie op een nieuw of tweedehands systeem kan gebruiken.

Wat wil ik:
Prijs ongeveer 300 euro, maar mag ook meer of minder zijn,
Moet weinig lawaai produceren (een van de reden van aankoop van mijn oude PC)
Het systeem mag tweede hands zijn, kant en klaar of assemblage,
Opties: Veel USB, internetaansluiting,, VGA/DVI, geluidsaansluitingen (uit en in), PS/2 keyboard- en muisaansluitingen, indien mogelijk seriële-aansluiting (heb een USB naar serial converter)
Ik gebruik mijn systeem voor mail, tekstverwerking, bankieren, zoekactiviteiten op internet, Google map en Google Earth. Verder heb ik een oude PDA die met Palmsoftware synchroniseert, een scanner voor beeldverwerking, printer, ..... en dan houdt het zo'n beetje op.
Ik blijf de huidige randapparatuur gebruiken
Software Windows XP, geen Vista want dat geeft bij mij problemen wegens oude software en hardware. Verder heb ik alle software in voorraad dus hoef ik geen software bij te kopen.

Is er iemand die recent ook een systeem voor eenvoudige doeleinden heeft gekocht, dan zou ik willen weten welke overwegingen een rol hebben gespeeld bij de aanschaf.
Mijn dank zal groot zijn

300 euro is niet al te veel maar is mogelijk voor de eisen die je stelt.

er zijn onderdelen die je kunt houden, maar dan moet je er wel wat meer gegevens over geven.

dan heb ik het over:
harde schijf
voeding
dvd speler
xp licentie
intern geheugen.

300 euro is niet al te veel maar is mogelijk voor de eisen die je stelt.

er zijn onderdelen die je kunt houden, maar dan moet je er wel wat meer gegevens over geven.

dan heb ik het over:
harde schijf
voeding
dvd speler
xp licentie
intern geheugen.

Onderdelen die ik over zou willen zetten zijn:
HD Maxtor 6Y160P0 7200 rpm Ultra-ATA/133 7200 rpm
CD-drive LITE-ON DVDRW SOHW 1633 S
Een USB multicardlezer.

Dan mogelijk, maar de tijd zal deze techniek ingehaald hebben::
SPD Geheugenmodules
Transcend TS128MLD64V3J 1 GB PC2700 DDR1 SDRAM (CL 2.5 @ 166 Mhz) (CL 2.0 @ 133 Mhz)
Transcend TS128MLD64V3J 1 GB PC2700 DDR1 SDRAM (CL 2.5 @ 166 Mhz) (CL 2.0 @ 133 Mhz)

De rest van de onderdelen is Shuttle specifiek.

Dan heb ik Windows XP origineel, ik weet niet of ik de harde schijf zonder meer over kan zetten of dat die geformateerd en opnieuw geinstalleerd moet worden.

Met dank, Jaap

wil je toch informatie over je voeding geven ook al is hij shuttle specifiek.

of je hele type-nummer van je xpc.

je zal zeker je harde schijf moeten formateren ivm drivers.

en ook het geheugen is hopeloos verouderd.

ik zal met je huidige onderdelen eens iets nieuws bij elkaar zoeken.

en wil je ook melden wat voor type moederbord in je pc past?

micro atx?
mini atx?

wil je toch informatie over je voeding geven ook al is hij shuttle specifiek.

of je hele type-nummer van je xpc.

je zal zeker je harde schijf moeten formateren ivm drivers.

en ook het geheugen is hopeloos verouderd.

ik zal met je huidige onderdelen eens iets nieuws bij elkaar zoeken.

De System ID is 41G234013GV3TH0
en is gebaseerd op SN41G2V2 dit is een gemodificeerde versie met een verbeterde 250W powersupply met bovendien veel aandacht voor weinig geluid. (Low Noise).
Dat is wat bovenstaande getallen voor moeten stellen.

Jaap

Laten we het simpel stellen: zit er nu een vierkant moederbord in je computer (alle 4 de zijden even lang) of zit er een rechthoekig moederbord (2 zijden langer dan de andere 2) in je computer?

Is het een vierkante heb je een micro ATX, is het een rechthoekige een normaal ATX formaat.

edit: is het deze? http://eu.shuttle.com/archive/en/fn41.htm

Laatst bewerkt:
FlexATX-Mainboard, Dimension: 25,5 x 18,6 cm

nu hier nog een nieuwe voor zien te vinden,

Hoi !

Ik bouw een snelle dual-core PC voor je, incl. 2 Gig DDR 2 geheugen 800 Mhz., met jouw HDD en CD/DVD-brander incl. Win XP SP3 Pro of Vista Ultimate SP1 (beiden legaal) voor 00 euri's af Capelle.

Mocht je spec's en/of referentie's wensen, laat het even weten en ik stuur ze je op.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik bouw een snelle dual-core PC voor je, incl. 2 Gig DDR 2 geheugen 800 Mhz., met jouw HDD en CD/DVD-brander incl. Win XP SP3 Pro of Vista Ultimate SP1 (beiden legaal) voor 00 euri's af Capelle.

Mocht je spec's en/of referentie's wensen, laat het even weten en ik stuur ze je op.

Greetz,

Harry.

Nemen we mee in de afwegingen,

Bedankt.

Bedankt

Bedankt voor alle reacties. Dit heeft mij nieuwe ideeën opgeleverd.
Ik ga dus voor vernieuwen van die onderdelen die defect zijn met gebruik van de huidige onderdelen.
De fabriek kan mij een identiek board leveren met eventueel, als die defect is, eenzelfde processor voor een vriendenprijsje. Daar gaan we dus voor.

Met dank,

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan