• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij geen datum , geen waarde krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik ben bezig met de overdracht van uren die ik moet invullen bij ons soc.sec. nu wilde ik dit doen door aan de hand van de dag de waarde te bepalen . Ik heb op mijn blad een macro ingebouwd om dit zichtbaar te maken , echter loop ik tegen de lamp als er geen datum staat krijg ik toch de waarde en nadien bij het rekenen een #WAARDE! .
Bestandje heeft een beter zicht van mijn probleempje .
Alvast al bedankt

Bijlagen

zo dan:

Code:
=ALS(A14="";"";ALS(B14="";"";B14-C14))

als A14 leeg is, blijft D14 ook leeg.
als A14 gevuld is, maar B14 niet, ook leeg blijven.

pas als A14 en B14 gevuld zijn, mag ie B14-C14 tonen.

groetjes

@ Cyrax / RB_Online.
Trucker werkt met een macro en die zal jullie formules overschrijven.

@Trucker10
Dat komt omdat in de code het bereik C4 t/m D15 hard gecodeerd is.
Je zou het flexibeler kunnen maken door te kijken of de A-kolom leeg is, echter de cellen in de A-kolom (A14 en A15) zijn niet echt leeg.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio;2613022@Trucker10 Dat komt omdat in de code het bereik C4 t/m D15 hard gecodeerd is. Je zou het flexibeler kunnen maken door te kijken of de A-kolom leeg is zei:
Idd , op mijn werkblad zijn deze cellen niet echt leeg daar staat een matrix formule in , die de gegevens ophaalt uit mijn database . Ik heb een opmaak van 30 regels , daar ik chauffeurs heb die :cool:26 dagen presteren per maand . Ik bekijk deze avond voor een vert.zoeken ALS(A..=""........) tenzij er nog een oplossing ALS(ISLEEG(TEKST ??? zou voorhanden zijn

trucker10,

Is dit misschien wat voor je?
Daar zetten ze een formule in een cel via de macro.

Wat vind je van deze oplossing?

Bijlagen

trucker10,

Is dit misschien wat voor je?
Daar zetten ze een formule in een cel via de macro.

Hoornvan ?? ik gebruik een range op meerdere cellen , ik ga zeker kijken of ik via vert.zoeken kan werken .

@ popipipo ( Willem ) ik was nog aan het kijken en prutsen , ondertussen had jij al een oplossing gepost:thumb:
Ik test ze straks uit in het bestandje waar de datum via een matrix overkomt .
Alvast bedankt voor je oplossing ;)

Laatst bewerkt:
Hier de juiste formule:
Code:
=IF(ISERROR(WEEKDAY(A4)=6);"";IF(WEEKDAY(A4)=6;7;8))

sorry voor het foutje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan