• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel formule vertalen naar VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
snb,daar had ik ook al aan gedacht maar waarom werkt hij dan bij mij zonder bladspecificatie ?

Mvg

Rudi

bladspecificatie had ik trouwens ook al eens geprobeerd bij jou code hoor rudi ...

bij mijn 'voorbeeldfile' werkt 'ie zo ook ... zonder die specificatie ...

Mijns inziens zit de fout in je artikelnummers in je datadump bestand.
Hoe zijn ze daar gegenereerd ? Manueel, formule, andere opmaak ?

Mvg

Rudi

Mijns inziens zit de fout in je artikelnummers in je datadump bestand.
Hoe zijn ze daar gegenereerd ? Manueel, formule, andere opmaak ?

Mvg

Rudi

de formules in het blad STOCK MIN zijn gewoon een verwijzing: =producten!A1 en dergelijke. dat rijtje gewoon naar beneden getrokken.

'producten' is de kern van de zaak. deze sheet is de enige met 100% manuele invoer. artikelnummers, goederengroep, omschrijving, EAN code, aankoopprijs, verkoopprijs, logistieke info, ... alles staat daarin.

opmaak is 001-0100-001 (leverancier-verpakkingsinfo-variëteit)

zou het beter werken als ik in Stock MIN gewoon de artikelnrs kopieer ipv ernaar te verwijzen?

groetjes

zou het beter werken als ik in Stock MIN gewoon de artikelnrs kopieer ipv ernaar te verwijzen?

even testje gedaan, de verwijzing in de macro even naar 'stocktest' gemaakt,
en daarin een 10-tal artnrs getypt ..

zelfde fout

het enige wat me nu nog rest is dat het ligt aan het feit dat de data naar een externe file moeten ... ???

Kijk eens na op stock min-blad of er zich GEEN lege cellen bevinden in de kolom naast de artikelnummers. Vul deze desnoods met een 0 of een * of iets dergelijks. Er mogen dus geen lege cellen zijn in de kolom naast artikelnummer omdat dan de xlToRight zorgt voor de foutmelding.
Draai dan de macro opnieuw

Mvg

Rudi

owkey,

weer een stap dichter :)

overal nulletjes gezet ...
de macro geeft nog steeds diezelfde foutmelding, op diezelfde regel ..

maar het gekke is ... de data wordt wel weggeschreven ??? :shocked:

dusjah, eigenlijk vraag opgelost .. maar wat doe ik nu met die foutmelding ? ;)

Laatst bewerkt:
De aanhouder wint.
Gelukkig maar, want mijn trukkendoos was leeg aan't raken. Voor de foutmelding zet je onder de subtitiel,dus als eerste regel
Code:
On Error Resume Next
Maar ik zou dan toch eens nakijken of voor elk artikelnummer de data correct wordt weggeschreven want ergens moet er dan toch nog een foutje inzitten.

Mvg

Rudi

JUUUUJ :)

thanks allemaal ...

vraag opgelost.

nog ff rudi, ik heb allerhande testen gedaan .. alles wordt netjes weggeschreven ... :thumb:

JUUUUJ :)

thanks allemaal ...

vraag opgelost.

nog ff rudi, ik heb allerhande testen gedaan .. alles wordt netjes weggeschreven ... :thumb:

Mag ik nu eens even de moeilijke jongen spelen :). Een foutmelding wil zeggen dat er iets niet goed gaat, die onderdrukken (door on error resume next) lost dat probleem niet op, het zorgt er alleen maar voor dat je de melding niet krijgt.

Ik heb al eens gemerkt dat het weglaten van een 0 bij het gebruik van offset tot een foutmelding kan leiden, hoewel dat eigenlijk niet zou mogen. Probeer dus eens overal volgende constructie te krijgen:

.offset(0,x) ipv .offset(,x) (met x een getal)

(uiteraard ook even die on error resume next wegdoen om te zien of het werkt).

@Finch Eventjes maar.
Daarom ook mijn advies
Maar ik zou dan toch eens nakijken of voor elk artikelnummer de data correct wordt weggeschreven want ergens moet er dan toch nog een foutje inzitten.

Mvg

Rudi

Mag ik nu eens even de moeilijke jongen spelen :). Een foutmelding wil zeggen dat er iets niet goed gaat, die onderdrukken (door on error resume next) lost dat probleem niet op, het zorgt er alleen maar voor dat je de melding niet krijgt.

Ik heb al eens gemerkt dat het weglaten van een 0 bij het gebruik van offset tot een foutmelding kan leiden, hoewel dat eigenlijk niet zou mogen. Probeer dus eens overal volgende constructie te krijgen:

.offset(0,x) ipv .offset(,x) (met x een getal)

(uiteraard ook even die on error resume next wegdoen om te zien of het werkt).

mag je zeker Finch, ik speel ook dikwijls moeilijke jongen :)

ik ga dadelijk ff ombouwen en kijken of dit het probleem was.

feit blijft wel dat ik van -tig artikelnrs handmatig heb gecheckt of het goed ging. zelfs gekke waardes ed ingevuld ... werkt gewoon.

bedankt voor de tip, ik check het dadelijk.

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan