• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolomen naar andere sheet kopieren indien voldoen aan bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katrien Vranckx

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hallo, ik heb een overzicht van mensen die een bepaalde tax moeten betalen. Dus ik heb een colomA met de Naam, colomB met de Voornaam, colomC met de gemeente, en colomD met betalen waarin het antwoord per persoon ofwel ja ofwel neen is?

Nu zou ik graag op een andere worksheet een overzicht krijgen van alle kolommen (A,B,C en D) maar met alleen de mensen in die moeten betalen dus waarvan de waarde in colom D ja is.

Kan je mij even uitleggen hoe ik dit kan doen?

-Kolommen A t/ m D selecteren en vervolgens naar Data - Filter - Autofilter.
Kolom filteren op ja.
Vervolgens kun je de gefilterde kolommen selecteren en kopieren naar een ander werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hi roncancio, inderdaad dit had ik ook gevonden. Ik dacht dat er misschien een automatisch manier was bijvoorbeeld met een formule. Niet dan?

Hi roncancio, inderdaad dit had ik ook gevonden. Ik dacht dat er misschien een automatisch manier was bijvoorbeeld met een formule. Niet dan?

Dan zou het via een matrixformule kunnen maar dat komt de snelheid bepaald niet ten goede.
Filteren via Autofilter geniet de voorkeur.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Katrien Vranckx ;)

Zie bestandje met een matrix formule.
De formule altijd met Shift + Ctrl + Enter sluiten.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hi Danny en Roncario, allebei van harte bedankt voor de hulp!!! Ongelooflijk dat ik al zo snel een antwoordje van jullie kreeg.

:thumb:

Greetz,
Katrien

Beste Katrien Vranckx ;)

Kan je de vraag dan op opgelost plaatsen, rechts onderaan.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik weet niet als het toegestaan is om door te vragen op deze vraag.

Ik ben zelf met hetzelfde idee bezig maar ik wil dit uit verschillende tabbladen is dit mogelijk?

Ik weet niet als het toegestaan is om door te vragen op deze vraag.

Ik ben zelf met hetzelfde idee bezig maar ik wil dit uit verschillende tabbladen is dit mogelijk?

In deze link zie je de voorwaarden van Helpmij.

Antwoord op je 1e vraag: Nee, eigenlijk niet. Een kort vraagje wordt meestal wel door de vingers gezien.

Ik raad je aan om een nieuwe topic te beginnen waarin je duidelijk aangeeft wat je wilt hebben.
Het liefst met een voorbeeld bestand, zonder gevoelige informatie uiteraard.
Suc6.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan