Slechts 1 geheugenmodule herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars93

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs nieuw Ram geïnstalleerd. Ik ben van 2X512 MB naar 2X1 GB gegaan, het max wat mijn laptop aankon.
Ik dacht er geen problemen mee te hebben. Maar gisteren zag ik dat slechts 1 geheugenmodule wordt herkend.
De modules zijn hetzelfde, dus ik kan me niet voorstellen dat degene die de computer niet herkend niet geschikt is.

het gaat om:
Manufacturer : Kingston
Type : DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz) - [DDR2-666]
Format : SO-DIMM (67,6 x 3)
Size : 1024 MB (2 ranks, 4 banks)

Verder gaf PC Wizard dit aan:

General Information :
DIMM0 : Empty
DIMM1 : (RAS 2, RAS 3) : 1024 (Double Bank)

Ik hoorde iets over instellingen in het BIOS, maar heb daar zelf geen verstand van.:confused:
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Lars

Lijkt er meer op dat 1 bankje gewoon niet goed geplaatst is / niet goed vast zit

Lijkt er meer op dat 1 bankje gewoon niet goed geplaatst is / niet goed vast zit

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Heb inmiddels de modules opnieuw ingestoken, dat werkte niet.
Ik heb de modules verwisseld, maar dit had ook geen effect. Wel zag ik dat het probleem niet aan mijn geheugen ligt, want toen ik de modules verwisselde gaf PC wizard de melding 'empty' bij het zelfde slot als eerst.
Eerst dacht ik dat het misschien aan een van de slots lag maar voordat ik nieuw ram-geheugen plaatste zag hij de 512 MB module wel.
Iemand een oplossing?

Lars

Merk en volledige type van de laptop?

Toshiba Satellite L40-12Z
d18a8c82451cc1eaf1bfe79daee19370.jpg

Edit: Had de moed al opgegeven, ik was al op zoek naar 1X2GB geheugen (de winkel weigerde te ruilen), maar heb toch nog een keer de laptop opengemaakt, wat gerommeld en op een gegeven moment hoorde ik een klik die ik ook bij de andere slot gehoord had. Ik heb mijn laptop weer opgestart en het geheugen is nu wel geregistreerd:):):):):P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan