• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van meerdere sheets naar 1 sheet aan met een bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imperial Guard

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Dit is is al eerder aan bod gekomen (Door Katrien Vranckx)

Alleen wil ik dit nog iets uitgebreider van meerdere sheets naar 1 sheet.

Het is de bedoeling dat ik van ieder paneel kan aangeven als iets is getest ja of nee. Als iets niet getest is moet dit naar het voorblad.

Dit is met 1 sheet zoiezo mogelijk is dit ook mogelijk met meerdere sheets?

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg wat ik hiermee bedoel

Bijlagen

Dit lijkt me sowieso meer iets voor VBA

Code:
Sub tst()
  For j = 1 To 2
    Sheets("Paneel " & j).Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, Sheets("Paneel 1").Range("L1:O2"), Sheets("Voorblad").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Next
End Sub
Zet in werkblad Paneel 1 in L1:O1 de tabelkoppen
Zet in O2 het criterium Ja

Dit lijkt me sowieso meer iets voor VBA

Code:
Sub tst()
  For j = 1 To 2
    Sheets("Paneel " & j).Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, Sheets("Paneel 1").Range("L1:O2"), Sheets("Voorblad").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Next
End Sub
Zet in werkblad Paneel 1 in L1:O1 de tabelkoppen
Zet in O2 het criterium Ja

Bedankt voor je reactie, ik ben zelf niet helemaal into VBA. Ik wil wel het enige gaan proberen. Kan iemand mij wat meer ondersteuning geven?

Alvast bedankt

Bedankt voor je reactie, ik ben zelf niet helemaal into VBA. Ik wil wel het enige gaan proberen. Kan iemand mij wat meer ondersteuning geven?

Alvast bedankt

- Ga naar Extra - Macro - Visual Basic Editor
- Ga vervolgens naar Invoegen - Module
- Plak daar de code in van SNB

Om de macro te starten
In VBE (daar staat de code)
- Klik op F5.

In Excel werkblad
- Ga naar Extra - Macro - Macro's

De macro staat daar bij (tst)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit krijg ik er nu uit. Dit lijkt me niet helemaal goed ik ben bang dat ik wat verkeerd heb gedaan.

Hopelijk is mijn omschrijving duidelijk genoeg van wat ik wil?

Aha ik zie het ik had wat verkeerd gedaan. Het begint er wat meer op te lijken maar eigenlijk niet zoals ik wil.
Want nu moet ik continu het script zelf runnen.

Dit is niet mogelijk met een matrixfunctie? Zoals dit idee:

=IF(COUNTIF('Paneel 1'!$D$2:$D$27;'Paneel 1'!$O$1)<ROW()-ROW(Voorblad!A$2)+1;"";INDEX('Paneel 1'!A$2:A$27;SMALL(IF('Paneel 1'!$D$2:$D$27='Paneel 1'!$O$1;ROW('Paneel 1'!$D$2:$D$27)-ROW('Paneel 1'!A$2)+1;"");ROW()-ROW(Voorblad!A$2)+1)))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit kan wel, maar dan zal je de formules moeten aanpassen en de panelen naast elkaar moeten zetten op je voorblad , aangezien je nooit weet hoelang je resultaatlijst gaat zijn. (Je kan ze natuurlijk wel onder elkaar zetten maar dan wordt je lijst wel erg lang bij meerdere panelen)
Plaats je echter een opdrachtknop op je voorblad kan je de code gebruiken en met 1 muisklik je resultaten ophalen

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Dit kan wel, maar dan zal je de formules moeten aanpassen en de panelen naast elkaar moeten zetten op je voorblad , aangezien je nooit weet hoelang je resultaatlijst gaat zijn. (Je kan ze natuurlijk wel onder elkaar zetten maar dan wordt je lijst wel erg lang bij meerdere panelen)
Plaats je echter een opdrachtknop op je voorblad kan je de code gebruiken en met 1 muisklik je resultaten ophalen

Mvg

Rudi

Rudi,

kan je me hiermee iets op weg helpen door middel van een voorbeeld?

Mvg,

Paul

In bijlage voorbeeldje met matrixformules naast elkaar en onder elkaar(verwijder wat je niet wil) en VBA onder elkaar.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In bijlage voorbeeldje met matrixformules naast elkaar en onder elkaar(verwijder wat je niet wil) en VBA onder elkaar.

Mvg

Rudi

Super de VBA lijkt er meer op wat ik wil!
Ik zit nog steeds met een paar vragen.

Ik gebruik een standaard header van het bedrijf op het moment dat ik op de knop klik nieuwe gegevens ophalen wordt de header in elkaar gedrukt.

En ik heb meerdere sheets hoe kan ik deze hieraan toevoegen?

Dit is iets wat ik wil super!

In de bijlage is een opsetje betreft een idee van hoe het moet worden. Hier wil ik graag deze mogelijkheden aan koppelen.

Het voorbeeld dat je eerder aangaf Rudi Top :thumb:

Hopelijk wil jij mij iets verder op weg helpen. Als ik de basis maar een beetje heb.

De bedoeling is dat ik in paneel 1,2 of t/m bijv. paneel 20.
Een instrument kan aangeven met tag nummer, input/output adres en op het moment met testen dat ik kan aangeven wat er mis is bij description error.

Zodra er in paneel 1 of 3 alles goed getest is moet er niks worden weergeven op het voorblad. Dus dat de fouten in paneel 2 gelijk bovenaan worden gezet.
Dit is dus niet mogelijk met een matrix script. Dit zou dus met een VBA moeten.

En als ik aangeef dat iets niet getest is dat het automatish op het voorblad word geplaatst

Hopelijk kunnen jullie me weer iets verder helpen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Na veel proberen ben ik weer wat verder.

Als ik legen velden heb tussen de ingangen door hoe laat ik die blank en leest die niet mee. Dus dit idee:

1 A 3 I 1.2 NEE

1 A 4 I 1.3 NEE

Er wordt nu een lijst gemaakt t/m A3 hoe kan ik deze verder laten lopen met lege velden zonder zelf " ' " in het veld te moeten plaatsen. Aangezien ik dit in de toekomst vaker wil gebruiken

Ik heb er nu een duidelijk voorbeeld van gemaakt. Nu heb ik de velden die blank zijn ingevuld met " ' " hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen tevens heb ik geen pull up menu meer met de keuze NOK / OK (Not Oke / Oke)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rudi top je helpt me echt weer stukken verder! Top :thumb:

En als ik extra tabbladen eraan toe wil voegen is daar nog een extra mogelijkheid voor? Dat ik niks in VBA moet aangeven dat er extra tabbladen zijn bijgekomen.

En nog een klein vraagje nou eigenlijk weet ik niet als het groot of klein is maar het liefste wil ik de paneel naam niet continu willen aangeven bij een adres. Dus puur alleen het tabblad (Paneel 1) is dat mogelijk? En dat het wel wordt weergeven op het voorblad?

Aangezien hier veel kennis is vraag ik gelijk maar raak.

Bedankt voor alle moeite !

Laatst bewerkt:
Willekeurig aantal tabbladen OK. Voor je tweede vraag(je) bedoel je daarmee dat je de paneelnaam niet meer wil ingeven in kolom A (of kolom A helemaal weg) maar dan toch de paneelnaam wil in je resultaatblad ?

Mvg

Rudi

Bijlagen

Willekeurig aantal tabbladen OK. Voor je tweede vraag(je) bedoel je daarmee dat je de paneelnaam niet meer wil ingeven in kolom A (of kolom A helemaal weg) maar dan toch de paneelnaam wil in je resultaatblad ?

Mvg

Rudi

Precies dat bijvoorbeeld alleen in het tablad of ergens in de kop het paneel nummer zet. Maar dat er toch in het voorblad wordt aangeven over welk paneel het gaat.
Liefst kolom A helemaal weg bij de panelen. Op het voorblad is het juist overzichtelijk over welk paneel het gaat

Alleen de tabblad namen zijn wisselend

bijv: 131-MCC-111-A, 133-RIO-111-A, 134-RIO-111-A, 137-RIO-111-A etc..... is dit mogelijk te maken dat dit niet in VBA gewijzigt hoeft te worden?

Hoe kan ik bij de panelen een extra kolom toevoegen en dat dit in het voorblad wordt aagegeven?

In de cellen waar ik kan kiezen tussen OK / NOK is er een functie in te bouwen wanneer ik de cellen leeg laat dat er niks gebeurt op het voorblad.

Alvast bedankt voor alle moeite !

Laatst bewerkt:
Ongeacht het aantal sheets zal hij voor elke sheet de bewerking uitvoeren.
Aangezien in je voorbeeld bladnaam en paneelnaam dezelfde zijn ben ik er vanuitgegaan dat dit ook zo is.
Selecteer op je bladen de kolom waar je een kolom wil voorvoegen >> Invoegen >> kolommen. Doe hetzelfde bij je voorblad.
Wijzig in de macro bij ClearContents de juiste laatste kolom. Doe hetzelfde bij de Range van de autofilter. Wijzig bij Field naar het juiste aantal kolommen.
Als je in de testkolom een veld leeg laat wordt deze ook niet opgenomen in de filter en wordt de betreffende rij dan ook niet weergegeven op je voorblad.
Is er nog iets dat je anders wil post dan het bestand terug zoals je het wil zodat het in één keer aangepast kan worden.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Rudi Top :thumb:

Ik heb voorbeeld gemaakt met enkele wijzigingen erin maar zodra ik het in vba aanpas gaat de sheet de mist er mee in. In het voorbeeld staan de wijzigingen in vba niet.

Is het tevens mogelijk één extra blad te maken met daarin iets van een grafiek dat ik in 1 oogopslag kan zien hoever de panelen getest zijn?
Dus dat er het aantal tag nr's wordt geteld. Standaard staat het blad van OK/NOK leeg.

Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk genoeg

Bijlagen

Aanpassing uitgevoerd. Op Blad Samenvatting een opzetje met wat ik vermoed dat je bedoeld. Dit is niks definitief maar enkel om een idee te krijgen.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Rudi,

Hopelijk kan je nog wat tijd vinden om mij te helpen.
Afgelopen week niet op kantoor gezeten dat was ook de rede dat ik er niet mee verder kon.

Ik zit met een paar problemen als ik mijn bestaande I/O lijst erin kopieeer is het niet meer mogelijk om een lijst te genereren.

Kan jij mij vertellen en helpen wat er mis mee is?

Tevens heb ik bij het blad van samenvatting een opzetje gedaan, ik weet alleen niet als dit mogelijk is.
Is het mogelijk dat er zelf een extra paneel wordt bijgemaakt bij de grafiek als ik een nieuw tabblad maak.

Het mooiste is dat er van een paneel het aantal tagnr's geteld word en daarbij de OK's worden vergeleken en dat daaruit een percentage van 0 - 100 % in de grafiek komt dan is er in één oog opslag te zien wat goed is getest.

Voorbeeld post ik vanavond, aangezien ik hier geen toegang heb tot mijn ftp
http://www.casemodden.eu/Voorbeeld VBA.xls

Hopelijk snap je wat ik bedoel

Alvast bedankt

Paul

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan