vista ultimate 32bits > 64 bits mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik beschik over een HP-systeem dat standaard was uitgerust met Vista Home 32-bits. Ik heb een upgrade-DVD gekocht die het systeem naar de Ultimate-versie heeft gebracht. Ik zou nu echter naar 64-bits willen overstappen. Het systeem (zowel alle hardware als software) is daarvoor geschikt. Als ik het goed heb begrepen zou een Ultimate-DVD ook de 64-bits versie moeten bevatten. Ik kan me niet meer herinneren of bij de upgrade naar Ultimate de vraag is gesteld of ik 32 of 64-bits wilde.

Kan ik de Ultimate-DVD opnieuw starten en zal dan de vraag komen of ik naar 64-bits wil gaan?

normaalgezien heeft een installatie dvd alleen maar 1 besturingssysteem dus ofwel 32, ofwel 64.
Een dvd met beiden op bestaat volgens mij niet.

Je zult dus die upgrade dvd moeten gebruiken

ik zie eigenlijk niet meer in wat het probleem blijkt te zijn :confused:

Ter herinnering is dit de oorspronkelijke vraag:

Kan ik de Ultimate-DVD opnieuw starten en zal dan de vraag komen of ik naar 64-bits wil gaan?

Uit berichten van Mictrosoft blijkt dat Ultimate op één DVD in zowel 32-bits als 64-bits wordt geleverd. In de advertentie die ik liet zien gaat het echter over een volledige versie. In mijn geval gaat het echter over een upgrade-DVD. Daarover heb ik (nog) niets gelezen en ik weet ook niet of ik ergens op de DVD kan zien dat het zowel om een 32-bits als 64-bits zou gaan..

Ik stel de vraag omdat ik vooraf zekerheid wil dat datgene dat ik in mijn hoofd heb ook zal lukken. Ik heb er niets aan de Ultimatie-upgrade-DVD opnieuw te starten en tegen installatieproblemen op te lopen omdat bijvoorbeeld een eenmaal gemaakte keus niet kan worden hersteld. Ik weet ook niet of bij installatie het systeem wil dat het opnieuw moet worden geactiveerd met alle mogelijke problemen van dien.

eerst en vooral moet je zien dat er ook wel drivers zijn voor je je systeem met 64 bits dan...
En om info over een upgrade naar 64 bits zou ik even bellen met microsoft, ik durf het niet met zekerheid te zeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan