• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen aanvullen met nullen tot 10 digits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre01

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Hallo,

Ik wil het volgende kunnen,

Als ik een woord of een getal in een cel heb staan, wil ik dat excel dit automatisch aanvult met nullen tot een maximum van 10 digits in een cel.

De nullen moeten achter de tekst komen te staan.

Dus bijv.:

het --> het0000000

Met cijfers lukt me dit wel, want dan gebruik ik een vermenigvuldigingsfactor. Maar met letters niet.

Eignelijk wil ik dus niet afhankelijk zijn van letters of cijfers en het allemaal op dezelfde manier doen.

Wie weet hoe dit moet ??

verwijderen ?

Administrator,

Wil je mijn twee voorgaande berichten a.u.b. verwijderen.

Het zijn telkens dezelfde omdat mijn verbinding bleef hangen en ik dacht dat ze niet waren geplaatst.

Zelf krijg ik ze niet weg, daar heb ik geen rechten voor.

gemeld

Ik heb het al gemeld bij de administrator,

Ik heb een fout gemaat, en krijg zelf de berichten niet weg.

Sorry daarvoor.:o

Hoi Andre,

=A1&Herhaling("0";10-lengte(A1))

IN A1 staat het woord, het resultaat is altijd 10 karakters.

Jeroen

Andere 2 berichten zijn verwijderd, kan een keer gebeuren.

Cellen met vast aantal digits

Ik wil juist getallen aanvullen met nullen vooraan een getal. Ik heb een kolom met getallen bestaande uit 4, 5 of 6 cijfers, maar ze moeten allemaal uit 7 cijfers bestaan. Er moet dan één of meerdere nullen voor. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?

Hoi Daphne,

Dat kun je op deze manier bereiken:
Code:
=Herhaling("0";7-lengte(A1))&A1

Hetzelfde principe als hierboven beschreven, maar dan met de waarde van A1 erachter ipv ervoor geplakt.

Ik wil juist getallen aanvullen met nullen vooraan een getal. Ik heb een kolom met getallen bestaande uit 4, 5 of 6 cijfers, maar ze moeten allemaal uit 7 cijfers bestaan. Er moet dan één of meerdere nullen voor. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?

- Selecteer de cellen.
- Ga naar Opmaak - Celeigenschappen
- Kies voor Aangepast.
- Bij Type staat Standaard. Verwijder de tekst Standaard en type daar: 0000000
- Klik op OK.

Het resultaat
23 - 0000023
123 - 0000123
6 - 0000006

etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio