Systeem 1000-1200€

Status
Niet open voor verdere reacties.

pulsar1991

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zoek een systeem van rond de 1000- 1200 euro.
ik heb dit zelf in elkaar geknutseld.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[89327]=1&product[7517]=1&product[190417]=1&product[10520]=1&product[5204]=1&product[89088]=1&product[35578]=1&product[42465]=1&product[56578]=1&product[72104]=1&product[80174]=1
hebben jullie nog wat eraan toe te voegen?

Dit scherm zou ik daarnaast nog willen kopen. BenQ V2400W
Red ik het dan goed met een 4870 om full detail crysis te spelen? of moet ik iets beters nemen. Zou zelf ook wel graag een Core i7 nemen maar weet niet of ik dit red.

alvast bedankt ;)

vind het een prijzig moederbord

waarom heb je dan dual core gekozen als je core i7 wil?

is goedkoper, maar ik weet niet of het veel prestatiewinst oplevert voor het gamen. heb wel wat reviews gelezen etc. Maar heb eigenlijk geen flauw idee. En natuurlijk met het oog op de toekomst

dan zou ik als ik jouw was de HD4850x2 nemen, past beter in je budget en die 8500 is dan goed genoeg.

Dat draait ook goed op dat 24 inch scherm? ik wil namelijk best een 4870x2 of 285 - 295 nemen

wat bedoel je draait ook goed op een 24inch scherm.

een videokaart weet niet of nauwelijks wat er voor monitor er aan hangt.

voor de resoluties is het belangrijk dat de videokaart zo veel mogelijk geheugen aan boord heeft.

maar als je toch zoveel geld gaat uitgeven weet dan, dat de 295 op dit moment het best en snelst is.

en ja videokaart is belangrijker als processor, alhoewel i7 zeker een snel hebbeding is.

verschilt het niet om 1920-1200 resolutie in games te draaien of 1280-1024 ? of is het verschil niet zo groot

De prestaties van de i7 zijn niet meer te vergelijken met de bestaande CPU's (voor de i7 dan), dat wil wat zeggen uiteraard.

Met andere woorden: het kan dus geen kwaad om de i7 te pakken .Je gaat zonder twijfel extreem hoge prestaties hebben. Aan de andere kant zou je nog even kunnen afwachten. Misschien komt AMD binnen een half jaar met betere processors.
Maar aan dat wachten heb je natuurlijk niets... (veronderstel ik)

Hou er wel rekening mee dat je een X58 chipset nodig hebt voor die i7 en de i7 enkel met triple channel geheugen overweg kan. Met andere woorden: als je een i7-chip in je computer steekt en je hebt minder dan 3 geheugenmodules dan werkt het niet.

Verder hangt het er natuurlijk van af waarvoor je de pc gaat gebruiken maar aangezien je de onderdelen zelf hebt uitgezocht ga ik er vanuit dat je daar al goed over hebt nagedacht. bij twijfel concentreer je je nog een keer op het mobo, dat moet namelijk compatibel zijn met alle andere computeronderdelen...

En een laatste tip: steek de pc zelf in elkaar: het is zo'n zonde van het geld!

ik heb geen ervaring met zelf assembleren.... Nou staat er wel een leuke tutorial in de Computer totaal van deze maand. Ik zal kijken wat ik ervan ga maken bedankt allemaal

geloof me assembleren is kinderspel...

iemand die zelf de pc-onderdelen kan uitzoeken, kan een pc assembleren zoals een kind een puzzel kan maken...

De prestaties van de i7 zijn niet meer te vergelijken met de bestaande CPU's (voor de i7 dan), dat wil wat zeggen uiteraard.

Met andere woorden: het kan dus geen kwaad om de i7 te pakken .Je gaat zonder twijfel extreem hoge prestaties hebben. Aan de andere kant zou je nog even kunnen afwachten. Misschien komt AMD binnen een half jaar met betere processors.
Maar aan dat wachten heb je natuurlijk niets... (veronderstel ik)

Hou er wel rekening mee dat je een X58 chipset nodig hebt voor die i7 en de i7 enkel met triple channel geheugen overweg kan. Met andere woorden: als je een i7-chip in je computer steekt en je hebt minder dan 3 geheugenmodules dan werkt het niet.

Verder hangt het er natuurlijk van af waarvoor je de pc gaat gebruiken maar aangezien je de onderdelen zelf hebt uitgezocht ga ik er vanuit dat je daar al goed over hebt nagedacht. bij twijfel concentreer je je nog een keer op het mobo, dat moet namelijk compatibel zijn met alle andere computeronderdelen...

En een laatste tip: steek de pc zelf in elkaar: het is zo'n zonde van het geld!

30% winst bij core i7 is niet schrikbarend, wel een hoge leeftijd

ja die resoluties maken veel uit,

waarschijnlijk ga je met de 295 op 1280x800 alles op ultra high spelen en op 1900 nog maar op high/very high

dit geldt niet altijd en voor alle spelen, maar is meer om uit te drukken wat het verschil is.

Je budget is dus maximaal 1200 euro?
In deze 1200 moet wel of niet het scherm ook zitten?
Assemblage en Vista moeten er ook bij.

Phenom II:

i7 (boven budget):

Hartstikke bedankt allemaal. Heb mijn budget wat aangepast in verband met 2 nieuwe aankopen. Razer Tarantula en een Diamondback 3G. Ik wil graag mn systeem zelf assembleren, ben redelijk handig, alleen nog nooit een processor en koeling op een moederbord gemonteerd. (de rest dus wel: voeding aansluiten mobo inbouwen, vid kaart en geheugen) Heb ook mijn V2400W al besteld. ik houd nu nog een budget van 900-1000 euro over. Bij komplett.nl zijn de onderdelen op voorraad in tegenstelling tot Azerty waar ik 14+ dagen zou moeten wachten op mijn videokaart. dus ben van plan daar mijn onderdelen te kopen. Prijs verscheelt niks :thumb:

Laatst bewerkt:
processor is makkelijk te plaatsen en koeler klikt er makkelijk in. Alleen even goed kijken in de handleiding van het mobo waar de koeler moet worden aangesloten. Meestal staat er wel iets bij dat lijkt op: "CPUFAN"

INTEL E8500 3.16 ghz s775
ASUS P5QL-SE2 P45
COOLERMASTER CM-690
COOLERMASTER M620 620 watt voeding
KINGSTON Valueram 4gb 2x2 800mhz CL5
OCZ Vanquinsher
SAPPHIRE HD4870 1gb DDR5
WD 320AAKS
SAMSUNG DVDrewriter
Windows Vista premium 64Bit

Optioneel:
- Soundcard
- Antec ninehundred ipv CM-690
- Asus GTX280 ipv HD4870
- P45 DS3R Gigabyte ipv Asus P5QL-SE2

Zou een geluidskaart handig zijn? Ik heb nu Logitech Z2300 ben van plan de Z-5500 te kopen. Hoor nu soms wat kraakjes. Komt door mn crappy onboard geluidskaart (Denk ik)(drivers updaten helpt niet)

Dit kost zo'n 850 euro. dus die opties zouden allemaal wel kunnen eigenlijk. Heb ik een betere voeding nodig voor een gTX280?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan