Verkenner - Explorer geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Na het starten van een zoekopdracht met de verkenner, geeft deze na verloop van tijd een Error-foutmelding (zie bijlage).
Dit probleem doet zich voor op mijn beide PC's.
Graag hulp.

De vraag is in eerste instantie geplaatst op het Microsoft Forum, maar het lijkt dat daar problemen zijn met de server ?

Bijlagen

• Explorer.JPG
    Explorer.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 69
Beste,

verwijder eens alle bestanden in de map C:\Windows\Prefetch (c is de letter van je windows partitie)
Probeer ook eens dit: ga naar start => uitvoeren => cmd => typ enter => typ hier
"SFC /SCANNOW" zonder aanhalingstekens (windows controleert dan de bestanden)

Veel succes:thumb:

Beste Nicker, bedankt voor je tips.
De Prefetchmap had ik al een paar keer leeggemaakt en opnieuw laten opbouwen. De scan heb ik uitgevoerd maar zonder resultaat.
(Ik weet trouwens niet of die nog zin heeft na installatie van updates en ServicePacks).
Gr. Ton

Anton , heb jij onlangs nieuwe software geïnstalleerd?
Als je Google toolbar hebt geïnstalleerd , moet je deze eens verwijderen (via Start => Programmatoegang en -instellingen => Programma's wijzigen of verwijderen => zoek hier in de lijst je programma)

Veel succes!

Laatst bewerkt:
Nicker, nee heb ik niet en zeker geen toolbars. Zoals gezegd hebben beide machine dit euvel. Een ervan is deze week nieuw en schoon geïnstallleerd (XP-Pro) Vermoed dat het een bug is van de jongste updates van Mister Microsoft.
Gr. Ton

Microsoft (Windows en Office) is helemaal bijgewerkt. Daarnaast heb ik eigenlijk alleen een echte versie van ESET Smart Security geïnstalleerd.
Gr. Ton

Heb inmiddels de oorzaak gevonden, maar niet de oplossing.
Binnen het zoekgebied bevindt zich een Imagebestand van 2,3Gb. Tijdelijk verplaatsen buiten het zoekgebied laat de gemelde Error wegblijven en stops de zoekopdracht zeer snel na het starten. Terugplaatsen laat het probleem weer zien :) Maar daarmee is de oplossing nog niet bekend.

Een vervolg op de analyse laat zien dat grote ISO bestanden geen probleem vormen indien aanwezig in het zoekgebied. Het bestandstype waar de verkenner op vastloopt is een .tib (True Image)
Wordt mogelijk vervolgd ...
Ton

Is er iemand die dit probleem ook heeft en heeft kunnen oplossen ?
Ben zeer geinteresseerd.
Ton

Verdere reacties zijn uitgebleven.
Vraag gestopt.

TIB extensie is van Acronis True Image Home is dus een image bestand dat je ooit hebt weggeschreven,aangezien deze bestanden alleen met voornoemd programma geopend en onderzocht kunnen worden krijg je waarschijnlijk deze foutmelding.Wellicht is 't beter een zgn. Secure Zone aan te maken met 't programma,dat is 'n verborgen beveiligd deel of partitie van de schijf(FAT32) waar de image wordt neergezet en waar niets anders naartoe kan worden geschreven door andere programma's e.d.,tevens kun je de Startup Recovery Manager activeren dwz. door tijdens 't opstarten op F11 te trommelen je kunt opstarten via het programma,dus vóór Windows start,en een image kunt terugzetten voor je OS opstart.
Zelf heb ik er 'n aparte partitie voor aangemaakt waar alleen de images op staan.
P.S. Alleen onder schijfbeheer kun je de partitie zien.

Laatst bewerkt:
Mik, bedankt voor je reactie.
Ik ben bekend met de beveiligde zone en het werken daarmee. Ik wil hem niet gebruiken vanwege een groot beslag op de HD ruimte van mijn laptop en het feit dat wanneer er een nieuw image gemaakt wordt en de beveiligde ruimte raakt vol, de oudste automatisch verdwijnt. Dit vind ik niet wenselijk. Van de andere kant als ik laat zoeken met Total Commander er geen probleem gemeld wordt.
Het is dus een eigenschap van Windows verkenner die het probleem veroorzaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan