• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Agenda outlook - Naar excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrkus

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Goedendag,

Ik kreeg vandaag een vraag:

Ik zou graag zo'n koppeling willen (áls het al bestaat..) omdat ik de agenda van invul met alle activiteiten die er plaatsvinden.

Het zou voor mij echt superhandig zijn als zodra ik iets in de agenda zet er in een gekoppeld excel bestand die informatie terecht komt. (klinkt dit logisch?)

Nu weet ik niet zoveel van hoe dat allemaal werkt, maar het zou wel fijn zijn als dat mogelijk is.

Is dit mogelijk?

En hoe?

Met vriendelijke groet,

Mark:thumb:

Een koppeling tussen Outlook en Access is wel mogelijk.

Ik weet niet of het hier (Excel) de juiste plek is?

Maak een nieuwe accessdatabase aan. Hierin wordt met onderstaande stappen de agendadata van Outlook gekoppeld in de Accessdatabase:

1. Ga naar menu "Bestand" ---> "Externe gegevens ophalen" ---> "Tabellen koppelen"
Het scherm "Koppelen" wordt geopend
2. Selecteer bij bestandstype "Outlook"
3. Selecteer nu de agenda die je wilt koppelen en klik op "Volgende"
4. Geef het gekoppelde bestand een naam naar keuze en kies voor "Voltooien"

De data van Outlook is nu gekoppeld. Zo kun je alle beschikbare data vanuit Outlook koppelen.

wordt het dan automatisch overgenomen? elke keer als ze iets toevoegd, in de totale agenda?

Ja, want de data vanuit Outlok is gekoppeld en niet geïmporteerd. Gewoon even proberen. Wijzig maar iets in de agenda, dan zul je zien dat het in Access meeveranderd is.

En als je dan metde rechtermuisknop op die tabel klikt (in Access) en kiest voor Exporteren, dan kun je hem zo naar Excel zetten.

Ik weet niet of het hier (Excel) de juiste plek is?

Maak een nieuwe accessdatabase aan. Hierin wordt met onderstaande stappen de agendadata van Outlook gekoppeld in de Accessdatabase:

1. Ga naar menu "Bestand" ---> "Externe gegevens ophalen" ---> "Tabellen koppelen"
Het scherm "Koppelen" wordt geopend
2. Selecteer bij bestandstype "Outlook"
3. Selecteer nu de agenda die je wilt koppelen en klik op "Volgende"
4. Geef het gekoppelde bestand een naam naar keuze en kies voor "Voltooien"

De data van Outlook is nu gekoppeld. Zo kun je alle beschikbare data vanuit Outlook koppelen.

oeps... :P Is er ook een uitleg hiervoor voor de 2007 versie haha
de persoon bij wie ik het moet uitleggen heeft 2003 ik zo te zien 2007
, was is dat iritant zeg die 2007 versie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan