her-geinstalleerde Vista kan Experia niet meer vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb mijn Vista opnieuw moeten installeren en nu ben ik de draadloze verbinding kwijt met mijn KPN-experiabox..(gedraad werkt probleemloos)
De originele Experia-installatieCD werkt niet met Vista, een oud probleem. Ik meen me te herinneren dat ik destijds via de KPN -site drivers ofzo heb moeten downloaden om mijn Vista-laptop met de experia te verbinden. Maar dat kan ik nu op die site nergens meer terugvinden. Als ik de fora doorspit zie ik een woud aan halve oplossingen en onbeantwoorde vragen en ik kom er niet echt uit wat nou op mij van toepassing is (of ik heb de juiste plek nog niet gevonden.....) Wie heeft de goede instructies bij de hand?

Je moet de drivers van je laptop zelf installeren, te vinden op de bijbehorende cd

Je moet de drivers van je laptop zelf installeren, te vinden op de bijbehorende cd

Die zijn ook ge-herinstalleerd. Als ik verbinding probeer te maken krijg ik:
Inbelverbinding (maar ik hoef met ADSL toch helemaal niet in te bellen??) "Verbinding maken via WAN-minipoort (PPPOE)" en dan de foutmelding Fout 815, kan de verbindiing niet tot stand brengen omdat de externe server niet reageert. Ongeldige waarde voor het veld Servicenaam voor deze verbinding". Maar wat die naam dan wél is en waar ik die moet invullen? Volgens mij moet er bij "Internet instellingen" van alles opnieuw worden ingesteld maar ik weet niet wat...

Opgelost. Ik probeerde het eerst met de ingebouwde WLAN adapter en dat ging helemaal niet, ik kwam steeds weer op die inbelschermpjes uit. Helemaal verkeerd spoor. Toen heb ik de externe adapter aangesloten. Nu kwam ik ineens wél in de goede schermpjes terecht waar ik alleen maar de WPA-PSK sleutel hoefde in te voeren. Daarna kon ik alles herhalen met de ingebouwde. Prima verbinding nu, inclusief met het niet beveiligde netwerk van onze buren..:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan