• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

benootnv

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Beste,

Ik zit met een dringend probleem.

Ik heb een tabel in excel. Nu heb ik een zoekknop gemaakt in excel. Als ik daarop klik komt er een userform, met een label waar ik een trefwoord kan invullen. De knop zoeken in die userform moet dan zoeken in welke cellen het trefwoord voorkomt. Komt het trefwoord voor in bv C4 dan moeten cel C1, 2, 3,4 en 5 gekopierd worden naar A9, 10, 11...

Kan iemand mij helpen bij de code voor de zoekknop op de userform???

mercii

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik zit met een dringend probleem.

Ik heb een tabel in excel. Nu heb ik een zoekknop gemaakt in excel. Als ik daarop klik komt er een userform, met een label waar ik een trefwoord kan invullen. De knop zoeken in die userform moet dan zoeken in welke cellen het trefwoord voorkomt. Komt het trefwoord voor in bv C4 dan moeten cel C1, 2, 3,4 en 5 gekopierd worden naar A9, 10, 11...

Kan iemand mij helpen bij de code voor de zoekknop op de userform???

mercii

Kan je het bestand bijvoegen (zonder gevoelige informatie uiteraard).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb het bestand bijgevoegd

Alvast bedankt

Hopende op een spoedig antwoord

Jelle

Het bestand is te groot
Ik kan het niet uploaden, sorry
Kun je het begrijpen aan de hand van mijn uitleg???

het is dus een tabel ik heb een formulier waar ik in een tekstvak een trefwoord invul als ik dan op een knop duw op mijn formulier moeten al de cellen waar het trefwoord in voorkomt naast de tabel verschijnen + ook de cellen links en rechts van het trefwoord

kun je aan de hand van deze uitleg het begrijpen?

In je laatste reactie schreef je:
het is dus een tabel ik heb een formulier waar ik in een tekstvak een trefwoord invul als ik dan op een knop duw op mijn formulier moeten al de cellen waar het trefwoord in voorkomt naast de tabel verschijnen + ook de cellen links en rechts van het trefwoord
Betekent dat de gezochte waardes niet uniek zijn?

In de vraag schreef je:
De knop zoeken in die userform moet dan zoeken in welke cellen het trefwoord voorkomt. Komt het trefwoord voor in bv C4 dan moeten cel C1, 2, 3,4 en 5 gekopierd worden naar A9, 10, 11...
Hoeveel cellen moeten worden meegenomen?
Staan de zoekwaardes in dezelfde kolom?

Zo te zien kan je overigens ook met een formule werken ipv een macro.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb een type voorbeeld gemaakt in een ander excelke

mvg

jelle Benoot

Hopende op een spoedig antwoord

Ik heb dus een tabel met allemaal gegevens. aan deze gegevens wordt ooke niets veranderd. dit blijft constant. Maar dit is een tabel van 1000 rijen en 5kolommen. Ik wil nu als ik een trefwoord zoek dat al deze cellen waar het trefwoord instaat naast de tabel verschijnen + ook de waardes van de 4 andere kolommen op de rij van het trefwoord
bv ik zoek george ==> dit staat bv in cell (1,4) dan moeten ook de woorden van cell (1,1) , cell(1,2) , Cell(1,3) gekopierd worden naar naast de tabel

mvg
Jelle benoot

Bijlagen

Laatst bewerkt:
is de vorige uitleg nu duidelijk?

Het excelke moet ook door andere gebruikers gebruikt worden, daarom dat ik een mooi vba'ke wil ervan maken. het is echter zeer lang geleden dat ik daar nog mee gewekrt heb
Hopelijk kunt u mij helpen

mvg
Jelle Benoot

Kijk, daar kan ik wat mee.

Aan de hand van je voorbeeldbestand heb ik een simpele macro gemaakt die de gegevens van Textbox1 in het bereik zoekt.
De bijbehorende gegevens worden in de I-kolom e.v. geplaatst.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim lRij As Long
Dim lsRij As Long
    lsRij = 1
    lRij = 3
    While Range("A" & lRij).Value <> ""
        Set TK = Range("A" & lRij & ":D" & lRij).Find(TextBox1.Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole, SearchOrder:=xlByRows)
        If Not TK Is Nothing Then
            Range("A" & lRij & ":D" & lRij).Copy Destination:=Range("I" & lsRij)
            lsRij = lsRij + 1
        End If
        lRij = lRij + 1
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt,

Ik krijg echter nog een foutmelding bij
LookIn:=xlValues
Compileerfout: Kan het benoemde argument niet vinden

Ik vind niet direct de oplossing ooke
Tips???

Mvg Jelle
alvast bedankt

Kijk, daar kan ik wat mee.

Aan de hand van je voorbeeldbestand heb ik een simpele macro gemaakt die de gegevens van Textbox1 in het bereik zoekt.
De bijbehorende gegevens worden in de I-kolom e.v. geplaatst.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim lRij As Long
Dim lsRij As Long
    lsRij = 1
    lRij = 3
    While Range("A" & lRij).Value <> ""
        Set TK = Range("A" & lRij & ":D" & lRij).Find(TextBox1.Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole, SearchOrder:=xlByRows)
        If Not TK Is Nothing Then
            Range("A" & lRij & ":D" & lRij).Copy Destination:=Range("I" & lsRij)
            lsRij = lsRij + 1
        End If
        lRij = lRij + 1
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb de code in je bestand geplaatst.
Krijg je daar dezelfde melding?
Ik krijg namelijk geen melding.

Met vriendelijke groet,

Roncancio