PC wilt niet op stand by!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShanVAMPIRE

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Ik had vorige week een virus op mijn pc, waardoor er dus een nieuwe XP opmoest.
Die heeft mn moeder voor me gedownload & Gebrand, zodat ik het erop kon zetten, met wat hulp(A).
Toen ik hem op standby wou zetten, omdat ik even weg moest, Zag je dit:
2j61kwj.jpg

dat standby ding is dus helemaal grijs, & ik kan er niet op klikken.
Dat vind ik dus echt heel irritant. M'n vader zei dat het kwam omdat het maar 1 gebruiker was. Dus ik heb een andere gebruiker toegevoegd. Gewoon even snel, maar hij kan nog niet op stand by.
Heeft iemand enig idee?
Ik heb al wat rondgekeken op google, maar ik heb gewoon niks kunnen vinden.

Kijk bij instellingen/configuratiescherm/beeldscherm/schermbeveiliging/energie of de optie stand-by voorkomt.
Kijk ook bij de tab 'slaapstand' of de slaapstand staat ingeschakeld.

Je kunt ook bij apparaatbeheer kijken of er ergens een geel vraagteken of een driehoek met een uitroepteken staat.
In dat geval kan er een driver ontbreken voor een systeemapparaat waardoor hij niet in stand-by kan.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat werd toen veroorzaakt doordat ik niet de juiste scsi adapter driver voor mijn scsi hardeschijf had geïnstalleerd.

Een andere mogelijkheid is dat er in het Bios iets fout staat ingesteld.
Maar beter probeer je eerst bovenstaande opties.

Laatst bewerkt:
ik heb dat ook altijd als ik nieuwe windows heb geinstaleerd.
Meestal gaat dat wel na 1 maand weg (Bij mij dan)

Meestal gaat dat wel na 1 maand weg (Bij mij dan)

Zeer onzinnige opmerking...:confused:

TS: na een nieuwe instal is dit meestal het gevolg van ontbrekende drivers of niet juiste instelling in energiebeheer.dus loop de eerste 2 stappen na die al gegeven zijn

Zeer onzinnige opmerking...:confused:

TS: na een nieuwe instal is dit meestal het gevolg van ontbrekende drivers of niet juiste instelling in energiebeheer.dus loop de eerste 2 stappen na die al gegeven zijn

Heb het ook gehad, maar dan in vista. En het was een ontbrekende ATI driver bij mij.
Klopt het datj ook maar beperkte keuze hebt in beelschermformaat?

Kijk bij instellingen/configuratiescherm/beeldscherm/schermbeveiliging/energie of de optie stand-by voorkomt.
Kijk ook bij de tab 'slaapstand' of de slaapstand staat ingeschakeld.

Je kunt ook bij apparaatbeheer kijken of er ergens een geel vraagteken of een driehoek met een uitroepteken staat.
In dat geval kan er een driver ontbreken voor een systeemapparaat waardoor hij niet in stand-by kan.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat werd toen veroorzaakt doordat ik niet de juiste scsi adapter driver voor mijn scsi hardeschijf had geïnstalleerd.

Een andere mogelijkheid is dat er in het Bios iets fout staat ingesteld.
Maar beter probeer je eerst bovenstaande opties.

Bij dat eerste staat er geen tab met slaapstand.
En apparaatbeheer. Is dat systeembeheer? want ik zag nergens apparaatbeheer staan:$. of staat dat niet in configuratie scherm?

Kijk ook het volgende na, en meld ons terug wat daar staat:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
(Dit is Apparaatbeheer).

Kijk wat wat er staat als je Computer openklikt. Staat daar niet zoiets als ACPI xxx-pc?? Indien niet, wat staat daar dan wel?

Tijs.

(Dit is Apparaatbeheer).

Kijk wat wat er staat als je Computer openklikt. Staat daar niet zoiets als ACPI xxx-pc?? Indien niet, wat staat daar dan wel?

Tijs.

ja er staat ACPI multiprocessor pc

(Dit is Apparaatbeheer).

Tijs.

Laat ook eens weten wat voor soort pc het is? en welk type?

groetjes

gewoon zo een normale computer x]
zo'n groot geval :P.

wat is een toren eigenlijk?

ik heb gewoon géén verstand van de computer zelf x].

dat is eigelijk een toren, denk ik toch:p
Met een laptop hebj soms het handige bijvoorbeeld bij toshiba of een acer, dat je gewoon naar een site moet surfen, daar je type ingeven, en dan geeft deze de drivers voor je laptop weer, en meestal kloppen die ;)

Maar dus kunj misschien het best een programmatje downloaden, pc wizard is een vrij goed programma. En stuur dan een screenshotje of typ het als je zin hebt:p Dan kunnen we je misschien beter helpen met het downloaden van drivers

Groetjes

dat is eigelijk een toren, denk ik toch:p
Met een laptop hebj soms het handige bijvoorbeeld bij toshiba of een acer, dat je gewoon naar een site moet surfen, daar je type ingeven, en dan geeft deze de drivers voor je laptop weer, en meestal kloppen die ;)

Maar dus kunj misschien het best een programmatje downloaden, pc wizard is een vrij goed programma. En stuur dan een screenshotje of typ het als je zin hebt:p Dan kunnen we je misschien beter helpen met het downloaden van drivers

Groetjes

hmm,ik denk niet echt dat dat helemaal gaat lukken. Want omdat ik een virus heb gehad, mag ik niet meer downloaden. Ik heb nu wel FTD, maar die doet vaag. & mn ouders zijn ook niet thuis. dus die kan ik ook even niet om hulp vragen. als het kan,zal ik het wel melden :).

PC wizard is te vinden op deze website: deze website
Vermeld in ieder geval even wat Apparaatbeheer zegt over het onderdeel Computer:
Meld ons wat je ziet als je Computer in apparaatbeheer openklikt.

Tijs.

Vermeld in ieder geval even wat Apparaatbeheer zegt over het onderdeel Computer:

Tijs.

Ok wat dnties zegt is dan het beste als je niet mag downloaden:p
Volledig eens met dnties ;)

Tijs.

wrdjqd.jpg

dat is wat ik zie.
moet ik van die 2 andere tabbladen ook nog een print screen maken?

@ShanVAMPIRE: De herkenning als ACPI apparaat is verplicht om standby te kunnen gebruiken. Zoals je laat zien is dat het geval, dus daar ligt het probleem blijkbaar niet.

Hopelijk geven de hints en tips die anderen aandragen je nog hulp om je probleem te kunnen oplossen, mijn directe tips zijn hiermee op, helaas.

Succes,

Tijs.

@ShanVAMPIRE: De herkenning als ACPI apparaat is verplicht om standby te kunnen gebruiken. Zoals je laat zien is dat het geval, dus daar ligt het probleem blijkbaar niet.

Hopelijk geven de hints en tips die anderen aandragen je nog hulp om je probleem te kunnen oplossen, mijn directe tips zijn hiermee op, helaas.

Succes,

Tijs.

Ik kom direct nog met een paar tips, ik ga het even uitdiepen ;)

Ik kom direct nog met een paar tips, ik ga het even uitdiepen ;)

Zo hier ben ik weer met hopelijk de oplossing ;)
Dus ga naar je apparaatbeheer, je weet ondertussen al hoe het moet, dnties heeft het 2maal uitgelegd:p
(die start -> uitvoeren enzovoort:p)
dan ga naar Beeldschermadapters, en klik op dat plusje er links naast.
Dan krijg je dus je videokaart te zien ;) (wsl zal het iets met ATI... zijn)
klik rechtermuisknop erop en dan stuurprogramma bijwerken.
dan krijg je een kadertje, vink daar een optie met ja aan. Kies zelf maar de welke, mijn voorkeur gaat naar het 2de, ja altijd ...
en dan bij volgende, automatisch laten installeren.
En dan gaat deze zoeken normaal gezien achter drivers.
Laat me weten of het dan is opgelost.

Anders is er nog maar 1 oplossing dat ik kan bedenken ;)

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan