Zwart beeld en 1x lang en 2x korte piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

lpullens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hallo forumleden,

ik ben sinds een jaar of drie jaar in het bezit van een HP Pavilion dv6060 en hiermee altijd plezierig gewerkt.

Nu sinds een week doet hij raar, tijdens het surfen op internet en/of het werken in programma's zoals excel/word/belasting aangifte springt het beeld op zwart maar blijven de lampjes branden.
Nu kan ik niets meer, dus schakel ik de notebook via de aan/uit knop uit.

Verolgens schakel ik de notebook weer in en krijg ik wederom een zwart beeld, 1x een lange piep en 2x een korte piep.

Wat betekent dit, wat kan ik of een pc-boer er aan doen?
Is dit te verhelpen, zo ja wat kost dit?

groeten,
Leon

MB-RAM hoogwaarschijnlijk defect.

Je hebt een speciaal progje om je geheugen mee te testen, upload ik vanmiddag wel even naar deze site

suc6 :thumb:

Hallo forumleden,

ik ben sinds een jaar of drie jaar in het bezit van een HP Pavilion dv6060 en hiermee altijd plezierig gewerkt.

Nu sinds een week doet hij raar, tijdens het surfen op internet en/of het werken in programma's zoals excel/word/belasting aangifte springt het beeld op zwart maar blijven de lampjes branden.
Nu kan ik niets meer, dus schakel ik de notebook via de aan/uit knop uit.

Verolgens schakel ik de notebook weer in en krijg ik wederom een zwart beeld, 1x een lange piep en 2x een korte piep.

Wat betekent dit, wat kan ik of een pc-boer er aan doen?
Is dit te verhelpen, zo ja wat kost dit?

groeten,
Leon

Je hebt waarschijnlijk Award Bios.

Bijgaand een overzicht van de piep codes : http://www.microfuture.nl/ks_tips.html

In jouw geval zou het duiden op een probleem met de videokaart.

Denk, dat je op de fabrikant bent aangewezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan