• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirk hogendoorn

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Ik heb een vraag met betrekking tot het zoeken in een kolom en ook rekenen van uit deze kolom.

Ik heb een bestand toegevoegd met daarin meer uitleg.

Bijlagen

Hoi Dirk,

Je bestandje maakt het helaas niet veel duidelijker. Wat bedoel je precies?

misschien zo iets meer duidelijkheid:

Verschillende medewerkers uit kolom a schrijven uren, die in kolom b genoemd zijn, op dossiers van uit kolom c. In kolom c bevinden zich dossiersbeheerders.
Deze dossierbeheerders staan ook vermeld in kolom a, aangezien deze ook uren schrijven naar dossiers waar ze geen beheerder van zijn.

Wat ik wil hebben is een totaal van uren dat geschreven is op een dossierbeheerder (kolom c) door degene die geen dossierbeheerder zijn.

Het verschil met mijn vorige vraag is, dat ik niet bij iedereen die niet in kolom c voorkomt een kruisje wil zetten aangezien dit, indien de lijst met namen heel lang is een ondoenlijk werk is.

daarom stel ik de vraag nu zo.

In mijn ogen kan je dan beter verder gaan in dat topic, zo kunnen de helpers die 'voorgeschiedenis' meenemen.

Nogmaals volgens mij, wordt in die mogelijke oplossing de kolom met x-jes als hukpkolom gebruikt, en worden de x-jes door een formule gegenereerd, dus niet handmatig. Dat is dus geen ondoenlijk werk imho.

Sorry, ik had niet goed gekeken. Het is zo helemaal toppie toppie. Iedereen die heeft geholpen bedankt.

Ik sluit de vraag

Dan gaat deze dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan