Blauwe horizontale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland1991

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Fujitsu siemens Amilo pi 2530 laptop.
Ik heb allemaal horizontale blauwe strepen op mijn laptop. Ik heb nog een paar maanden garantie, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Er is hier al 4 keer een reparateur geweest. Het volgende is vervangen:

2 nieuwe videokaarten
een nieuw moederbord
een nieuw lcd scherm

Ik heb nu weer een afspraak gepland staan, maar heb er dus weinig vertrouwen in dat het goed komt.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hier een foto van mijn beeldscherm:

[smallimg]http://www.rolandtest.nl/strepen.jpg[/smallimg]

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm best erg. Waarom probeer je het volgende niet : Windows formateren (Volgens mij wordt je laptop bedreigd door virussen. :P) en of een andere videokaart driver installeren. (misschien is die van jou erg verouderd.) Maar ik denk meer aan hdd formateren want je hebt al lcd vervangen en 2 videokaarten. Dus heeft niets met dat te maken. Hopelijk genoeg geinformeerd.

DarkBladeX

Probeer ook ff het constrant ding van je beeldscherm wat hoger of lager te zetten. Kan ook daar aan liggen.

Bedankt voor je reactie,

Maar dat heb ik ook al zo'n 4 keer gedaan:s laptop is ongeveer anderhalf jaar oud:S
Dus ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn:S

Zolang jij nog garantie hebt, gewoon terug met dat ding en niet mee lopen klooien zelf. Laat de fabrikant het maar oplossen voor je perongeluk iets doet waardoor je garantie komt te vervallen.

@DarkBladeX

en of een andere videokaart driver installeren

Dat slaat nergens op, je weet punt 1 niet welke kaart hij heeft en punt 2, als je de verkeerde te pakken hebt gaat het ook niet werken...

uhmm je kan toch eerst checken welke videokaart die heeft via start, zoeken, dxdiag. Dan gaan updaten. En als het verkeerd is gaat die dat ook melden en/of niet installeren.

DarkBladeX

Wat bedoel je met constrant?

ik bedoel het instellen van licht. Je kan het sterker of juist lichter maken. Als je een grijze iets op je beeldscherm hebt moet je het proberen. Dan zie je het niet meer als je het contstrant hoger zet. ook bij photoshop dan zie je niet of iets transparant is of niet. Je ziet gewoon een witte vlak en sorry ik heb dyslexie.

DarkBladeX

uhmm je kan toch eerst checken welke videokaart die heeft via start, zoeken, dxdiag. Dan gaan updaten. En als het verkeerd is gaat die dat ook melden en/of niet installeren.

DarkBladeX

Dan meld je dat erbij, niet iedereen weet meteen waar jij het over hebt.

lol.. ik dacht dat die wel zover snapte. Nou heb jij ook weer iets nieuws geleerd he :p

DarkBladeX

@ Roland1991

Beste oplossing op dit moment is de boel gewoon via de garantie te laten gaan die je nog hebt.

@ DarkBladeX

Ik heb niets nieuws geleerd, maar jij misschien wel. Nooit zomaar ergens van uit gaan, want dat kan meer problemen opleveren dan nodig.

Hallo

Om uitsluitsel te geven of het t.f.t. scherm of de videochipset defekt = , doe een printscreen naar een file , en bekijk deze op een andere p.c. .

Indien o.k. -> t.f.t. scherm , indien niet g.p.u. defekt.

Let wel , mits reeds meerdere interventies nodig waren door technische dienst , heb je wel weerom garantie op de "herstelling" .

Peter

een mooie idee. maak een printscreen en sla het op upload het en geef het link dan kijken wij of wij dat ook krijgen. :P

Hallo

Om uitsluitsel te geven of het t.f.t. scherm of de videochipset defekt = , doe een printscreen naar een file , en bekijk deze op een andere p.c. .

Indien o.k. -> t.f.t. scherm , indien niet g.p.u. defekt.

Let wel , mits reeds meerdere interventies nodig waren door technische dienst , heb je wel weerom garantie op de "herstelling" .

Peter

Hier een printscreen:

[smallIMG]http://www.rolandtest.nl/prtscr.jpg[/smallIMG]

Maar volgens mij zien jullie hem wel normaal. Zou het dan mijn scherm moeten zijn? want die is al een keer vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie inderdaad geen strepen. Maar ik blijf bij het advies dat zolang jij garantie hebt, de fabrikant het probleem moet oplossen. Ga je zelf klooien blijft de kans aanwezig dat je de garantie verspeelt en dan ben je helemaal ver van huis.

Wel heb je nu een mooi voorbeeld om mede te delen aan de monteur, want het lijkt mij inderdaad dat het beeldscherm de kuren veroorzaakt.

Ik zie inderdaad geen strepen. Maar ik blijf bij het advies dat zolang jij garantie hebt, de fabrikant het probleem moet oplossen. Ga je zelf klooien blijft de kans aanwezig dat je de garantie verspeelt en dan ben je helemaal ver van huis.

Wel heb je nu een mooi voorbeeld om mede te delen aan de monteur, want het lijkt mij inderdaad dat het beeldscherm de kuren veroorzaakt.

Oowh oke! Nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties!, En ik wacht even af wat de monteur doet. En voor de geintreseerden onder jullie post ik dat wel even!

Graag, want ik vind het toch wel vreemd dat er na zoveel werk aan die laptop er nog steeds geen oplossing is.

Misschien is opsturen naar de fabrikant zelf ook nog een optie.

Graag, want ik vind het toch wel vreemd dat er na zoveel werk aan die laptop er nog steeds geen oplossing is.

Misschien is opsturen naar de fabrikant zelf ook nog een optie.

Ja het is echt apart, maar hij is zelfs al een keer opgestuurd geweest, maar dit probleem doet zich niet altijd voor, maar nu doet hij het wel steeds weer dus heel vervelend. Maar daar hadden ze dus geen probleem geconstateerd, doordat hij op dat moment ook gewoon goed functioneerde.

Misschien een domme vraag hoor, maar staat de laptop altijd op dezelfde lokatie? Heb zelf namelijk wel eens dat als ik bijvoorbeeld telefoon (mobiel) krijg en dat ding ligt te dicht bij dat een video ineens doorspoelt oid.

Als de laptop altijd op dezelfde plaats staat, zijn de strepen er dan nog als je bijvoorbeeld naar buiten gaat of naar boven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan