pc blokkeert na week vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triton sp

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Wel, toen ik terug kwam van vakantie startte ik mijn pc op (hij stond volledig uit). ik logde in maar na 10sec was het als een screen freeze, mijn muis bleef staan en het beelde veranderde niets meer.

dan heb ik de stekker uitgetrokken maar altijd hetzelfde probleem na zoveel min inloggen..dan ging het helemaal fout

ik heb alle stekkers gecontroleerd, daar is egt niets mis mee, maar na dit te doen geraakte mijn scherm niet meer actief(na aanzetten pc bleef het zwart terwijl alles werkte).

als ik nu pc opstart komen er vier 'tuutjes'. hiervoor was dit niet :(

dus: alle stekkers zitten goed, lampjes scherm en bak werken, alleen krijg ik geen beeld en/of start hij niet meer goed op.

kan iemand me helpen? zou het egt aan die kaarten kunnen liggen? want het is namelijk de eerste keer die "screen freeze" dat ik heb gehad, juist na week vakantie

Heel raar voortaan alles er echt uittrekken ook de stroom miss was er een stroom piek waardoor je psu naar de donder kan gaan

Wat voor pc is het precies? Want die vier "tuutjes" vertellen wat er aan de hand is

ik weet niet wat je daarmee exact bedoelt.

het is gewoon een windows xp professional, van fujitsu siemens. met intel core 2duo

er staat ook nog op de bak ESPRIMO.
scherm van acer

ik heb geen weet van stroompiek omdat ik op vakantie was, althans de pc was volledig afgesloten, invloed van te veel stroom fzo zou niet kunnen.

en zou het dan niet toevallig zzijn dat voor de eerste keer ik hem aanzet na week stil hij plotseling screen freezed en niet meer aangaat ?

in ieder geval nu krijg ik niets meer op het scherm, maar als ik hem aanzet zie ik wel dat de bak actief is...ook als ik hem uitzet door lang op knop te duwen blijft er een groen lichtje branden, mss onbelangrijk maar..

bedankt om te reageren !! :thumb:

Welke Fujitsu Siemens precies en hoe klinken die piepjes precies?

Op de bak stond O.a

product: ESPRIMO P5915
model: MI3w-02312
serial no;: YKAM017084
system no: VFY:P5915-01BE
part no: ABN:K1007-v101-443

als je nog gegevens nodig hebt vraag dan mss vind ik ze wel

Op de bak stond O.a

product: ESPRIMO P5915
model: MI3w-02312
serial no;: YKAM017084
system no: VFY:P5915-01BE
part no: ABN:K1007-v101-443

als je nog gegevens nodig hebt vraag dan mss vind ik ze wel

mag ik ook alle compenenten weten miss geven die een confict

lol, hoe oud? ik denk meer als 2 jaar dus, maar mijn nonkel heeft alles geinstalleerd want hij doet het als beroep, dus alles is zeker piekfijn geinstalleerd..

er kan tog egt niet veel aan zijn...of het zou heeeeel toevallig moeten zijn dat hij na de vakantie opeens screen freezed 3 keer en na uittrekken stekkers niet meer aangaat..

ik heb al zitten denken is het mogelijk dat als het scherm heel de week heeft aangestaan(wat denk ik zeker niet was) daardoor de screen freeze veroorzaakte? of dat hij na een week stil gestaan te hebben moet opwarmen? :s

aja en de biepjes zijn op een hoge toon..4 keer.. dan een windmakend geluid terwijl het scherm al in standby gaat omdat er niets gebeurt...

is er een mogelijkheid dat je pc stopt met opstarten (tog niet zichtbaar op scherm) als je alle priesen eens hebt uitgetroekken en terug in?

lol, hoe oud? ik denk meer als 2 jaar dus, maar mijn nonkel heeft alles geinstalleerd want hij doet het als beroep, dus alles is zeker piekfijn geinstalleerd..

er kan tog egt niet veel aan zijn...of het zou heeeeel toevallig moeten zijn dat hij na de vakantie opeens screen freezed 3 keer en na uittrekken stekkers niet meer aangaat..

ik heb al zitten denken is het mogelijk dat als het scherm heel de week heeft aangestaan(wat denk ik zeker niet was) daardoor de screen freeze veroorzaakte? of dat hij na een week stil gestaan te hebben moet opwarmen? :s

aja en de biepjes zijn op een hoge toon..4 keer.. dan een windmakend geluid terwijl het scherm al in standby gaat omdat er niets gebeurt...

is er een mogelijkheid dat je pc stopt met opstarten (tog niet zichtbaar op scherm) als je alle priesen eens hebt uitgetroekken en terug in?

probeer alles eens zo kaal mogelijk teopstarten haal de sata kabel van de hdd eruit ik neem aan seagate netwerk kaart als hij er in zit dus pci eruit en start dan nog eens op dan bedoel ik geeft hij dan nog piepjes???

"probeer alles eens zo kaal mogelijk teopstarten haal de sata kabel van de hdd eruit ik neem aan seagate netwerk kaart als hij er in zit dus pci eruit en start dan nog eens op dan bedoel ik geeft hij dan nog piepjes???"

1) wat bedoel je met zo kaal mogelijk? zo weinig mogelijk draden en spullen in de bak steken die onnodig zijn? vb webcam en muis keyboard...??

2) de sata kabel van de hdd waar zit die?
3) waar zit pci lol?

moet je hiervoor de bank aan de zijkant openen?

ps: kga ff off zijn, voor 10 min or idk er moet ff iemand anders op...dit is tenslotte mijn pc niet,

"probeer alles eens zo kaal mogelijk teopstarten haal de sata kabel van de hdd eruit ik neem aan seagate netwerk kaart als hij er in zit dus pci eruit en start dan nog eens op dan bedoel ik geeft hij dan nog piepjes???"

1) wat bedoel je met zo kaal mogelijk? zo weinig mogelijk draden en spullen in de bak steken die onnodig zijn? vb webcam en muis keyboard...??

2) de sata kabel van de hdd waar zit die?
3) waar zit pci lol?

moet je hiervoor de bank aan de zijkant openen?

ps: kga ff off zijn, voor 10 min or idk er moet ff iemand anders op...dit is tenslotte mijn pc niet,

1) ja alles kaal alleen toetsenbord en beeldscherm

2) aan je hdd en aan de moerbord een klein smalle stekker
SATA%20Signal%20Cable-1.jpg

3)
Pci-slots.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan