[NEW] Thuis/Soms game PC 300-400E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeps vergeten:$.
.. Goed uitgelegd. Heb al meer er uit geleerd dan de hele economie les:-P.

Ach, ik heb zo mijn heldere momenten. Meestal in de nacht.:D

Maar AMD is toch wel een goed merk?
Veel mensen zeggen dat amd slecht is en achter de feiten aan loopt?:eek:

AMD is verre van slecht, alleen in de High-end markt presteert Intel net een tandje beter. In de praktijk is er weinig of geen (merkbaar) verschil.

En volgens mij presteert Phenom II wel beter dan Phenom I.

Klopt. Het zijn zegmaar de ''tegenhangers'' van de Core i7, dus pit hebben ze wel.

En als je een Phenom II koopt kan je beter denk ik voor een AM3 socket gaan aangezien je dan goedkoper uit bent met de processor dan een AM2 socket Phenom II, en er is dan ook nog meer keus;)

AMD Phenom II X3 720 Black Edition / 2.8 GHz - Socket AM3
Die is maar 140 euro ongeveer:eek: Alleen dan moet ik ook nog een AM3 socket moederboard, of kan ik dan beter voor AM2+ gaan en dan later upgraden ofzo?

Zoals reeds eerder door mij gezegd, er is fysiek (dus in het gehele moederbord) geen verschil tussen AM2+ en AM3. Een BIOS-update van een AM2+ bord volstaat dus.

Ik speel soms bijvoorbeeld een keer Gta IV die de 4 cores denk ik wel voledig benut en 4 cores ondersteund.:thumb: Sosm een keertje photoshop en gewoon internet, school jeweetwel:p

Dan lijkt het me verstandiger dat je een dualcore neemt. Dit past beter in verhouding met je budget èn gebruik. Je haalt alleen de volle 100% uit een quadcore (optimalisering daargelaten) bij zware multitasking. Mocht je om een of andere reden tòch een quadcore willen en dat gaat in je budget, dan is dat zeker voor de toekomst al een lekker systeem.

Alleen als ik voor Phenom II ga wat moet ik dan voor een mobo kopen? AM3 Socket is nu nog vrij duur en kost voor mij dus te veel? Dus ik kan dus beter voor AM2 busget bordje gaan met Phenom II voor Am2+? Dan is de processor wel iets duurder maar het moederboard is wel goedkoper en meer keus!

AM2+ bordje met een Phenom II, dat zou het beste zijn. Tweede keus is een AM2+ bord met een Athlon X2 (dualcore).

Nu de volgende post :p

Laatst bewerkt:
Voor mij is het dan het slimst om voor Amd te gaan;)
Ik wil wel toch graag voor Phenom II gaan aangezien je dan later makkelijker kan upgraden en alles;) Maar ik denk dat dit ook wel genoeg voor mij is AMD Phenom II X3 710 2.6 GHz En dat is geen quad maar triple:p

En een Am2+ bordje nemen met Phenom II is nog vrij duur, omdat de Phenom II voor Am2 rond de 200 euro ligt, en een Phenom II voor AM3 nemen moet je het upgraden enzo en daar heb ik geen zin in:p

Dus ik denk dat het slim is om bijvoorbeeld voor zoiets te gaan http://www.azerty.nl/8-1126-198748/asus-m4a78-pro---moederbord---.html en dan met de AMD Phenom II X3 710 2.6 GHz:thumb:

Is alleen wel iets duurder maar er zijn niet veel andere oplossingen toch?

Wikipedia is hierin misleidend, of je leest verkeerd/onvolledig. De AMD sockets van nu (vanaf het begin vanaf de AM socket) zijn ontworpen voor voor- en achterwaardse compabiliteit. Hetzij met wat snelheidsverlies, maar dit maakt bij AM2+ en AM3 niets meer uit.

De bussnelheid waar jij naar zoekt heet MT. Dat is als top voor zowel AM2+ als AM3 sockets momenteel 5200MT/s. De processoren dus ook. Ik weet niet of je het doorkrijgt maar AM2+ en AM3 zijn behalve de naam volledig gelijk.

Ik zal kort uitleggen wat in mijn ogen de beste oplossing is. Je koopt òf een Athlon X2 oòf een Phenom I/II. Al deze processoren kun je plaatsen zonder enige moeite (AM2+ en Phenom II vereist enkel een BIOS-update, is gebeurd in 5 minuten en kost niets) en snelheidsverlies.

Die Phenom II X3 is trouwens fysiek een quadcore, maar met één uitgeschakelde core wegens defect. Afijn dit mag de pret verder niet drukken.

Inmiddels heeft gangkill al veel meer geleerd.:D

Laatst bewerkt:
Wat is dan een goed budget moederboard waarop ik een bios update kan uitvoeren om
Am3 te lopen? kan je die bios update dan gewoon lopen met een AM3 als hij nog niet is geupdated? Ik wil graag Een Phenom II socket AM3!!
Wat voor een bios update moet ik dan uitvoeren als ik http://www.azerty.nl/8-851-96532/asus-m3n78-se---moederbord---a.html dat budget boardje koop?;) Of bijvoorbeeld een MSI K9A2 Neo-F?
Dan zal ik graag bij zo`n boardje een AMD Phenom II X3 720 AM3 of een AMD Phenom II X3 710 AM3 kopen? Kan dit echt? Kan jij mij anders uitleggen hoe ik een biosupdate uitvoer:P?
En eigenlijk als ik een update uit voer, dan moet ik toch eerst een processor hebben om mee optestarten enzo?

Laatst bewerkt:
Maar voor die prijs kan ik net zo goed een AM3 socket mobo kopen van Asus ofzo:p
En die 4e kern hoef ik niet perse te gebruiken hoor;)
Wat is dan een goed budget moederboard waar ik doormiddel van een biosupdate toch AM3 kan draaien?

Bijvoorbeeld zoiets als dit is dit een goede oplossing om dan later Phenom II erbij te kopen ofzo? http://www.picupload.nl/picture.php?name=ua3ywvbzk5uwjmppl4l0ce9xl8fwcqb&ext=.bmp
Of een Intel keuze:$ http://www.picupload.nl/picture.php?name=wr4elf2fwujsgxlu3ubx20zel5b9yn1&ext=.bmp
Intel vindt ik wel een beetje duurder:P
Ik wil het lieft rond 350/360 inclusief verzendkosten

Laatst bewerkt:
Wat is dan een goed budget moederboard waarop ik een bios update kan uitvoeren om
Am3 te lopen?

Dat zal ik even na moeten kijken. Al kan ik je wel zeggen dat bij 19 van de 20 borden van een A-merk er een BIOS-update beschikbaar is voor betere ondersteuning van AM3 processoren.

kan je die bios update dan gewoon lopen met een AM3 als hij nog niet is geupdated?

Ja. Mogelijk zal de processor dan wel (tijdelijk) even op lagere kloksnelheid draaien. Na de update zal de CPU dan wel volledig herkend worden.

Ik wil graag Een Phenom II socket AM3!!

Nou dan koop je dat. Ik geef alleen advies, wat je ermee doet is je eigen verantwoordelijkheid...

Wat voor een bios update moet ik dan uitvoeren als ik http://www.azerty.nl/8-851-96532/asus-m3n78-se---moederbord---a.html dat budget boardje koop?;) Of bijvoorbeeld een MSI K9A2 Neo-F?

Dat is per bord verschillend en wordt in de handleiding zoniet op de support page van de fabrikant vermeld. Mocht je het dan niet snappen open je een nieuw topic, daar helpen ze je verder.

En eigenlijk als ik een update uit voer, dan moet ik toch eerst een processor hebben om mee optestarten enzo?

Dat klopt.

Als jij dit budget noemt... Ik zou liever een bord halen met dezelfde functies voor de helft minder.

Bijvoorbeeld zoiets als dit is dit een goede oplossing om dan later Phenom II erbij te kopen ofzo? http://www.picupload.nl/picture.php?name=ua3ywvbzk5uwjmppl4l0ce9xl8fwcqb&ext=.bmp

Dat kan ook ja. Maar het lijkt mij slimmer dan toch meteen voor de triple/quadcore te gaan, dat scheelt niet heel veel in prijs.

Is ook een optie, maar dan zul je later zowel mobo als CPU moeten upgraden. En dat is een dure hobby...

Ik wil het lieft rond 350/360 inclusief verzendkosten

Redden we wel. De uitschieter zal niet hoger dan de 380 gaan. Maar dan heb je wel een piekfijn systeem. En het ligt een beetje aan de eisen. Hoeveel schijfruimte wil je bijvoorbeeld?

En zou je willen stoppen met overmatig gebruik van smileys? Dat bevordert de leesbaarheid.

Dus wat zal ik nu kopen, een Am2+ moederboard met Amd Phenom II X3 720 ?
En dan een biosupdate uitvoeren?
Ik heb denk ik al besloten welke ik wil, Ik wou eerst voor een Asus M3n78-VM gaan maar dat is een micro atx versie en ik heb liever gewoon een atx maat. Dus toen wou ik voor deze gaan http://www.azerty.nl/8-851-96532/asus-m3n78-se---moederbord---a.html , maar jammer genoeg had deze maar 2 dimm sloten, du ik heb besloten dat ik voor deze ga: ASUS M3N-H/HDMI.
En dan wordt dit denk ik de mogelijke opstelling?: http://www.picupload.nl/picture.php?name=ttkoncy2g33dyvu9l5mj8ywx3kw690d&ext=.bmp
En ik wil graag die harddisk, een WD 500gb!
Is dit een mooie opstelling? En kan ik dat moederboard dan upgraden? Op de Asus site stond dit Simply update BIOS from a USB flash disk before entering the OS
Dus nog voor ik os opstart
Ik vraag me alleen af waar ik dan mijn VGA beeldscherm op aan moet sluiten? Hij heeft wel onboard dus waar moet ik het dan op aansluiten?
Sorry voor mijn smileys!

Laatst bewerkt:
Dat is een netjes systeem inderdaad. Voeding ruim bemeten, welk geheugen zie ik daar? (Type + snelheden)

BIOS update voor AM3 integratie valt in de changelog van de update te vinden. Meestal zijn er 1, 2, hooguit 3 updates waar die fix in kan staan.

Laatst bewerkt:
Het is corsair PC2-6400 800MHz geheugen! Maar hoe moet ik dan mijn vga beeldscherm aanlsuiten, er zit wel onboard op daarom koop ik een onboard omdat je dan meestal meteen je beeldscherm aan moet sluiten en dan hoef ik niet nog een los kaartje erbij te kopen? Hoe moet ik dat dan aansluiten? En waar kan je die updates krijgen\downloaden?

Dit is een laagdrempelig forum. Maar ben je zelf bereid ook enig onderzoek te doen? Ik kan wel antwoorden geven op al je (computer)vragen, en dat doe ik ook, maar sommige dingen zijn overduidelijk te vinden op internet. Maar ok, hier komen ze:

Geheugen is prima voor dat mobo. Niets aan doen.

Je beeldscherm sluit je rechtstreeks aan op het moederbord, er zit een VGA-connector aan de achterzijde. Kan niet missen.

Updates vind je, zoals reeds al eerder gezegd (terug lezen dus!), op de support site van de fabrikant (in dit geval ASUS).

Laatst bewerkt:
Klopt. Je kunt wel wat convertors gebruiken, maar praktisch is het niet. Geef nog eens een paar borden die aan je eisen voldoen, dan kijk ik even mee.

Dat wordt volledig ondersteund dus. Die onboard (NV 8200) is een snel dingetje trouwens. Ik heb hem zelf ook, gebruik hem alleen niet. Daar heb ik 2 SLi kaartjes voor.

Laatst bewerkt:
Sorry voor deze vraag maar wat jij al zij over die Asus dat je hem gewoon kon opstarten met de Am3 processor, kan dat ook bij die Msi? Start hij dan gewoon op en kan ik dan mijn os instaleren en dan de update en loopt hij dan op gewone snelheid?

Aangezien de Phenom II processor nieuw(er) is, zullen hooguit voltage en snelheid lager liggen. Met de BIOS-update verhelp je dit. Wel is aangeraden eerst het BIOS te updaten, daarna het OS te gaan installeren.

Hoe krijg ik dan eerst de update geinstaleerd? Moet ik het dan eerst op een andere pc downloaden ofzo? En hoe moet ik het dan instaleren? Bijvoorbeeld op cdtje zetten, en dan de cd speler als Eerste laten booten?

Dat kun je vinden op hun site, met stap voor stap instructies. Even zoeken dus.

Oke! maar in ieder geval bedankt voor je hulp en tijd;)
Ik zal het wel laten horen als ik iets heb bestelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan