Dillondarko
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 25 apr 2007
Oeps vergeten:$.
.. Goed uitgelegd. Heb al meer er uit geleerd dan de hele economie les.
Ach, ik heb zo mijn heldere momenten. Meestal in de nacht.

Maar AMD is toch wel een goed merk?
Veel mensen zeggen dat amd slecht is en achter de feiten aan loopt?![]()
AMD is verre van slecht, alleen in de High-end markt presteert Intel net een tandje beter. In de praktijk is er weinig of geen (merkbaar) verschil.
En volgens mij presteert Phenom II wel beter dan Phenom I.
Klopt. Het zijn zegmaar de ''tegenhangers'' van de Core i7, dus pit hebben ze wel.
En als je een Phenom II koopt kan je beter denk ik voor een AM3 socket gaan aangezien je dan goedkoper uit bent met de processor dan een AM2 socket Phenom II, en er is dan ook nog meer keus![]()
AMD Phenom II X3 720 Black Edition / 2.8 GHz - Socket AM3
Die is maar 140 euro ongeveerAlleen dan moet ik ook nog een AM3 socket moederboard, of kan ik dan beter voor AM2+ gaan en dan later upgraden ofzo?
Zoals reeds eerder door mij gezegd, er is fysiek (dus in het gehele moederbord) geen verschil tussen AM2+ en AM3. Een BIOS-update van een AM2+ bord volstaat dus.
Ik speel soms bijvoorbeeld een keer Gta IV die de 4 cores denk ik wel voledig benut en 4 cores ondersteund.:thumb: Sosm een keertje photoshop en gewoon internet, school jeweetwel![]()
Dan lijkt het me verstandiger dat je een dualcore neemt. Dit past beter in verhouding met je budget èn gebruik. Je haalt alleen de volle 100% uit een quadcore (optimalisering daargelaten) bij zware multitasking. Mocht je om een of andere reden tòch een quadcore willen en dat gaat in je budget, dan is dat zeker voor de toekomst al een lekker systeem.
Alleen als ik voor Phenom II ga wat moet ik dan voor een mobo kopen? AM3 Socket is nu nog vrij duur en kost voor mij dus te veel? Dus ik kan dus beter voor AM2 busget bordje gaan met Phenom II voor Am2+? Dan is de processor wel iets duurder maar het moederboard is wel goedkoper en meer keus!
AM2+ bordje met een Phenom II, dat zou het beste zijn. Tweede keus is een AM2+ bord met een Athlon X2 (dualcore).
Nu de volgende post

Laatst bewerkt: