Videokaart voor GTA 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dr Bibber

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Ik zoek een videokaart waar ik GTA 4 mee kan spelen. Ik heb nu een Geforce 7500 LE. Minimale systeemeis is een Geforce 7900 512 MB. Ik heb er niet superveel verstand van dus weet niet precies welke in mijn moederbord past. Ik heb een Asus P5BW-LA moederbord. Wat raden jullie me aan en heeft iemand misschien nog iets in de aanbieding?

Vertel eens wat meer over je systeem, want je kan wel heel leuk een nieuwe videokaart gaan kopen, maar als de rest van je pc ook al verouderd is dan heeft het niet veel zin.;)
dus processor ram en voeding(merk + wattage).
En ook nog het budget.

Vertel eens wat meer over je systeem, want je kan wel heel leuk een nieuwe videokaart gaan kopen, maar als de rest van je pc ook al verouderd is dan heeft het niet veel zin.;)
dus processor ram en voeding(merk + wattage).
En ook nog het budget.

- Intel Core 2 Duo E6300 (C) DC 1,86 GHz
- 2 GB (Ik heb al 2 gb extra gehaald wat ik er nog in moet zetten)
- Ik heb geen idee wat voor voeding erin zit, daarvoor moet ik mijn kast zeker openmaken? Ik heb al even gegoogled maar daar kan ik het ook niet vinden.
Mijn budget is maximaal een euro of 80. Ik denk dat mijn pc het niet meer waard is om er veel meer in te investeren. Als dat wel het geval is kijk ik niet op een paar tientjes meer.
Ik zal morgen even kijken naar de voeding want hij staat nogal onhandig ingebouwd.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar deze kaarten:
ati hd3850
ati hd3870 (ietjes beter dan de hd3850)
nvidia 9600 GT
nvidia 9800 (ietjes duurder maar ook sneller)
En even naar je voeding kijken.

Dit is helaas een zinloos topic. Voor max. 80,- euro is er geen videokaart te koop die GTA IV soepel kan draaien!

Onderwerp verplaatst van "Gevraagd" naar Videokaarten. Tevens de titel wat aangepast.

Dit is helaas een zinloos topic. Voor max. 80,- euro is er geen videokaart te koop die GTA IV soepel kan draaien!

Oke dat is jammer, ik heb dan ook gezegd dat ik niet op een paar tientjes meer kijk (als mijn computer dat tenminste nog waard is) Wat ben ik kwijt om het wel soepel te laten draaien dan?

Ik heb ook nog even op mijn voeding gekeken en daar staat het volgende op:
Bestec Model: ATX - 300 - 12Z
Input 100-127V-7A, 200-240V - 4A
Output 300w Max

Om GTA IV soepel te laten draaien (je hebt OOK een nieuwe voeding nodig), moet je denken aan een bedrag van ca. 250,- euro

Om GTA IV soepel te laten draaien (je hebt OOK een nieuwe voeding nodig), moet je denken aan een bedrag van ca. 250,- euro

Oke en gezien de rest van de pc is hij dat nog wel waard denk je? Waarom heb ik een nieuwe voeding nodig? En wat voor een heb ik dan nodig en wat voor videokaart raad je me aan?

Iemand die mij van advies kan voorzien? Ik ben vandaag vrij dus heb nu nog tijd het een en ander aan te schaffen of te (laten) knutselen. Wat voor kaart kan ik erin zetten als ik mijn huidige voeding hou? Ik weet dat ik daar GTA 4 niet mee zal kunnen spelen maar dan gaat het mij vooral om andere spellen. GTA 4 heb ik maar uit mijn hoofd gezet want 250 euro zoals hierboven werd vermeld vind ik toch wel erg veel. Dan koop ik liever een PS3. Iemand advies?

Om een beetje videokaart te kunnen plaatsen heb je echt sowieso een andere voeding nodig. Die je nu hebt is van een B-merk en veel te zwak.
Reken voor een goede nieuwe voeding minimaal 60,- euro.

Om een beetje videokaart te kunnen plaatsen heb je echt sowieso een andere voeding nodig. Die je nu hebt is van een B-merk en veel te zwak.
Reken voor een goede nieuwe voeding minimaal 60,- euro.

Ok duidelijk. Wat voor merk is dan wel een A-merk (en het liefst nog een beetje betaalbaar) Hoeveel watt moet die zijn om wel redelijke videokaarten aan te kunnen? En als ik dan een nieuwe voeding heb, wat is dan een redelijke kaart? (Een duidelijke verbetering t.o.v. mijn huidige Geforce 7500LE)
Sorry dat ik zo veel vraag maar ik heb er zelf weinig verstand van dus dat is de reden dat ik mij heb aangemeld op dit forum.

Ik denk dat ik voor de HD3870 of de HD4830 ga. De eerste is goedkoper maar lijkt qua specificaties ook wat beter. http://www.alternate.nl/html/popup/compare.html?cmd=add&articleId=-1067346
Ik zit alleen nog met de voeding. Past elke voeding in mijn PC? Het is een normale Compaq Presario kast. En is het makkelijk in te bouwen?
Dit is echt het laatste wat ik wil weten dan zijn jullie van me af ;)

Laatst bewerkt:
Voeding.

Ik denk dat ik voor de HD3870 of de HD4830 ga. De eerste is goedkoper maar lijkt qua specificaties ook wat beter. http://www.alternate.nl/html/popup/compare.html?cmd=add&articleId=-1067346
Ik zit alleen nog met de voeding. Past elke voeding in mijn PC? Het is een normale Compaq Presario kast. En is het makkelijk in te bouwen?
Dit is echt het laatste wat ik wil weten dan zijn jullie van me af ;)

Volgens mij past elke voeding in je Compaq Presario.
Spreek met je leverancier anders af of je de voeding mag ruilen...

Met enige moeite, want krapte, is het in te bouwen, maak tijdens
verwijdering van je oude voeding aantekeningen...

Als ik heel eerlijk ben, dan is jouw systeem niet echt super geschikt voor GTA 4.
Voor de meeste spellen is ie met een nieuwe videokaart best nog goed geschikt, maar gta 4 vraagt zoveel van je systeem. Met name processor en videokaart, dat je niet moet verwachten dat je GTA 4 met alles op high zult kunnen spelen.

Hey,

GTA IV is wel speelbaar op jouw pc alleen moet je de Voeding + Videokaart veranderen. Wat je ook kunt doen is je processor flink overklokken :D

Wat dacht je van dit?

Voeding: http://www.4launch.nl/shop/product/024410/-powersupply-lc-6550-550w/tweakers

En deze kaart :thumb:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/177319...l?srcid=556&Partenaire=tweakers&CodePromo=oui

Hiervoor ben je 140 euro kwijt en kun je GTA IV uitstekend spelen hoor :)

Maat van mij heeft dezelfde situatie gehad als jij nu. Hij had een zwakke voeding van 300Watt en een slechte videokaart de Nvidia 8400GS. Met deze componenten kon hij de nieuwste games niet spelen dus heeft hij de voeding + videokaart veranderd.

Hij heeft die voeding gekocht en die videokaart zie mijn links boven.

Zijn processor is ook niet een van de beste het is een Core 2 Duo E4300 die op 1.86 GHZ loopt. Zijn processor kan helaas niet overgeklokt worden omdat hij een Medion PC heeft die kunnen dat niet. Maar hij speelt GTA IV gewoon goed hoor op 1440X900 en andere settings gewoon op medium :) speelt gewoon lekker 25-30 FPS. Dus bij jou zou het ook moeten.

Laatst bewerkt:
videokaart ziet er goed uit, voeding vertrouw ik niet, ik zou kiezen voor een a-merk. Hier ergens op het forum staat daar wel een lijstje van!

videokaart ziet er goed uit, voeding vertrouw ik niet, ik zou kiezen voor een a-merk. Hier ergens op het forum staat daar wel een lijstje van!

Hey,

De voeding werkt prima hij heeft er helemaal geen problemen mee... De pc functioneert perfect. En hij kan alle spellen spelen :)

Tja. Toch is het een echt twijfelgeval. Ik vertrouw hem ook niet genoeg.
Althans: niet met zware hardware.
Nu is een HD4830 niet zo heel zwaar, dus het moet wel lukken.

Alleen hoe zit het met beveilingen, bijv als de voeding kapot gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan