Zoek resultaten in een nieuw form openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

doncuomo

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Hoi,

Ik heb een zoekfunctie gemaakt aan de hand van dit filmpje:
http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/searchform.html

Hierdoor kan ik de gebruiker iemand laten zoeken door maar een klein beetje informatie te geven. Hierdoor zullen alleen resultaten weergeven worden die voldoen aan de criteria waarmee gezocht is.

Maar deze resultaten openen in een tabel. Ik zou graag willen dat nadat er gezocht is er een form opent. Hierin kan je per persoon al zijn informatie zien, en dat je dan via de navigatiebar naar de volgende persoon kan gaan.

Mvg,

Mike

Dan moet je de knop "Open query" vervangen voor een knop die het formulier opent.

Bijvoorbeeld:

DoCmd.OpenForm "NaamVanHetFormulier"

Dan moet je de knop "Open query" vervangen voor een knop die het formulier opent.

Bijvoorbeeld:

DoCmd.OpenForm "NaamVanHetFormulier"

Uhu hij doet het een beetje, want hij opent nu het formulier wel, maar hij kijkt niet naar de criteria die zijn ingevoerd, hij opent gewoon alles.

Kun je even een voorbeeldje plaatsen van je database?

Kennelijk niet, want dan zou het werken.

lees mijn vraag. Het werkt wel!, maar ik wil niet dat hij een table opent met de gegevens, maar per persoon een Formulier waar ik met de navigatiebalk onderin doorheen kan bladeren.

Jou vraag heb ik wel gelezen. Ook heb ik jou daar een antwoord op gegeven,dus lees mijn antwoord.

Ik heb de situatie van jou filmpje even na gebouwd. Tevens heb ik in het formulier een knop toegevoegd om in plaats van een tabel/query een formulier te openen. Zie bijlage.

Als je tocht iets anders bedoeld, dan gaarne verder toelichten wat je wilt.

Bijlagen

Ja dat is bijna wat ik bedoel, alleen heb je nog steeds meerde gegevens van gebruikers op 1 pagina, en ik wil van 1 persoon 1 pagina zeg maar. check screenie

e1etsl.jpg

trouwens echt hardstikke bedankt dat je tijd voor mij hebt :love:

Dat moet i.p.v. een doorlopend formulier een enkelvoudig formulier maken.

Oke, ik heb nu het probleem, ik krijg het formulier geopend, maar de criteria die ik heb ingevoerd negeert hij, hij laat gewoon weer heel de database zien en dus niet alleen de dingen die overeenkomen met wat ik heb ingevoerd

Het is een beetje moeilijk om te bepalen waar het bij jou niet goed gaat. Vandaar mijn vraag of je je database hier kun plaatsen. Dan kan ik namelijk zien wat je gedaan hebt.

Heb nu het voorbeeld uitgebreid met een enkelvoudig formulier.

Bijlagen

Hier heb je de database, met de SQL server dingen erbij. Access zelf is nog een beetje een rommel bij formulieren want er zitten nog wat probeersels tussen. Kijk eens of je het zo kan vinden.

Bijlagen

Maak een knop aan op je zoekformulier en zet daar onderstaande code in.

DoCmd.OpenForm "Gebruiker Formulier"

Werkt dit wel?

Tip!
Gebruik nooit spatie's in namen van objecten (tabellen, query's, formulieren, rapporten, veldnamen, knoppen etc.)

Voorbeeld:
GebruikerFormulier of Gebruiker_Formulier

Ik heb DoCmd.OpenForm "Gebruiker_Formulier" gedaan (Ik heb hem gere-named) maar dan geeft hij dus alle resultaten uit de database =[

Het komt denk ik doordat hij nu die beperkings regels niet meer leest omdat ik hem niet meer koppel aan die query ofzo?

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het in mijn laatste voorbeeld wel goed. Als ik daar bij city Berlin invoer krijg ik maar 1 van de 90 record. Vul ik bij City M in dan krijg ik 13 van de 90 records.

Is dat bij jou in mijn laatse voorbeeld ook zo?

Volgens mij gaat het in mijn laatste voorbeeld wel goed. Als ik daar bij city Berlin invoer krijg ik maar 1 van de 90 record. Vul ik bij City M in dan krijg ik 13 van de 90 records.

Is dat bij jou in mijn laatse voorbeeld ook zo?

Nee bij mij werkt hij niet =[ (In mijn database dan)

Zou je het eens kunnen proberen in mijn database?

De knop zoeken in Gebruikersform moet antwoorden geven in het formulier Gebruiker_Formulier

Het komt denk ik doordat hij nu die beperkings regels niet meer leest omdat ik hem niet meer koppel aan die query ofzo?

Wat is niet meer aan de query gekoppeld? De knop die het formulier moet openen staat toch op je zoekformulier?

Wat is niet meer aan de query gekoppeld? De knop die het formulier moet openen staat toch op je zoekformulier?

De knop ja, maar die heeft een do.cmd die een query opend (ik weet niet of hij er in staat in die versie bij jou) maar hij opent eigenlijk de query ZoekGebruikerQuery. Hoe kan ik die query nog aan die knop koppelen maar dat hij dan de resultaten weergeeft in dat formulier

De query moet dus werken als een "Filter" voor de resultaten die te zien zijn in het form

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan