• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS notatie bij tijdeenheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duijzer

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
beste helpers,

Ik heb een excelbestand waarin verschillende orders op bepaalde momenten worden gemaakt, deze momenten worden dan genoteerd in een tabel met excel, maar er zijn ook orders waabij de tijd niet genoteerd wordt (tijd wordt genoteerd in maanden)

Ik geef even een voorbeeld:

Ordernummer______relatieverantwoordelijke___datum factuur_______Bedrag
1001______________Bert__________________Maart ____________ € 50,-
1002______________Kees_________________April ______________€ 45,-
1004______________Sofie_________________Januari ___________ € 30,-
1089______________Dirk _________________ ________________ € 39,-
2009______________Sofie_________________Januari ____________ € 25,-
2078______________Fred _________________Februari____________ € 150,-

De resultaten hiervan vul ik in een een tabel per relatieverantwoordelijke

Sofie
Maand Januari Februari Maart April Mei
Resultaat 55 0 0 0 0

Wat ik wil weten is hoe ik nou die tabel een "0" kan laten invullen wanneer de kolom Datum Factuur is ingevuld met een bepaalde maand. Dus wanneer geen resultaten zijn gehaald in de maand Januari, terwijl het april is, dan moet daar een 0 komen, maar als je kijkt in de maand Mei (wat het nog niet is) dan moet er dus niks instaan. bv( ALS((B3;Z3<0;B3;Z3;""))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als de vraagstelling niet duidelijk genoeg is wil ik er graag verder op ingaan ;)

Ik heb echt al alles tervegeefs afgezocht.

ik hoop dat julllie me kunnen helpen!

gr

Om te beginnen zou ik dan ook echt een datum invoeren (maand zichtbaar).
Nu voer je geen datum/tijd in, maar de namen van een maand als tekst

Voor de rest van het antwoord denk ik dat je via een als functie moet kijken wat de huidige maand (en jaar) is. Dus zoiets:
Code:
=ALS(maand(nu())<......;"";de berekening)

Ik heb in de groene cellen een formule ingevoerd die de gegevens uit het tabel haalt.
De naam Jan staat nog hardgecodeerd in de formule en die zou je dus nog uit een andere cel kunnen halen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ten eerste SUPER bedankt dat jullie mij helpen!

Ik ben alleen bang dat de ingegeven formule niet helemaal klopt, tenminste mijn pc geeft het niet goed aan.
Ik snap de formule maar in de gegevens staat dan "Jan" in "April" toch € 20,- heeft gehaald?

Dit geeft de tabel nou nogsteeds niet aan, terwijl dit wel zou moeten zijn.. raar maar waar.
Kunnen jullie daar ook nog even naar kijken alstublieft?

Super dat jullie zo snel hebben gereageerd!

Ten eerste SUPER bedankt dat jullie mij helpen!

Ik ben alleen bang dat de ingegeven formule niet helemaal klopt, tenminste mijn pc geeft het niet goed aan.
Ik snap de formule maar in de gegevens staat dan "Jan" in "April" toch € 20,- heeft gehaald?

Dit geeft de tabel nou nogsteeds niet aan, terwijl dit wel zou moeten zijn.. raar maar waar.
Kunnen jullie daar ook nog even naar kijken alstublieft?

Super dat jullie zo snel hebben gereageerd!

Ja, dat klopt maar het is toch nog geen april?!
Vandaar dat de waarde van de formule leeg is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

IDD hhaha super man!

ik heb net even de tijd van m'n pc op April gezet en toen PATS!

Je bent echt een held!!!

super bedankt ;)

problem solved

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan