• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printselectie in userform dmv combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix85

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Ik heb een vraag, kun je in een userform in vba ook een selectie maken om te printen.

Er zijn bijvoorbeeld 40 gebouwen, deze gebouwen staan allemaal op 1 pagina (sheet) kan ik dan doormiddel van een combobox een gebouwnummer selecteren.
Tot zover lukt het me allemaal.

Maar wanneer ik dan in die combobox het geb nummer heb geselecteerd kan er dan een macro lopen dat hij in de betreffende kolom een selectie maakt op het geselecteerd gebouwnummer?

Dit kan wel doormiddel van een command button, kan dit ook doormiddel van die combobox, anders heb ik 40 knoppen.

Alvast bedankt experts

Je kan bvb. een commandbutton plaatsen op de userform, die kijkt naar wat je kiest in de combobox. En vervolgens zo "berekent" wat dan het te printen bereik is.

Okeey, dat is al een goed begin...

Dus dan krijg ik een combobox en eronder een commandbutton, waar bvb print opstaat.

Maar wat voor formule komt er dan te staan?
Ik weet wel hoe ik de gebouwnummers in de combobox krijg, maar niet het vervolg (filter, etc.)

Alvast bedankt wigi

Via Find zou je kunnen opzoeken waar in de kolom een bepaald nummer staat.

Wigi, bedankt voor je reacties,

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd..

Hoe kan ik nou in de combobox een selectie maken van bijv G 02 en dat hij dan ook direct de kolom filterd naar G 02??

Alvast bedankt

Bijlagen

Als je in bijgevoegd bestand op de knop Menu klikt, verschijnt de userform.
Vervolgens kan je een keuze maken uit de gebouwen en op de knop klikken.
De filter toont alleen het gekozen gebouw.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt Roncancio,

Dit is al super, maar kan ik er ook een 2e criteria aan toevoegen, zie bijlage?
Ik heb al iets geprobeerd..

Maar ik moet dalijk per gebouw en in de 2e kolom bijvoorbeeld of het klachtenonderhoud of planmatig onderhoud is, kan dat ook nog?

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik heb het programma aangepast.
Hopelijk is dat hetgene wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt, maar dit is zo raar, in dat filetje doet die het indd goed,..

Maar wanneer ik hem in het groter file plak dan doet hij het niet.. ik kan dan niets selecteren in de combobox.. weet je miss waar dat aan kan liggen?

Bedankt

Bedankt, maar dit is zo raar, in dat filetje doet die het indd goed,..

Maar wanneer ik hem in het groter file plak dan doet hij het niet.. ik kan dan niets selecteren in de combobox.. weet je miss waar dat aan kan liggen?

Bedankt

Dan moet je eens naar de RowSource van de combobox kijken.
Het kan zijn dat deze naar een leeg bereik verwijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bij eigenschappen van de combobox? daar staat niets bij rowsource, of bedoel je ergens anders?

groetjes

Bij eigenschappen van de combobox? daar staat niets bij rowsource, of bedoel je ergens anders?

groetjes

Selecteer de combobox in de designer mode (dus niet als gebruiker), Klik op F4
Zet de tabblad op Alfabetisch en ga naar RowSource.
Hier staat waarschijnlijk een verwijzing die aangepast moet worden naar het juiste bereik.

Edit.: Het lijkt erop dat de combobox niet gevuld is.
Wellicht kan je via bovenstaande de combobox vullen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Heey Roncancio wederom bedankt voor je reactie,

Maar sorry, ik snap je niet helemaal, wat is de disigner mode en welke tabbladen?

Heey Roncancio wederom bedankt voor je reactie,

Maar sorry, ik snap je niet helemaal, wat is de disigner mode en welke tabbladen?

Designer mode wil zeggen dat je de userform kunt aanpassen.
Als je de userform opent, komt de userform in de Running mode en dan kun je geen besturingselement als een combobox aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan