• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Somproduct formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Van Roncancio heb ik in het verleden deze formule gekregen.

=SOMPRODUCT(($BH$420:$BH$452>=WAARDE(LINKS(J$21;2)))*($BH$420:$BH$452<=WAARDE(DEEL(J$21;4;2)))*($BG$420:$BG$452))

Zie bijlage.

Het probleem is echter dat ik de somproduct formule niet zo goed begrijp. De uitkomst van de formule is echter perfect.

Met deze formule kan ik precies tellen de som die binnen een bepaalde selectie voorkomt.

Nu wil ik echter tellen uit hoeveel componenten die is opgebouwd.

Bijlagen

Van Roncancio heb ik in het verleden deze formule gekregen.

=SOMPRODUCT(($BH$420:$BH$452>=WAARDE(LINKS(J$21;2)))*($BH$420:$BH$452<=WAARDE(DEEL(J$21;4;2)))*($BG$420:$BG$452))

Zie bijlage.

Het probleem is echter dat ik de somproduct formule niet zo goed begrijp. De uitkomst van de formule is echter perfect.

Met deze formule kan ik precies tellen de som die binnen een bepaalde selectie voorkomt.

Nu wil ik echter tellen uit hoeveel componenten die is opgebouwd.

Zal ik hem ook maar beantwoorden.:p

Er wordt gekeken in het bereik BH420 t/m BH452 of de waarde groter of gelijk is dan 15( cel J21)
En of dezelfde waarde kleiner of gelijk is aan 42 (cel J21)
Is dat allemaal waar, dan wordt de waarde in kolom BG op dezelfde rijen bij elkaar opgeteld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zal ik hem ook maar beantwoorden.:p

Er wordt gekeken in het bereik BH420 t/m BH452 of de waarde groter of gelijk is dan 15( cel J21)
En of dezelfde waarde kleiner of gelijk is aan 42 (cel J21)
Is dat allemaal waar, dan wordt de waarde in kolom BG op dezelfde rijen bij elkaar opgeteld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik hoopte al op een antwoord van u.

Maar hoe ik weet nu dat het getal 11 bestaat uit 2 componenten. Dan weet ik nl het aantal mensen. Hoe ik weet dat het getal 25 bestaat uit 1 persoon?

Roncancio,

Ik hoopte al op een antwoord van u.

Maar hoe ik weet nu dat het getal 11 bestaat uit 2 componenten. Dan weet ik nl het aantal mensen. Hoe ik weet dat het getal 25 bestaat uit 1 persoon?

Dan moet je het rode gedeelte van de formule verwijderen. (formule voor I35).
Code:
=SOMPRODUCT(($BH$420:$BH$452>=WAARDE(LINKS(J$21;2)))*($BH$420:$BH$452<=WAARDE(DEEL(J$21;4;2)))[COLOR="Red"][B]*($BG$ 420:$BG$452)[/B][/COLOR])

Dus:

Code:
=SOMPRODUCT(($BH$420:$BH$452>=WAARDE(LINKS(J$21;2)))*($BH$420:$BH$452<=WAARDE(DEEL(J$21;4;2))))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Somproduct

Dus:

Code:
=SOMPRODUCT(($BH$420:$BH$452>=WAARDE(LINKS(J$21;2)))*($BH$420:$BH$452<=WAARDE(DEEL(J$21;4;2))))

Roncancio

Bij mijn eerste twee kolommen gaat het dan inderdaad goed. Maar de kolom 43.. geeft 0.

Misschien wil je daar dan ook nog bij helpen?

voor komom 43... :
Code:
=SOMPRODUCT(--($B$3:$B$35>=WAARDE(LINKS(K$21;2))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan