Pc setup FPS!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mightygamer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
23
Beste lezers,

Ik ben daniel aka Mighty in game. Ik speel de spellen cod1, 2, 4 en 5. De laatste 2 draai ik zelf nog maar met moeite denkend aan call of duty 4 125 fps LOW SETTINGS en cod 5 (40 fps) LOW SETTINGS.
Nou is mijn vraag kan ik een andere videokaart kopen? zoja welke? / iets anders veranderen in mijn zoals geheugen, moderbord enz. Zodat ik weer makkelijk die fps omhoog kan halen zo rond de 200 fps?

Mijn setup van mijn computer is:


Operating System
Windows XP Home Edition Service Pack 2 (build 2600)

System Model
MEDIONPC MS-7204
Enclosure Type: Desktop

Processor:
3,00 gigahertz Intel Pentium D
16 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache

Main Circuit Board
Board: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7204 REV:A
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 10/07/2005

Memory modules: Dual core dus!!
1024 Megabytes Installed Memory
Slot 'A0' is Empty
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' has 512 MB

Videokaart:
NVIDIA GeForce 6700 XL [Display adapter]


Please help me out xD !!!!
 
Eerst even dit: welke Medion PC heb je precies?
Is het een normale pc kast of een kleine?
Welk merk voeding zit erin en hoeveel Watt is deze?
Wat is je budget?
 
200 frames per seconde neem je toch niet waar met het oog. 60 fps is vloeiend in games hoger dan dat merk je niet.
Ik weet niet of het erg veel zin heeft om je pc te upgraden, want er zit ook nog maar een pentium 4 processor in en dat is erg verouderd. Ik weet niet wat je budget is? Maar als je een nieuwe videokaart neemt moet je waarschijnlijk ook een nieuwe voeding.
 
en als je dan die nieuwe gpu hebt is een nieuwe cpu ook nodig, dus dan kan je net zo goed een nieuwe pc kopen
 
Eerst even dit: welke Medion PC heb je precies?
Is het een normale pc kast of een kleine?
Welk merk voeding zit erin en hoeveel Watt is deze?
Wat is je budget?

Computer

Fabrikant: MEDIONPC
Computermodel: MS-7204 typ in op google kan er geen plaatje bij zetten.
Computernaam: NINOSPCKE
Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

Mijn budget ligt rond de 150 euro!
 
Nu nog welke voeding er in zit en hoeveel Watt, zoals ik eerder al vroeg
 
200 frames per seconde neem je toch niet waar met het oog. 60 fps is vloeiend in games hoger dan dat merk je niet.
Ik weet niet of het erg veel zin heeft om je pc te upgraden, want er zit ook nog maar een pentium 4 processor in en dat is erg verouderd. Ik weet niet wat je budget is? Maar als je een nieuwe videokaart neemt moet je waarschijnlijk ook een nieuwe voeding.

Jah ik wil zo rond de 100 uitkomen maar probeer het beste eruit te halen! nu heb ik een fps van 30 en hapert mijn beeld best wel. daarom wil ik een nieuwe videokaart en een cpu van 2gb
 
Dus ik kan een van deze videokaarten halen zonder verder iets te veranderen??? hiermee haal ik mijn fps dus dik omhoog?

Me pa zei dat die ook nog een kaart had liggen het ging hier om een Nvidea 7200 GS 256MB.
Nu zit erin Nvidea 6700XL 128 MB welke is beter????
 
Ik denk dat je wel vooruitgang boekt met die 7200 maar verwacht er geen wonderen van.
 
Naja als het me iets scheelt zet ik die er wel in.. ik ga het morgen proberen jullie horen het dan wel!
 
200FPS is echt heel veel.

Rond de 60 is al redelijk hoog.

De videokaart, processor, geheugen van je pc liggen redelijk op een lijn, een upgrade van bijvoorbeeld je vid kaart zal ervoor zorgen dat een ander onderdeel de bottleneck word.




Ook:
Memory modules: Dual core dus!!
1024 Megabytes Installed Memory
Slot 'A0' is Empty
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' has 512 MB


Dual core memory?

Intel pentium D is single core.
 
Sterker nog, meer dan 60 FPS bij een TFT scherm geeft juist een slechtere beeldkwaliteit.

Nog iets dat we kunnen besluiten hieruit, is waarom tearing meer voorkomt bij TFT's dan bij CRT's. Tearing is een soort scheur dat je te zien krijgt op je scherm:

[smallimg]http://users.skynet.be/heezy/tearing.jpg[/smallimg]

De reden waardoor dit komt, is omdat de FPS die je videokaart genereert, hoger ligt dan de refresh rate van je scherm. Het geheugen van een videokaart heeft een aantal frame buffers, waar dus de frames tijdelijk worden opgeslagen. Meestal zijn dit 2 buffers, een voorste en achterste buffer (double buffering):

double%20buffering.gif


De voorste buffer bevat het huidige beeld en de achterste bevat reeds het volgende beeld. Deze worden dus omgeklapt op de snelheid van de FPS. Wanneer nu de FPS van de videokaart hoger is dan de refresh rate, is de RAMDAC of de TMDS Transmitter nog bezig met het uitlezen van de voorste buffer, als de achterste al wordt omgezet naar de voorste. Zo krijg je dus op je scherm een beeld van 2 verschillende frames. Een TFT heeft hier dus meer problemen mee dan een CRT, daar de maximum refresh rate van een TFT slechts 75Hz is. Een CRT kan veel hoger gaan.
Eén oplossing hiervoor is Vsync (Vertical synchronization) aan te zetten: wanneer dit wordt aangezet, zullen de FPS op dezelfde waarde als de refresh rate gebracht worden, waardoor tearing dus niet meer kan voorkomen.
Een andere oplossing is triple buffering. Dit kan bij de drivereigenschappen aangezet worden waardoor je nu twee achterste buffers gaat krijgen, en de kans dat de twee achterste buffers klaar zijn vooraleer de voorste is uitgelezen, verkleint.

Bron
 
200FPS is echt heel veel.

Rond de 60 is al redelijk hoog.

De videokaart, processor, geheugen van je pc liggen redelijk op een lijn, een upgrade van bijvoorbeeld je vid kaart zal ervoor zorgen dat een ander onderdeel de bottleneck word.




Ook:
Memory modules: Dual core dus!!
1024 Megabytes Installed Memory
Slot 'A0' is Empty
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' has 512 MB


Dual core memory?

Intel pentium D is single core.


Jah het is dus een dual core kan ik die 512 mb ook veranderen in 2x 1024? en welke videokaart kan ik momenteel halen?
 
Jah het is dus een dual core kan ik die 512 mb ook veranderen in 2x 1024? en welke videokaart kan ik momenteel halen?

Ik zie dat je hier ook dezelfde vraag hebt gesteld:http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=74341

Wat ze daar ook al zeiden:
Bijna elke nieuwe video kaart die je er in wilt zetten heeft een hoger vermogen nodig dan dat je waarschijnlijk beschikbaar hebt.

Als je toch genoeg wattage over houdt kan je een van deze proberen:
ATI 3650 75watt
ATI 3850 100watt


In beide gevallen zouden je ram geheugen en je (single core) processor de bottlenecks zijn en de snelheid van je spellen niet erg veel omhoog gaan.

In andere woorden: Je pc is te oud om nieuwe spellen goed te kunnen spelen.
 
Ik zie dat je hier ook dezelfde vraag hebt gesteld:http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=74341

Wat ze daar ook al zeiden:
Bijna elke nieuwe video kaart die je er in wilt zetten heeft een hoger vermogen nodig dan dat je waarschijnlijk beschikbaar hebt.

Als je toch genoeg wattage over houdt kan je een van deze proberen:
ATI 3650 75watt
ATI 3850 100watt


In beide gevallen zouden je ram geheugen en je (single core) processor de bottlenecks zijn en de snelheid van je spellen niet erg veel omhoog gaan.

In andere woorden: Je pc is te oud om nieuwe spellen goed te kunnen spelen.

dual core -_- heb 2 van 512 mb
 
Je bedoelt dual channel geen dual core.

Dual core gaat over processoren: betekend 2 processoren in 1 behuizing.



Zo te zien heb je 4 ram slots dus je kan er nog 2x 512 mb bij stoppen of er 2x 1025 van maken.

Als je zou willen zou je er zelfs 4 gig van kunnen maken maar dat is behoorlijk zinloos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan