• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken terugwaarts

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal,

Ik heb een gegevensveld waar ik in een ander tabblad de gegevens wil verzamelen. Ik wil dit met een formule doen, maar ik kom er maar niet uit. :o Ik heb het idee dat het met VERSCHUIVING moet maar die krijg ik niet werkend met gegevens uit een ander tabblad.
Ik wil zoeken vanuit de naam van de bewoner waarna ik de datum van betaling in een cel en het bedrag in een andere cel wil hebben.
Alvast bedankt voor de tips!

GRTZ fun_surfer.

Bijlagen

Beste HSV,

in het voorbeeld werkt hij uitstekend, ik snap de formule alleen niet genoeg om hem ook in mijn werkblad werkend te krijgen. Wanneer ik hem toe probeer te passen kijkt hij naar exact dezelfde regel als waar de formule zelf staat in het andere tabblad, met welk gedeelte van de formule kan ik dit aansturen?

Alvast heel erg bedankt, ik ga hem nog proberen te doorgronden... ;)

GRTZ fun_surfer.

Beste HSV,

in het voorbeeld werkt hij uitstekend, ik snap de formule alleen niet genoeg om hem ook in mijn werkblad werkend te krijgen. Wanneer ik hem toe probeer te passen kijkt hij naar exact dezelfde regel als waar de formule zelf staat in het andere tabblad, met welk gedeelte van de formule kan ik dit aansturen?

Alvast heel erg bedankt, ik ga hem nog proberen te doorgronden... ;)

GRTZ fun_surfer.

Als de formule in rij 43 staat, zet -42.
Code:
=ALS(RIJ()-[COLOR="Red"]42[/COLOR]

Als het in rij 2 staat, wordt het -1

Als het zoekbereik, i.d.g. vanaf Rij 11 begint, dus $D$11:$D$1000 staat aan het eind van de formule -10,
Code:
RIJ(afschriften!$D$11:$D$1000)[COLOR="red"]-[/COLOR][COLOR="red"]10[/COLOR])

De eerste keer om de formule ergen in te plakken zet je aan het eind van de formule
Code:
RIJ(D1))
zonder de $$$$ tekens, deze D1 behoort bij het gedeelte van de formule KLEINSTE(... 1)
Als je het doorvoert naar onderen, wordt het D2 KLEINSTE(...2)

LET OP: Formule afsluiten CTRL+SHIFT+ENTER, en geen ENTER

Beste HSV,

Als ik de formule overzet verdwijnen onmiddelijk de accolades. Ook als ik de formule in het voorbeeld in de formulebalk wil bekijken verdwijnen de accolades, ook al sluit ik af met CTRL + SHIFT + ENTER. Wat doe ik fout en waar zorgt die manier van afsluiten voor?
Ik had die -42 en -10 al aangepast maar de cellen blijven leeg. Die D1 zal ik in de gaten houden. Het begin snap ik niet; waar is die dubbele min voor (=ALS(RIJ()-11>SOM(--(afschriften)?

Weer bedankt...

GRTZ fun_surfer.

Beste HSV,

Als ik de formule overzet verdwijnen onmiddelijk de accolades. Ook als ik de formule in het voorbeeld in de formulebalk wil bekijken verdwijnen de accolades, ook al sluit ik af met CTRL + SHIFT + ENTER. Wat doe ik fout en waar zorgt die manier van afsluiten voor?
Ik had die -42 en -10 al aangepast maar de cellen blijven leeg. Die D1 zal ik in de gaten houden. Het begin snap ik niet; waar is die dubbele min voor (=ALS(RIJ()-11>SOM(--(afschriften)?

Weer bedankt...

GRTZ fun_surfer.

Misschien kun je even het bestandje uploaden met hoever je bent.
Dan zet ik het erin en kun jij het vergelijken met de jouwe.

Ps. de dubbele min in de formule zet WAAR, WAAR, WAAR, ONWAAR enz.
om in getallen, dus 1,1,1,0 enz.
deze 1-tjes worden opgehaald door de formule.

Beste HSV,

Ik zette die accolades er zelf in, :o nu werkt hij in zowel het voorbeeld als in het echte werkblad...
Kan je me nog wel uitleggen waar die accolades voor dienen?
Verder enorm bedankt voor je oplossing en je uitleg!

GRTZ Art.

Beste Art,

Opdat het een matrixformule is, en die sluit je dus af met Ctrl+Shift+Enter.

Rechtstreeks uit de Help:
matrixformule: een formule waarmee meerdere bewerkingen op een of meer waardensets worden uitgevoerd en die een of meerdere resultaten oplevert. Matrixformules worden ingevoerd tussen accolades { } en uitgevoerd met CTRL+SHIFT+ENTER.

Dus meerdere formules koppelen in één.

Ps. mooi dat het verder gelukt is.

HSV,

Nogmaals heel erg bedankt, hij werkt nu perfect!

GRTZ Art.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan