Word document bewerkt vanuit bijlage email >> kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plousje87

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Ik heb een document in de bijlage van mijn email geopend en er in gewerkt, daarna heb ik op opslaan gedrukt, maar niet opslaan als, maar gewoon opslaan. Waar staat dit bestand nu? Ik snap niet helemaal waar vista hem plaatst.. bij Xp kon je m met de zoekfunctie wel snel vinden meestal, maar de zoekfunctie van Vista is bagger..

Ik gebruik Vista en Office 2007.

Al in mijn documenten gekeken?

De zoekfunctie van Vista is overigens NIET bagger.

Wat je kunt proberen is diezelfde document in je e-mailprogramma openen en dan iets te typen en daarna "opslaan als" kiezen. Waarschijnlijk zie je nu de map waar Word het in wil opslaan (waarschijnlijk ergens bij een temporary map) en waar waarschijnlijk je vorige document ook in staat.

Succes :thumb:

Wat je kunt proberen is diezelfde document in je e-mailprogramma openen en dan iets te typen en daarna "opslaan als" kiezen. Waarschijnlijk zie je nu de map waar Word het in wil opslaan (waarschijnlijk ergens bij een temporary map) en waar waarschijnlijk je vorige document ook in staat.

Succes :thumb:
Laat dat nu juist de map "mijn documenten" zijn. (Bij een standaard ingestelde Vista + Office, m.a.w. geen andere handmatig toegewezen mappen van standaardprogramma's als Office applicaties.)

Laatst bewerkt:
Kijk eens of ie niet in een van onderstaande directories staat:
hoogstwaarschijnlijk:
C:\Documents and Settings\ABC123\Local Settings\Temporary Internet Files
eventueel:
C:\Documents and Settings\ABC123\Application Data\Microsoft\Office\Recent (hier staan shortcuts naar onlangs geopende office documenten)
C:\Documents and Settings\ABC123\Local Settings\Temp

C:\Windows\Temp

abc123 = jouw gebruikersnaam

Laatst bewerkt:
In mijn documenten staat niet het document wat ik zoek.

Als ik de bijlage open en iets aanpas en op het icoontje met diskette druk, zie je niet waar hij het opslaat, alleen dat hij het opslaat...En dat is niet de map mijn documenten..

Kan alleen de map C windows temp vinden, maar daar staat hij niet in..

In mijn documenten staat niet het document wat ik zoek.

Als ik de bijlage open en iets aanpas en op het icoontje met diskette druk, zie je niet waar hij het opslaat, alleen dat hij het opslaat...En dat is niet de map mijn documenten..
Doe eens een testje en stuur een Worddocument als bijlage naar jezelf. Open het, type een paar letters en kies voor opslaan als. Kijk welke map wordt voorgesteld...............

Je moet dus niet op de diskette klikken, maar kiezen voor "opslaan als".

Via users kom ik verder, alleen krijg zo ontvettend veel verschillende temp mappen bij doorklikken.. Kan je iets specifieker zijn?

Hij stelt dan mijn documenten voor, maar daar staat het bestand niet

Ah, dat heb ik al ergens in dit topic gelezen geloof ik.................. ;) :D

Daarom schreef ik in mijn eerste bericht "mijn documenten". Sinds ik Vista heb doe ik niet anders als bewerken en opslaan en ze komen altijd in de map mijn documenten terecht.

Ik ben bang dat jij toch iets anders hebt gedaan / geklikt, zeker omdat het bestand er niet staat én omdat het testje wat je zojuist zelf hebt gedaan idd. bewees dat een op te slaan document ook bij jou standaard in die map wordt geplaatst.

Het verschil is dan denk ik dat jij op opslaan als drukt en ik op dat icoontje met diskette, toch?

Klopt, ik kies idd. voor opslaan als.
Ik heb zojuist ook het testje gedaan en als ik op de diskette klik is het bestand ook bij mij foetsie.

Is het trouwens een bijlage geopend vanuit een e-mailprogramma (zo ja, welke?) of vanaf internet (bijvoorbeeld hotmail)?

Al gekeken of misschien het document in het mailbericht is gewijzigd? Dus gewoon document in mailtje openen,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan