• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'auto aanvullen' in dropdown list

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Een dropdown list maken is niet zo moeilijk, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om die 'box' te laten reageren op wat je invoert. Ik heb nl een list met veel (2000+) items, waarvan het eresate teken altijd een H is en dan een aantal groepen die met dezelfde 2 of drie cijfers beginnen.
Ik moet nu scrollen in de lijst op bij zo'n nummer te komen en als dat bijv. nummer 1250 in de lijst is, duurt dat even.
Mijn vraag is: is het mogelijk om de cursor mee te laten lopen in de lijst naarmate je meer invoert. Als je invoert H411 zou het mooi zijn als de cursor dan direct bij de eerste H441 staat enz.
Dan een enter geven plaatst de bewuste waarde in de cel, waarna er een vert.zoeken op wordt losgelaten.

Gerald

Jan,

Uh, ik maak die dropdownlist altijd via de menuoptiew valideren > lijst enz.
Hoe kan ik dan de eigenschappen te pakken krijgen?

Gerald

Ik ben (voor mijn doen en niveau) aan het stoeien geweest met de voorbeelden van de website uit mijn vorige bericht.
Het aanvullen van de lijst gaat prima, de ingeklopte gegevens in het userform komen keurig onderaan te staan.
Een probleem dat optreedt is dat in de cellen P8, Q8 en R8 een verticaal.zoeken formule staat die zich (zeg maar) niet aanpast aan de lijst die nu groter is geworden. Nu las ik al een aantal keren iets over offset(), moet ik die formule gebruiken ipv het bereik in de vert.zoeken() formule? Zo ja, hoe? Of is er een handiger oplossing?
Een ander probleem is dat er van hetzelfde artikelnummer op meerdere lokaties iets kan staan.
Als ik nu in O8 het artikelnummer invoer wordt alleen de eerst gevonden lokatie getoond. Is vast wel een truukje voor...:)

Laatst bewerkt:
Benoem je bereik bij Invoegen > Naam > Definiëren. Maak daar een naam aan met een dynamisch bereik (dat zich aanpast aan het aantal gegevens) via de VERSCHUIVING functie.

Dat zal je zeker terugvinden op die site van Debra Dalgleish (Contextures) en tevens hier op het forum.

Wigi

Sorry dat ik wat laat reageer maar ik zit met hetzelfde probleem.

Ik vind de autofilter een mooie functie. Auto aanvullen zit daar gelukkig standaard op. Echter bij valideren aan de hand van een lijst dus niet zoals de topicstarter ook aangeeft. Ik heb de link gelezen en ik ben ermee aan de slag geweest maar ik krijg het niet voor elkaar om de bestaande combobox eigenschappen te openen. Ik kan enkel een nieuwe combobox aanmaken waar ik de eigenschappen van kan openen. Hoe open ik de eigenschappen van mijn bestaande combobox? En is het mogelijk om in te stellen dat alle comboboxen waar dan ook in Excel werken met auto-aanvullen?

Is deze vraag ooit opgelost??

Ik heb namelijk exact dezelfde vraag als Gerald en Winterkoning.

Nee, het was wat mij betreft niet opgelost en ik heb het er maar bij gelaten want ik was er veel te lang mee bezig. Ik ben er nu toch weer even mee bezig geweest, je moet in ieder geval de ontwerptab aanzetten (in 2007 dan) en bij controls op eigenschappen klikken. Als je dan vervolgens in de ontwerpmodus gaat kan je alleen comboboxen die je zelf aangemaakt hebt via de ontwerpmodus aanpassen, dat zegt Debra ook. Comboboxen die je gemaakt hebt via datavalidatie heb ik nog niet kunnen aanpassen en volgens mij kan dat ook niet.
Eveneens is er een verschil tussen een form control Combobox en een ActiveX combobox. Ook hier geldt weer dat je alleen aanpassingen kan doen bij 1 soort, namelijk de ActiveX. Vervolgens zit je met nog een ander probleem opgescheept, dat is dat de combobox niet als elke andere datavalidatie opent wanneer je de cel selecteert en data invoert maar alleen als je er met de muis op klikt. Dat zal er wel mee te maken hebben dat het een ActiveX element is maar hier weet ik verder ook niets vanaf. Daardoor was het wat mij betreft geen zinvolle functie. Contextures is een mooie website maar sommige onderscheidingen worden niet duidelijk gemaakt waardoor ik toch een kleine 2 uur aan het klooien ben geweest...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan