MSI radeo 4670 + Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankkk

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
hee mensen!
ik ben na een lange tijd zoeken er eindelijk uit welke videokaart ik wil gaan halen, de MSI radeon 4670.
nu heb ik nog een vraagje, ik heb een dell optiplex Small mini tower met 305 watt voeding.
dat is denk ik te min voor die kaart want er staat 400 watt aangeraden.
nu vraag ik me af welke voeding ik moet halen, ik kan er een van 400 watt kopen maar die is hier 50 euro, als ik die van trust haal(370 watt) dan ben ik voor 30 euro klaar :)
maar nu is dus de vraag of dat genoeg is..
mijn specs:
-1024 mb werkgeheugen.
-Cd/dvd speler (alleen cd brander, geen rw en ook geen dvd brander)
-Harddisk 60 gb
-firewire kaart in me pci(Geen extra voeding toe moeten voegen)
-pentium 4 processor.

verder heb ik niks wat nog in me pc zitten wat nog extra voeding vraagt.

hoi

Begin niet met merken als trust sweex etc.
Je voeding is een heel belangrijk onderdeel.Beter dan maar een paar tientjes meer....

bijv http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt

Leesvoer
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389407&highlight=voedingen

oke bedankt, ik ben iig niet van plan nog verder uit te breiden na deze videokaart dus extra watt is niet extreem nodig.
dan nog een vraag, of de voeding in mijn kast past..
want je hoort veel mensen dat het last is om in je dell optiplex een nieuwe voeding te krijgen, ik heb wel de dikke verzie(small mini tower).

inderdaad trust... sweex... Eigenlijk, is de voeding toch wel het allerbelangrijkste van je computer, tenminste om het naar behoren te laten funtioneren. Als je een budget heb waaraan je je moet houden, dan zou ik eerder meer geld besteden aan een goede voeding.
Let wel op dat wanneer je veel van je voeding trekt, en de 5 en 12 volt niet stabiel is en een zwabberen, dat jou schijfjes mee zwabberen, en dat vinden ze echt niet gezellig, met als resultaat, schijfjes die het op het laatst niet meer doen.

Ik heb een dure voeding maar ik doe er al bijna 4 jaar mee, destijds wel 120 euro voor betaald, maar er is nadien niets meer 'zomaar' stuk gegaan,
Tevens raad ik je aan altijd iets meer te pakken dan dat je eigenlijk nodig heb, zo heb je altijd nog een beetje speling.

Het is niet alleen de vraag of de voeding in de pc past, het is ook de vraag of de videokaart wel gaat passen!!!

Welke Dell PCECIES heb je?

Laatst bewerkt:
Het is niet alleen de vraag of de voeding in de pc past, het is ook de vraag of de videokaart wel gaat passen!!!

Welke Dell PCECIES heb je?
dat past :)
dat weet ik zeker, ik heb nog 3 pci poorts over, en 1x pci express 16x
daar kan hij in :)

vaak zijn voedingen ongeveeer gelijk, maar inderdaad in dell en bijvoobeeld bepaalde hp kastjes kan het nog wel eens schelen.
De warmte moet weg kunnen en heel handig, de gaatjes van schroefjes moeten het zelfde zitten.

Wat je altijd nog kan doen, is een lege kast kopen, voor een paar tientjes.
Of even de afmetingen opvragen van de gekozen voeding.

bedankt voor al jullie snelle reacties tot nu toe :)
ik had naast die trust al een andere in gedachte bij een locale dealer, maar ik kende het merk totaal niet en ik weet niet echt of het goed is.
Huntkey 450 Watt PSU: € 49,95
of de Huntkey 400 Watt PSU ( staat geen prijs bij)

het slot zal wel passen ja....:D

maar de ruimte in je kast?????

dat bedoelen we
EDIT: sorry Berry

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe de binnen kant van de kast eruit ziet maar vaak is het niet de dikte van de voeding, die is altijd wel even groot, maar de lengte.
Dus in een standaart kast gezien, dan komt de achterkant als snel tegen de cdromspelers aan bijvoorbeeld en dat is niet handig met de kabels die daar lopen.

Maar nogmaals ik weet niet hoe de kast er uit ziet;)

@ frankkk

Geef nou even gewoon antwoord op de vraag welke Dell PC je precies hebt, dan kunnen we je ook een goed en gericht advies geven!

@ frankkk

Geef nou even gewoon antwoord op de vraag welke Dell PC je precies hebt, dan kunnen we je ook een goed en gericht advies geven!

haha oh sorry ik dacht dat ik dat in de startpost al had gedaan :P

Dell optiplex GX280 Small mini tower

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan