pc blijft hangen bij opstarten op inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

amstellovich

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
hallo,
ik heb een xp pc en als ik hem opstart blijft hij hangen op een inlogvenster(heb ik niet ingesteld) dan moet je een wachtwoord in voeren(pc heeft geen wachtwoord) ik kan wel op ok drukken, maar dan zecht hij 'loading your personal files', en dan 5sec. later zecht hij 'saving your personal files', en dan komt hij weer terug bij dat inlogscherm...??

hoe kan dit en hoe los ik het op?? moet ik iets in de bios doen, zodat hij weer opstart?? of moet ik xp opnieuw instaleren, zijn er andere mogenlijkheden??

alvast bedankt!!

Opstartprobleem

Hallo,
ik heb sinds vandaag precies dezelfde probleem. Login - registreren - Log off - saving your settings en terug naar de inlogscherm. Gisteren nog keurig afgesloten na zonder problemen te hebben gewerkt.
Ik heb geprobeerd alle opstart opties onder F8 maar geen een laat de Windows openen. In de Safe modus blijft ie al uren schakellen tussen login en logout.
Ben inmiddels aan het eind van mijn latijn.
Wie weet een oplosiing?

Opstarten van WinXp cd (BIOS F2 of delete of F11) en een recovery doen.

Opstarten van WinXp cd (BIOS F2 of delete of F11) en een recovery doen.

Bedankt voor de tip. Opgestart met de Windows XP CD. Voordat de recovery begint wordt ik gevraagd om de wachtwoord. Als ik die opgeef wordt ie niet herkend. Na drie keer moet ik opnieuw opstarten. Hij herkent de wachtwoord niet, kan dit omzeilt worden?

Laatst bewerkt:
Wat hij vraagt is je administrator wachtwoord,als je dat nooit hebt ingesteld druk je gewoon op de entertoets probeer anders admin

Wat hij vraagt is je administrator wachtwoord,als je dat nooit hebt ingesteld druk je gewoon op de entertoets probeer anders admin

Beide werkt niet, krijg de melding dat de wachtwoord niet klopt. Ook andere varianten op administrator werken niet. Vreemd dat mijn oorspronkelijke inlog wachtwoord niet gebruikt kan worden.

Is waarschijnlijk 'n virus,heb er laatst wat over gelezen ga ff zoeken!

Wat je zou kunnen doen is deze dowloaden http://www.ultimatebootcd.com/ via 'n andere pc dan en die er op loslaten,is wel niet zo makkelijk maar kun je veel problemen mee oplossen,anders ben ik bang dat 't een herinstallatie wordt.

Die Ultimate boot cd heb ik al maar nog niet geprobeerd. Ga het straks doen. Ik laat het weten hoe het afloopt. Bedankt zo ver.

UBCD kon ik niet eens opstarten dus werd het repareren van windows XP in welke optie ik nu wel ben gekomen door starten met de WIN XP cd en dan niet voor R kiezen maar gewoon enter en daarna voor reparatie kiezen. De installatie ging niet zonder foutmeldingen van enkele .DLL's en de melding dat de WMPlayer leter opnieuw geinstalleerd moet worden.
Maar nu kan ik weer niet opstarten doordat ik een melding krijg: onvoldoende virtueel geheugen of wisselbestandsquotum beschikbaar om de opgegeven bewerking te voltooien. Dat doet ie ook als ik in de safe mode wil starten.
Een fijne zondag zo.

Kijk 's in deze thread http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=410222
dat is iets soortgelijks

Via jouw tip kom ik tot 3 mogelijke oplossingen waarvan ik de Recovery al gedraaid heb(vanuit de WinXP cd) zoals ik aleerder beschreven heb. Nu ga ik het nog proberen via de Bootable CD of floppy zoals het op de door jou aangedragen site wordt voorgesteld.
Het rare is dat al die bootable cd's die ik tot nu toe heb geprobeerd niets doen, zij worden niet herkend. Het enige wat vanaf de cdrom wordt herkend is de WinXP cd.
Van de week ga ik dus nog die Ntpasswoord diskette(CD) uitproeren. Mocht het niet lukken ga ik volledige herinstallatie doen. Ik laat het nog weten wat het gewoorden is.
Vriendelijk groet, Vladimir

Succes,ik hoop echt dat 't je lukt zodat je geen herinstallatie hoeft te doen,maar soms is dat de laatste mogelijkheid.Hopelijk heb je 2 partities dan hoeft 't geen probleem te zijn,je data enz. blijf je dan gewoon behouden als je 't goed hebt ingericht.Denk ook 's aan 'n BackUp programma b.v. Acronis of Norton,ik zet b.v. mijn image van C:\ in 6 minuten terug mét de geïnstalleerde software.Als je 'n herinstallatie moet doen ben je wel ff langer bezig!Als je toch moet herinstalleren zou ik wel meteen 2 partities maken en Mijn Documenten meteen verplaatsen naar die 2e partitie. http://www.tipsentrucs.nl/web/Tip-detail-pagina.htm?articletype=Tip&contentid=134860

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan