extra videokaart voor 2e beeldscherm op P4

Status
Niet open voor verdere reacties.

cracktor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Ik heb een vraag en zou het erg waarderen om er antwoord op te krijgen; ik wil nml 2 beeldschermen als 1 groot scherm laten werken, nu heb ik dus 1 beeldscherm die gewoon standaard op de comp is aangesloten, maar omdat er maar 1 aansluiting op mijn comp zit denk ik erover om een videokaart erbij te kopen en daar een 2e beeldscherm op aan te sluiten

gaat dit werken, zodat ik de 2 schermen die dan dus op 2 verschillende videokaarten zijn aangesloten, als 1 groot scherm kan zien?

mijn systeem volgens everest:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen 1280 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (07/19/06)

Scherm:
Video kaart ATI RADEON Xpress 200 (256 MB)
Video kaart ATI RADEON Xpress 200 (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon Xpress 200 (RC410)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (CJ10707002050)

videokaartdie ik eventueel zou kopen: TWINTECH GeForce FX 5200 - 128 MB DDR - PCI

Twee schermen aansluiten gaat wel, maar niet op de manier die jij denkt.

Je moet een nieuwe videokaart kopen met 2 aansluitingen en dan daar 2 monitors op aan sluiten.

Twee schermen aansluiten gaat wel, maar niet op de manier die jij denkt.

Je moet een nieuwe videokaart kopen met 2 aansluitingen en dan daar 2 monitors op aan sluiten.

Waarschijnlijk ook makkelijker aan te komen gezien het feit dat bijna alle kaarten tegenwoordig 2 aansluitingen hebben

videokaart

MMMh ik moet dus een videokaart hebben met 2 aansluitingen..
ik kan er maar 1 vinden, dit is echter een ouder type want mijn computer is alleen geschikt voor PCI, dus NIET voor PCI express of AGP.

Dat is dus de TWINTECH GeForce FX 5200 - 128 MB DDR - PCI,
54316041-177x150-0-0_Nvidia+TWINTECH+GeForce+FX+5200+128+MB+PCI.jpg

deze heeft dus 2 uitgangen, kan ik daar MBV verloopstekkertjes etc 2x 22"monitor op aansluiten?

ooh ja inderdaad das wel een beetje heeeel oud zeg maar.....

Het valt te proberen met een kaart met 1 slot, maar dan zou dit het probleem kunnen zijn.
je gebruikt drivers voor vga onboard, en je gebruikt drivers voor de losse kaart. Dat kan conflict verookzaken. Hoeft overgens niet altijd... maar vaak wel.

Als ik vragen mag, wat is er zo speciaal dat je juist 2 schermen wilt aansluiten?

de "lompe" gamers videokaarten van tegenwoordig hebben allemaal 2 aansluiting soms zelfs wel 4 (mijne heeft 2 dvi en 1 hdmi)

maar een goedkopere oplossing als je videokaart het aan kan is gwoon een splitter kopen. een vga kabel die van 1 naar 2 opsplitst. dit word althans niet aangeraden als je wilt gamen of andere zware veel eisende dingen met je pc wilt doen.

ooh ja inderdaad das wel een beetje heeeel oud zeg maar.....

Het valt te proberen met een kaart met 1 slot, maar dan zou dit het probleem kunnen zijn.
je gebruikt drivers voor vga onboard, en je gebruikt drivers voor de losse kaart. Dat kan conflict verookzaken. Hoeft overgens niet altijd... maar vaak wel.

Als ik vragen mag, wat is er zo speciaal dat je juist 2 schermen wilt aansluiten?

voor internetpoker om meerdere tafels tegelijk te kunnen spelen

En een vga splitter 'kopieert' het beeld toch ipv dat het je desktop verdeelt over 2 schermen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan