• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel omzetten naar HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een HTML pagina opent in een browser, dan kan je op die pagina een rechtermuisklik doen en View source nemen. Dan zie je de code (HTML in dit geval) die die pagina genereerde. Alternatief, de HTML pagina openen in Notepad. En dan ga je zien wat voor "rommel" Excel er heeft bijgezet bij het opslaan als HTML pagina.

Wigi

Een zeer goed programma hiervoor is ook Notepad++ :thumb:

Html

Ik heb waarschijnlijk een verouderd microsoft office programma, want ik heb de optie opslan als webpagina niet. Wel kan ik het echter gewoon als html bestand opslaan, wat ik nu ook gedaan heb. Kan ik met dreamveaver dit bestand omzetten naar leesbare html code om het zo in te voegen in mijn body op de editor page van geocities, of is dit niet mogelijk met dreamveaver. Als het niet kan dan stop ik nl. met het dowloaden van dreamveaver en ga ik eerst maar eens een nieuwere versie van excel zien te krijgen. Groeten:)

Ik heb waarschijnlijk een verouderd microsoft office programma, want ik heb de optie opslan als webpagina niet. Wel kan ik het echter gewoon als html bestand opslaan, wat ik nu ook gedaan heb. Kan ik met dreamveaver dit bestand omzetten naar leesbare html code om het zo in te voegen in mijn body op de editor page van geocities, of is dit niet mogelijk met dreamveaver. Als het niet kan dan stop ik nl. met het dowloaden van dreamveaver en ga ik eerst maar eens een nieuwere versie van excel zien te krijgen. Groeten:)

Open dat HTML bestand al eens in een browser door erop te dubbelklikken. Werkt dat?

Hallo

Heb al een html pagina van defranstalige singles en al geopend in explorer, maar ik heb de code nodig. Gelukkig is het net gelukt met dreamweaver en heb ik de code te pakken gekregen en op mijn pagina gezet (degene die ik hierboven heb gegeven, kijke maar eens) de franstalige singles zijn echter nu de voorbeeld pagina geworden met tabellen en alles erop en eraan. Dat is al heel mooi. Nu moet ik echter handmatig even van alles aanpassen qua titelees en backgrounds etc. En hopelijk kan ik ook ergens nog nieuwe tabellen maken als mijn kennis toereikend is :p

Jammer genoeg gaat het programma erg traag (misschien ook wel door de groooote voorbeeld lijst) en helaas is de trial inderdaad 30 dagen. Maar nu met de code die ik heb kan ik al van alles leren en die pakken ze me niet meer af, dus daar probeer ik eens me aan de slag te gaan.
Bedankt!

Kan ik met dreamveaver dit bestand omzetten naar leesbare html code om het zo in te voegen in mijn body Groeten:)
Wat is voor U leesbare html code WYSIWYG , dreamweaver kan de beide codes weergeven , download anders notepad++ ( gratis open source editor )
en wat zeggen >>"Enkele kennissen hebben me al geadviseerd" << deze mensen , met welke versie van excel werken zij ?
Ik heb ondertussen je website bezocht en de franse song omgezet naar excel zie jpg. je gaat er komen suc6 ermee .
P.S. als je vraag is opgelost vergeet rechts onder niet te klikken :thumb:

Bijlagen

• franse songs.jpg
    franse songs.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan