• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel wel en niet zichtbaar na scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
In een sheet die ooit gemaakt is in excel 2003 en nu draait in excel 2007 (na conversie) gebeurt het regelmatig dat de cel die een tekst bevat niet meer zichtbaar is na het scrollen met de muis.
Als je dan weer excel afsluit dan zijn de gegevens weer zichtbaar, of soms na het scrollen van boven naar bededen en weer terug wil het ook wel eens voorkomen dat de gegevens weer zichtbaar zijn.

De cellen kunnen tekst of formules bezitten, dat maakt niet uit, de gevens zijn even niet meer zichtbaar op het scherm.

Dit gebeurt op verschillende computers dus lijkt het mij geen hardware fout maar toch een software fout.

Kan helaas met de zoekfunctie geen vergelijkbaar probleem vinden hopenlijk heeft iemand van jullie een idee

Waarom converteer je een file vanuit 2003 naar 2007 als deze gewoon ingelezen kan worden in 2007?

Wat betreft je probleem kan ik zo een twee drie ook geen antwoord opgeven.
Heb je deze file nogmaals geprobeerd te openen als 2003 formaat in 2007?

Blijf je problemen houden is het misschien een mogelijkehid om al je dat te kopieren en in een nieuwe file te plakken.

Succes.

Waarom converteer je een file vanuit 2003 naar 2007 als deze gewoon ingelezen kan worden in 2007?

Wat betreft je probleem kan ik zo een twee drie ook geen antwoord opgeven.
Heb je deze file nogmaals geprobeerd te openen als 2003 formaat in 2007?

Blijf je problemen houden is het misschien een mogelijkehid om al je dat te kopieren en in een nieuwe file te plakken.

Succes.

Wij hebben besloten om helemal over te gaan naar het nieuwe bestandstype van office 2007, vandaar de conversie, ik ga je voorstel even testen, zowel format 2003 als de copieer methode.

nog niet opgelost

helaas hebben beide oplossing geen resultaat gegeven, dus ik hoop dat iemand anders nog een idee heeft.

Hallo

Hoe groot staat je zoomniveau? (rechtsonder)
Probeer deze eens 10% groter te zetten, als het geen 100% is, en kijk dan wat er gebeurd na scrollen.

Dit klinkt mij persoonlijk naar een videokaart probleem. De opbouw (verversen) van het scherm gaat niet naar behoren. Is er met die update naar het véél zwaardere office 2007 óók gekeken of de hardware dit aankan? Je kan proberen om de het aantal Hertz te verhogen of verlagen zodat de opbouw wel lukt. Het lijkt me derhalve niet direct een Excelprobleem maar zou ook kunnen voorkomen bij Word en Powerpoint (Access).

Groet, Leo

Ik zou graag deze vraag nogmaals willen stellen en onder de aandacht brengen

Ik heb sinds je vraagstelling dd 2 maart een 20 a 25 % van onze bestandjes ( tussen de 1.000 en 5.500 kb ) ook omgezet naar 2007 ( redelijk wat vrije ruimte bijgekregen ) deze heb ik nadien wel gedefragnenteerd >> zit daar het probleem niet dat de bestandjes uit elkaar getrokken zijn en in diverse clusters staan weggeschreven , als ik lees op diverse cpu's dan werk je wellicht vanaf een server, staat daar alles binnen de normen op elkaar afgestemd .

Hallo

Hoe groot staat je zoomniveau? (rechtsonder)
Probeer deze eens 10% groter te zetten, als het geen 100% is, en kijk dan wat er gebeurd na scrollen.

Dat ga ik nakijken en kom hier binnenkort op terug, wat op het ogenblik lijkt te helpen, vraag me niet hoe dit kan is om de achtergrond op wit te zetten, standaard staat dit ingesteld op niet gevuld, de kleur is dan ook wit, maar als je de achtergrond instelt lijkt het probleem over te zijn, waarom weet ik niet maar ik heb nog niet direct het zwitserleven gevoel bij mijn oplossing, ik moet het nog even aankijken

Laatst bewerkt:
Dit klinkt mij persoonlijk naar een videokaart probleem. De opbouw (verversen) van het scherm gaat niet naar behoren. Is er met die update naar het véél zwaardere office 2007 óók gekeken of de hardware dit aankan? Je kan proberen om de het aantal Hertz te verhogen of verlagen zodat de opbouw wel lukt. Het lijkt me derhalve niet direct een Excelprobleem maar zou ook kunnen voorkomen bij Word en Powerpoint (Access).

Groet, Leo

De hardware is ook allemaal vervangen en ook de besturingssoftware en server software, we hebben 2 type computers met verschillende videokaarten maar op beide type gebeurt dit, bij word en powerpoint en project zien we deze problemen niet.

Ik heb sinds je vraagstelling dd 2 maart een 20 a 25 % van onze bestandjes ( tussen de 1.000 en 5.500 kb ) ook omgezet naar 2007 ( redelijk wat vrije ruimte bijgekregen ) deze heb ik nadien wel gedefragnenteerd >> zit daar het probleem niet dat de bestandjes uit elkaar getrokken zijn en in diverse clusters staan weggeschreven , als ik lees op diverse cpu's dan werk je wellicht vanaf een server, staat daar alles binnen de normen op elkaar afgestemd .

Bedankt voor de reactie, de bestanden staan inderdaad op een server, of deze regelmatig wordt gedefragmateerd weet ik eigenlijk niet dat moet ik even nakijken, ik kom hier op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan