• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reeks kopieren naar elders (vertikaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Efsix

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Beste Excellers.

Afgelopen week werd hier een vraag gesteld, over het kopieren van cel inhoud naar elders in het werkblad. In het antwoord zat een handige VBA. Die kan ik goed gebruiken. maar daartoe wilde ik hem ombouwen.
Helaas. . zelfs met de VBA help krijg ik het niet voor elkaar.
Kan iemand mij helpen?

In de bijlage, wordt een horizontale reeks door een knop gekopieerd, en zo ontstaat een lijst die zich opbouwt van boven naar beneden. steeds aansluitend.

Ik zou graag een vertikale lijst kopieren, en deze steeds verder naar rechts toe opbouwen.

hier is het bedoelde script.

Sub kopie()
[G4:K4].Copy Destination:=Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

Bijlagen

Probeer deze eens:
Code:
Sub Transpose()

Range("A1:A" & Range("A65536").End(xlUp).Row).Copy
Range("C1").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Transpose:=True

End Sub

In je bijlage zie ik enkel horizontale kolommen, maar goed onderstaande bouwt je lijst op naar rechts
Code:
Sub kopie()
    [B2:E2].Copy
    Sheets("Blad2").[B2].End(xlToRight).Offset(0, 1).PasteSpecial Transpose:=True
End Sub

Mvg

Rudi

In je bijlage zie ik enkel horizontale kolommen, maar goed onderstaande bouwt je lijst op naar rechts
Code:
Sub kopie()
    [B2:E2].Copy
    Sheets("Blad2").[B2].End(xlToRight).Offset(0, 1).PasteSpecial Transpose:=True
End Sub

Mvg

Rudi

Ik vrees dat er niet gebeurd wat ik bedoel. Ik realiseer me dat het stellen van een concrete vraag nog haast moeilijker is dan het 'probleem'.
Nogmaals heb ik een excel ingevoegd om mijn vraag te verduidelijken.
Ik heb een kolom met waarden, die ik regelmatig wijzig. Met een klik op een knop, wil ik deze waarden elders archiveren. Ik wil dus elders een 'database' aanleggen.

Mvg Romé

Bijlagen

Laatst bewerkt:
pas het copy bereik aan

[B2:E2] wordt [C3:C14]

Pas het plak bereik aan:

("Blad2").[B2] wordt ("Blad1").[H3]

en je wilt niet transposeren

Transpose:=True wordt Transpose:=False

Code:
Sub kopie()
    [C3:C14].Copy
    Sheets("Blad1").[H3].End(xlToRight).Offset(0, 1).PasteSpecial Transpose:=False
End Sub

pas het copy bereik aan

Pas het plak bereik aan:

Code:
Sub kopie()
End Sub
goedemorgen popipipo,

Hartelijk dank dat je hebt meegedacht. Dit is precies wat ik bedoel.
Mijn probleem is helemaal opgelost zo.

groeten, Romé

Tja, je laatste bestand is wel helemaal iets anders dan je eerste (en vééél duidelijker). Dan wordt het juiste antwooord geven veel makkelijker natuurlijk.

Mvg

Rudi

Tja, je laatste bestand is wel helemaal iets anders dan je eerste (en vééél duidelijker). Dan wordt het juiste antwooord geven veel makkelijker natuurlijk.

Mvg

Rudi
je hebt helemaal gelijk. een goede vraag formuleren vind ik toch altijd weer lastig :o

pas het copy bereik aan

Pas het plak bereik aan:

Code:
Sub kopie()
End Sub

Hallo, Excel vrienden,
Ik heb nog een 'nabrander'.

Ik heb een bijlage waarin ik een eerder gestelde vraag heb verwerkt. Namelijk het kopieren van een vertikale reeks naar elders in een werkblad.
Dit werkt helemaal naar behoren.
Echter, wanneer een ik deel van de opgebouwde reeksen 'Delete' werkt mijn hele knutsel vervolgens niet meer. (zie bijlage)

Kan iemand mij in raad-en-daad bijstaan?

groeten, Romé

Bijlagen

Wat bedoel je met delete?
De cellen leeg maken of helemaal verwijderen en zodoende de cellen naar links verplaatsen?

In afwachting van een 'elegantere' oplossing eentje die doet wat er verwacht wordt.
Zet in G3 een sterretje(geef het tekstkleur wit zodat het verborgen lijkt).
Vervang je code door onderstaande regel
Code:
    Sheets("Blad1").[Y3].End(xlToLeft).Offset(0, 1).PasteSpecial Transpose:=False

Mvg

Rudi

In afwachting van een 'elegantere' oplossing eentje die doet wat er verwacht wordt.
Zet in G3 een sterretje(geef het tekstkleur wit zodat het verborgen lijkt).
Vervang je code door onderstaande regel
Code:
    Sheets("Blad1").[Y3].End(xlToLeft).Offset(0, 1).PasteSpecial Transpose:=False

Mvg

Rudi

Hallo Rudi,

Ik ben weer helemaal geholpen.
Nu is mijn knutsel precies zoals ik heb bedoelde.

hartelijk dank, Romé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan